Helt slut med sut, hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2018

Møghe

Jeg har taget sutten fra mine børn, da de var lige godt 2 år og 2,5 år. De var rigtig glade for sutten, og jeg troede begge gange, at det ville blive en kamp. Efter min mening er det dog forældrene, der skal beslutte, hvornår sutten skal opgives, ikke børnene. 

Begge gange gik det forbavsende godt. Vi fjernede sutterne både nat og dag på samme tid, og det var ganske få gange, at de spurgte efter dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Tandlægerne anbefaler et hurtigt stop med sutten, men det skal altså heller ikke være for hurtigt. Et lettere overbid ( suttebid), kan sagtens rette sig igen af sig selv, selvom man ikke “hysterisk”  hiver sutten fra det 2 årige barn. Hellere en sut i lidt længere tid frem for tommelfingeren eller hjørnet på dynen.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Vik

Min datter brugt aldrig sut. Min dreng var 1,5 da vi stoppede med at bruge den om dagen og 2,5 da natsutten blev fjernet. Jeg har det svært med synet af et barn på 3-4 år med sutten i munden. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hos os er sutten begge gange røget til andet end søvn (altså kun i sengen) når de fyldte 2 og fuldstændig et par måneder efter. Det er begge gange fået fuldstændig problemfrit ingen søvn problemer. 

Personligt synes jeg absolut ikke sut og børnehave hører sammen og min uvidenskabelige erfaring i familie og venner er st det kun bliver sværere jo ældre de bliver - men alle er jo forskellige. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Love Angel skriver:

hej med jer derude

for det første håber jeg at jeg har placeret den her tråd i den rigtig kategori.

vi har en datter på 3 år og 5 måneder. Det er efterhånden mange måneder siden hun bliv afvænnet med sut om DAGEN. Så hun kun har den om natten. Og det har hun stadig. 

Vi er i tvivl herhjemme hvornår sutten skal helt væk, også om natten. 

Så vil meget gerne høre fra jer der har allerede fjernet sutten helt, hvor gamle var jeres børn da sutten var helt væk?og hvordan gjorde i det? Og hvor længe tog det med de hårde nætter?

Og jer der er igang med at fjerne sutten helt ,hvor gamle er jeres børn nu? Når i er igang? Og hvordan gør i?

Og jer der ikke er begyndt endnu med at fjerne sutten helt. Hvor gamle er jeres børn? 

Gerne svar fra dem der har børn over de 3 år og stadig bruger sut. Og eller også dem der afvænner helt fra sut allerede før 3 års alderen. 

På forhånd tak

Ps. Der kan svares på flere svar muligheder til dem med flere børn

Vi har bestemt at sutten skal væk her i uge 7. 

Vores datter er 2 år og 6 måneder nu. 

Vores plan er at fjerne alle sutterne og så fortælle at nu hun en stor pige som ikke skal bruge sutteflaske mere. Så nu skal fætter b r have hendes slutter.

Så der afleverer vi dem og i stedet får hun en gave. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
StineW79 skriver:

Vi tog dem bare væk og fortalte at når vi kom op i farfars sommerhus, så sku de hænges op på et suttetræ. 

Ingen trælse nætter og kun et par enkelte gange spurte hun hvor de var. Så fortalte vi at de hang oppe på træet og at hun ku se dem næste gang vi sku i sommerhus. Vh Stine 

Det er selvf forskelligt fra barn til barn hvordan de det har det med det at tag sutten fra sig. Men det da dejligt at hun tog det så pænt. Og heldigt kan man sige

Tak for svarene 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
hannetheis skriver:

Vi har bestemt at sutten skal væk her i uge 7. 

Vores datter er 2 år og 6 måneder nu. 

Vores plan er at fjerne alle sutterne og så fortælle at nu hun en stor pige som ikke skal bruge sutteflaske mere. Så nu skal fætter b r have hendes slutter.

Så der afleverer vi dem og i stedet får hun en gave. 

Okay. Bliver sændende hvordan det vil gå. 

Men tak for svar

Anmeld Citér

25. januar 2018

Soonmom

Stoppede med den om dagen som 1 årige og vi tager den helt væk inden han bliver 3 år, muligvis 2 år og 11 måneders tid, så han lige når at blive indkørt i børnehave inden endnu en forandring - medmindre han selv smider den før 

Men det kommer lidt an på hvad der ellers sker i hans liv, vi satser på at tage bleen til sommer hvis han er klar (2,5 år), ellers kunne jeg godt finde på at tage den der istedet 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
Hck skriver:

Tandlægerne anbefaler et hurtigt stop med sutten, men det skal altså heller ikke være for hurtigt. Et lettere overbid ( suttebid), kan sagtens rette sig igen af sig selv, selvom man ikke “hysterisk”  hiver sutten fra det 2 årige barn. Hellere en sut i lidt længere tid frem for tommelfingeren eller hjørnet på dynen.

Self da man aldrig ved hvordan barnet vil tag det. Efter man bare tag sutten som 2 årig. Men føler det som om det vil ha været letter at tag sutten som 2 årig . End 3 år og 5 måneder

jeg tror godt på det med at tag sutten bliver svære jo ældre de er. Jeg frygter selv den dag hvor vi Tar sutten fra vores datter, som tydeligt elsker hendes sut

Anmeld Citér

25. januar 2018

san

Min søn på 3,6 år har lige sendt sine sutter afsted til julemanden, og så fik han en pakke af julemanden. Og min søn tror at julemanden giver sutterne til alle de babyer der ingen sutter har.. 

Først nat uden sut, var der mange opvågninger, og så havde han svært ved at falde til ro når han bliver puttet.. 

Så en putning tog 1 1/2 time de første par nætter, nu er det ved at være normalt igen efter en uge.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.