SU. Nogle kloge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.075 visninger
36 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Vingummien

syntes su er så forvirrende.

Jeg er forsørger 24 år udeboende sammen med min kæreste. Hvad kan jeg få og hvad skal jeg søge for at få det?

Håber der er nogle kloge hoveder derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

syntes su er så forvirrende.

Jeg er forsørger 24 år udeboende sammen med min kæreste. Hvad kan jeg få og hvad skal jeg søge for at få det?

Håber der er nogle kloge hoveder derude

har ringet til alle steder i randers for at finde ud af hvad jeg kan få da jeg skal starte på teknisk skole d. 11 jan. og fik at vide at jeg kan få højste udboende SU. og det er det, og før skat er det vist 4800,- eller sådan noget...

Overvejer at skippe uddannelsen da vi ikke har råd til at leve for så lidt!

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

har ringet til alle steder i randers for at finde ud af hvad jeg kan få da jeg skal starte på teknisk skole d. 11 jan. og fik at vide at jeg kan få højste udboende SU. og det er det, og før skat er det vist 4800,- eller sådan noget...

Overvejer at skippe uddannelsen da vi ikke har råd til at leve for så lidt!

Ja men kan vist få lån og supllerende lån. Ved godt det skal betales tilbage. Men skal sellv starte på teknisk den 11 januar. Dog i Århus og er jo kun 6 mdr ca man skal betale tilbage for, da resten er lærlinge løn.

Anmeld

12. oktober 2009

Sara.

Hvis du skal på SU og din kæreste ikke er på SU har du ret til det samme som ALLE ANDRE på SU.....

Men du må arbejde mere ved siden af studiet (men det jo ikk lige det man har tid til)

+ du kan søge om SU lån. Både det lån som alle andre kan søge, men også et lån der er højere som er til forældre.

Jeg er pædagog studerende og min mand voksen lærling... så penge er ikke det vi har mest af, men vi har alligevel en god hverdag! Det har vores pige også, hun mangler ikke noget!!!

Hvis man vil kan man

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

lærkes_mor skriver:

Hvis du skal på SU og din kæreste ikke er på SU har du ret til det samme som ALLE ANDRE på SU..... Men du må arbejde mere ved siden af studiet (men det jo ikk lige det man har tid til) + du kan søge om SU lån. Både det lån som alle andre kan søge, men også et lån der er højere som er til forældre.

Mente det nok. Kæresten er på konatanthjælp, røv man ikke kan få mere. Men skulle mene at det er lidt over 8000 jeg kan få udbetalt hvis jeg søger alt det jeg kan få

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

lærkes_mor skriver:

Hvis du skal på SU og din kæreste ikke er på SU har du ret til det samme som ALLE ANDRE på SU.....

Men du må arbejde mere ved siden af studiet (men det jo ikk lige det man har tid til)

+ du kan søge om SU lån. Både det lån som alle andre kan søge, men også et lån der er højere som er til forældre.

Jeg er pædagog studerende og min mand voksen lærling... så penge er ikke det vi har mest af, men vi har alligevel en god hverdag! Det har vores pige også, hun mangler ikke noget!!!

Hvis man vil kan man

Ja det er rigtig nok. Plus man får booligsikring og buskort betalt, i hvert fald det meste. Men kæresten skulle gerne få et arbejde på et tidspunkt

Anmeld

12. oktober 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

Ja men kan vist få lån og supllerende lån. Ved godt det skal betales tilbage. Men skal sellv starte på teknisk den 11 januar. Dog i Århus og er jo kun 6 mdr ca man skal betale tilbage for, da resten er lærlinge løn.

hvad for en uddannelse skal du starte på?

kan man få buskort betalt..?

og ja du kan få to andre lån men det tog jeg self. ikke med i mine overvejelser da jeg på ingen måde er villig til at hæfte mig for nogen former for lån...

Anmeld

12. oktober 2009

Sara.

ja lyder rigtigt... får selv normal SU også alm SU lån

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

hvad for en uddannelse skal du starte på?

kan man få buskort betalt..?

og ja du kan få to andre lån men det tog jeg self. ikke med i mine overvejelser da jeg på ingen måde er villig til at hæfte mig for nogen former for lån...

Service assistent på sygehus.

Jeg bliver nødtil det med lån. har nu siddet og søgt job i lang tid og kommer bare intet. Så nu må jeg gøre noget andet for at komme i gang, ellers tror jeg at man bliver for nem doven og så bliver udkig efter arbejde mindre og mindre og s ender man med at blive en af dem der nasser på kontanthjælpen og det gider jeg bare ikke hehe

Anmeld

12. oktober 2009

Ansemusen

SU lån skulle ellers være en rigtig god form for lån! Man kan betale meget lidt af og betaler først af når udddannelsen er færdig og til forholdsvis lav rente så vidt jeg ved!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.