SU. Nogle kloge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2009

Vingummien

Ansemusen skriver:

SU lån skulle ellers være en rigtig god form for lån! Man kan betale meget lidt af og betaler først af når udddannelsen er færdig og til forholdsvis lav rente så vidt jeg ved!

er der i det hele taget renter på? ener jeg ikke. Har hørt at det kun er det du låner man skal betale tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

saxa

Ansemusen skriver:

SU lån skulle ellers være en rigtig god form for lån! Man kan betale meget lidt af og betaler først af når udddannelsen er færdig og til forholdsvis lav rente så vidt jeg ved!

lige præcis... Og det billigste sted man kan låne penge - hvis det er det man vil...

Anmeld

12. oktober 2009

oo

man skal bare huske med SU lånet, at der er tidsfrist på hvornår det skal være betalt tilbage. Søren har fået udsat sin tilbagebetaling af flere omgange og nu er vi oppe og give 5000 hver anden måned, hvilket vi overhovedet ikke har råd til, så vi overvejer at lade det komme til at gå over skatten istedet. tåbeligt at vi betaler en hel masse penge TILBAGE til SU, mens jeg samtidig LÅNER en masse penge af SU men sådan er det jo og vi er to forskellige mennesker. noget andet der er nederen ved SU lån er, at det tæller som en indtægt, men ikke som en udgift

Anmeld

12. oktober 2009

katti24

WiitrioeN skriver:

kan man få buskort betalt..?

Ikke betalt nej men du kan få et billigere kort end alm. periodekort. Det der hedder et uddannelseskort.

Jeg mener det er 10-11 kr. det koster om dagen, og man får det så på 3mdr basis

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

man skal bare huske med SU lånet, at der er tidsfrist på hvornår det skal være betalt tilbage. Søren har fået udsat sin tilbagebetaling af flere omgange og nu er vi oppe og give 5000 hver anden måned, hvilket vi overhovedet ikke har råd til, så vi overvejer at lade det komme til at gå over skatten istedet. tåbeligt at vi betaler en hel masse penge TILBAGE til SU, mens jeg samtidig LÅNER en masse penge af SU men sådan er det jo og vi er to forskellige mennesker. noget andet der er nederen ved SU lån er, at det tæller som en indtægt, men ikke som en udgift

Ja det er rigtigt. Men  når man har en unge og kæresten er på kontanthjælp bliver man sgu nødtil det da vi slet ikke ville kunne overleve hvis jeg kun får lidt over 4000 udbetalt

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

katti24 skriver:

Ikke betalt nej men du kan få et billigere kort end alm. periodekort. Det der hedder et uddannelseskort.

Jeg mener det er 10-11 kr. det koster om dagen, og man får det så på 3mdr basis

Det er 10 kr og 66 øre

Anmeld

12. oktober 2009

oo

suanne85 skriver:

Ja det er rigtigt. Men  når man har en unge og kæresten er på kontanthjælp bliver man sgu nødtil det da vi slet ikke ville kunne overleve hvis jeg kun får lidt over 4000 udbetalt

nej, jeg ved hvad du mener, jeg får også selv SU lån. sådan er det bare!

Anmeld

12. oktober 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

nej, jeg ved hvad du mener, jeg får også selv SU lån. sådan er det bare!

Ja. Og er heldigvis kun max 6 måneder jeg skal have det, så bliver ikke megt der skal betales tilbage

Anmeld

12. oktober 2009

Ansemusen

Hvor meget kan man låne som forsørger når ens kæreste har job? Nogen der ved det? Altså hvad man får pr. måned i lån ved siden af de ca. 4500 udbetalt i SU.

Anmeld

13. oktober 2009

Vingummien

Ansemusen skriver:

Hvor meget kan man låne som forsørger når ens kæreste har job? Nogen der ved det? Altså hvad man får pr. måned i lån ved siden af de ca. 4500 udbetalt i SU.

Jeg tror det passer med at du i alt med det alm su får lidt over 8000kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.