SU. Nogle kloge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Sara.

Jeg ser su lånet som en investering i min fremtid... og i min datters fremtid....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

Sara.

Kroner per måned

SU-lån: 

2.649 kr.

Supplerende SU-lån til forsørgere:

1.326 kr.

Slutlån:

6.832 kr.

• SU-lån: Alle der modtager SU kan tage et SU-lån.  
  • Supplerende SU-lån til forsørgere: Hvis du er forsørger, har du mulighed for at tage et supplerende SU-lån ved siden af dit almindelige SU-lån. Det vil sige, at forsørgere, der vælger at tage supplerende SU-lån i 2009, i alt kan låne 3.975 (2.649 + 1.326) kroner per måned. Som forsørger har du desuden mulighed for alene at tage supplerende SU-lån og dermed låne 1.326 kroner per måned. 
  • Slutlån: Hvis du går på en videregående uddannelse og ikke har mere SU tilbage, har du mulighed for at tage et slutlån inden for de sidste 12 måneder af uddannelsen.  
  • Forhøjet SU-lån til unge under 20 på ungdomsuddannelse: Hvis du er under 20 og går på en ungdomsuddannelse, kan du i visse tilfælde få forhøjet SU-lån. Det kræver, at du ikke får den højeste SU, fordi dine forældre tjener for meget.      

Anmeld

13. oktober 2009

Vingummien

ka-ri-na skriver:

ja så går det nok :0)

min elev løn var fantastisk :0) Novo Nordisk er et dejligt sted :0) kunne de ikke åbne en afd. på Fyn

Ja det kunne være rart hvis man kunne flytte arbejdet efter en er sp inden for sygehus området jeg skal ind. hvad var det du var?

Anmeld

13. oktober 2009

LotteN

Jeg er på su og har et meget højt fradrag, så jeg får næsten 9000 kr udbetalt med su + sulån + supllerende sulån.

Og så skal du huske der er tilskud og hente ved kommunen til dagpleje/vuggestue!

Herhjemme får vi ca 500 kr i tilskud til dagplejen, da jeg er studerende og kæresten i job!

Anmeld

13. oktober 2009

Vingummien

LotteN skriver:

Jeg er på su og har et meget højt fradrag, så jeg får næsten 9000 kr udbetalt med su + sulån + supllerende sulån.

Og så skal du huske der er tilskud og hente ved kommunen til dagpleje/vuggestue!

Herhjemme får vi ca 500 kr i tilskud til dagplejen, da jeg er studerende og kæresten i job!

Vi får også tilskud nu på omkring 3000 ca, han er i vuggestue. Og så får vi også boligsikring ved siden af su når det er. Så er jo oki, skulle gerne kunne lade sig gøre.

Anmeld

22. oktober 2009

jane1985

var selv ligeså meget i tvilv omkrine g min su, når jeg går på barsel..

jeg går kun på barsel i 6 mdr og der får jeg ca 13-14000 i mdr med su lån..

når jeg så starter på uddannelsen igen, får jeg min almindelig su, da jeg bor sammen med kæresten, men kan dog søge lidt over 1300 mere i su lånet..

håber jeg kunne hjælpe lidt, ellers må du gerne spørge..

hilsen jane

Anmeld

22. oktober 2009

Vingummien

jane1985 skriver:

var selv ligeså meget i tvilv omkrine g min su, når jeg går på barsel..

jeg går kun på barsel i 6 mdr og der får jeg ca 13-14000 i mdr med su lån..

når jeg så starter på uddannelsen igen, får jeg min almindelig su, da jeg bor sammen med kæresten, men kan dog søge lidt over 1300 mere i su lånet..

håber jeg kunne hjælpe lidt, ellers må du gerne spørge..

hilsen jane

ja og så i de 6 måneder får du sdan nogle de kalder klip ik. Det er lidt røv man ikke kan få det når man har barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.