tivolistang skriver:
Jeg nyder min symptomfri graviditet så. Håber ikke jeg rammes af kvalme - jeg er ynkelig når jeg har kvalme 
Når du har så meget kvalme, spiser du og drikker du så nok? Altså man har jo ikke rigtig lyst til at spise når man har kvalme, og det virker som en nyttesløs kamp hvis det hele kommer op alligevel
Jep, det er vores første. Vi har haft prøvet et stykke tid og blev henvist til fertilitetsbehandling, men så skete det af sig selv. 
Jeg skal ind og have en skanning her om et par uger. Jeg har også en henvisning til blodprøver liggende, men jeg "gider" bare ikke rigtig ind og blive stukket. Jeg ved jeg er gravid da jeg har testet positiv og jeg har bare lyst til at vente til skanningen istedet. - Ville du mene at det er dumt?
Ved godt at mit ordvalg "gide" er lidt uheldigt, men jg føler bare ikke jeg har behov for det! Medmindre min læge kan bruge det til andet end at kigge på mit Hcg
Jeg har også altid haft det skidesvært med kvalme og opkast, og det er én af de ting, jeg altid har frygtet mest ved at blive gravid. Men man overlever jo, og synes også det er nemmere at kapere, når man ved, at det skyldes noget dejligt frem for fx tømmermænd eller sygdom
Da min kvalme var værst kunne jeg ikke spise andet end frugt, kiks, havregryn og den slags, men nu kan jeg heldigvis godt spise lidt mere normalt. Den står dog stadig mest på kulhydrater - brød, pasta, ris og sådan noget. Og så masser af frisk frugt og grønt. Ikke helt vildt varieret, men baby vokser som hun skal, og det nytter jo heller ikke at tvinge sig selv til at spise en masse, som man slet ikke har lyst til pga kvalmen.
Men vil lige på forhånd råde dig til, hvis du får kvalme, at sørge for at spise, selvom du ikke har lyst. For ja, det virker åndssvagt, når man alligevel kaster det hele op igen, men det er langt bedre at have noget at kaste op af end at kaste op på tom mave. Og man får trods alt noget næring ud af det man spiser, før det ryger op igen
Jeg tabte mig 6 kg i løbet af 1. trimester, og har nu taget næsten 3 af dem på igen. Så jeg tror, jeg får nok at spise, men kaster heller ikke nær så meget op længere, som jeg har gjort.
Skønt for jer, at det lykkedes på "naturlig" vis! Jeg er selv blevet gravid med en donor, dog ser jeg det ikke som om jeg har været i behandling, da jeg har hjemmeinsemineret, men jeg prøvede også at forberede mig på at skulle ind i et langt behandlingsforløb, hvis det nu ikke lykkedes på egen hånd.
De blodprøver du snakker om, er de kun med henblik på at tjekke, om du er gravid? For hvis du har taget en positiv hjemmetest synes jeg sagtens du kan vente - jeg testede positiv 3+3, var til 1. lægeundersøgelse 8+2 (hvor jeg kun fik taget urinprøve og ikke blodprøve), og var til første scanning 9+5. Hvis du vil have foretaget nakkefoldsscanning skal du jo aflevere blodprøver, det skal bare først gøres kort tid inden, tror ofte man får det gjort samtidig med 1. lægeundersøgelse i 8-9 stykker