Tak for svaret
det var det jeg vilde høre.
at der ikke er noget jeg kan søge
jeg tænkte bare om vi ( jeg) gik glip af noget.....
ja man kan tydeligt se st det betaler sig at være enlig.
Det helt vildt en forskel
Nej det kan ikke betale sig at være enlig.
Det eneste en enlig får som du ikke får er ekstra børnetilskud som er ca 1400 pr barn hvert kvartal, dvs. Lidt over 400 kroner om måneden pr barn. Derudover kan du få ekstra cirka 1400 pr kvartal. Dvs. Hvis din bekendte har to børn, så kan hun få cirka 1200 kroner mere om måneden end dig (så får hun formodentlig også noget fra far men det er jo ikke tilskud fra staten).
Alt andet hun får er indkomstbestemt - boligsikring, I kan også søge og tjener I mindre end x antal kroner kan I også få. Friplads, I kan søge og tjener i x antal kroner så kan I få x antal kroners tilskud osv. Din bekendte får tilskud fra starten baseret på hende årlige indkomst og det samme kan I få.
Jeg lever i en familie, mor, far og 3 børn og vi kan ikke få noget. Hvorfor fordi vi har en for stor årlig indkomst tilsammen. Endte vi begge på dagpenge, kunne vi få, hvorfor fordi så var vores årlige indkomst det mindre og vi vare berettigede ikke fordi vi var enlige men fordi vi havd en lav årlig indkomst. Så søg de forskellige tilskud og se om jeres årsindkomst er lav nok til at få tilskud. Er den ikke så er det ikke fordi I bliver snydt, men blot fordi I har flere penge i hænderne end din bekendte.
Anmeld
Citér