Helt slut med sut, hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gamle var jeres børn før sutten var helt væk?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

10.499 visninger
64 svar
13 synes godt om
25. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

hej med jer derude

for det første håber jeg at jeg har placeret den her tråd i den rigtig kategori.

vi har en datter på 3 år og 5 måneder. Det er efterhånden mange måneder siden hun bliv afvænnet med sut om DAGEN. Så hun kun har den om natten. Og det har hun stadig. 

Vi er i tvivl herhjemme hvornår sutten skal helt væk, også om natten. 

Så vil meget gerne høre fra jer der har allerede fjernet sutten helt, hvor gamle var jeres børn da sutten var helt væk?og hvordan gjorde i det? Og hvor længe tog det med de hårde nætter?

Og jer der er igang med at fjerne sutten helt ,hvor gamle er jeres børn nu? Når i er igang? Og hvordan gør i?

Og jer der ikke er begyndt endnu med at fjerne sutten helt. Hvor gamle er jeres børn? 

Gerne svar fra dem der har børn over de 3 år og stadig bruger sut. Og eller også dem der afvænner helt fra sut allerede før 3 års alderen. 

På forhånd tak

Ps. Der kan svares på flere svar muligheder til dem med flere børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var helt færdig med sutten da hun startede i børnehave, så 2,9 år. Hun har aldrig brugt den om dagen, kun til lure og nat, til lige at falde i søvn med. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Rockertand

Love Angel skriver:

hej med jer derude

for det første håber jeg at jeg har placeret den her tråd i den rigtig kategori.

vi har en datter på 3 år og 5 måneder. Det er efterhånden mange måneder siden hun bliv afvænnet med sut om DAGEN. Så hun kun har den om natten. Og det har hun stadig. 

Så vil meget gerne høre fra jer der har allerede fjernet sutten helt, hvor gamle var jeres børn da sutten var helt væk?og hvordan gjorde i det? Og hvor længe tog det med de hårde nætter?

Og jer der er igang med at fjerne sutten helt ,hvor gamle er jeres børn nu? Når i er igang? Og hvordan gør i?

Og jer der ikke er begyndt endnu med at fjerne sutten helt. Hvor gamle er jeres børn? 

Gerne svar fra dem der har børn over de 3 år og stadig bruger sut. Og eller også dem der afvænner helt fra sut allerede før 3 års alderen. 

På forhånd tak

Hos os følger vi tandlægernes anbefaling, der siger 2.5 år, allersenest 3 år.

Anmeld Citér

25. januar 2018

VAA

Her stoppede min ældste søn med sut om dagen da han var 2,5 år og om natten da han var 4 år. Et par dage før hans 4 års fødselsdag sagde vi til ham, at det var slut med sutten. Han tog det pænt, og har i øvrigt de pæneste tænder i dag.

Min yngste søn har aldrig brugt sut, så der var der var der ikke nogen problemer. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Aprilmor11

Love Angel skriver:

hej med jer derude

På forhånd tak

Min den store var 4,7år, da han kom af med den. Han gik med den om dagen også. Han var ikke klar før.

Og den lille kommer også først af med den når HAN er klar.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
StineW79 skriver:

Thea var helt færdig med sutten da hun startede i børnehave, så 2,9 år. Hun har aldrig brugt den om dagen, kun til lure og nat, til lige at falde i søvn med. Vh Stine 

Allerede? Må man spørger hvordan det gik den dag i tog sutten fra hende? Og hvor mange nægter var trælse hvor hun ikke kunne sove og græd efter sutten?

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
Rockertand skriver:

Hos os følger vi tandlægernes anbefaling, der siger 2.5 år, allersenest 3 år.

Det forståeligt og klogt gjort. Vores datter bruger den stadig og lyder på hende at hun vild afhændigtig af sutten. Og hendes øverste tænder bøjer helt så når hun bider sammen kan man se et hul. Altså hvis du forstår hvad jeg mener?

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
VAA skriver:

Her stoppede min ældste søn med sut om dagen da han var 2,5 år og om natten da han var 4 år. Et par dage før hans 4 års fødselsdag sagde vi til ham, at det var slut med sutten. Han tog det pænt, og har i øvrigt de pæneste tænder i dag.

Min yngste søn har aldrig brugt sut, så der var der var der ikke nogen problemer. 

Tak for svar. 

Og dejlig at han har pæne tænder. Hos vores datter kan man desvære allerede se buet overmund 

Anmeld Citér

25. januar 2018

Love Angel

Mor til 4
Aprilmor11 skriver:

Min den store var 4,7år, da han kom af med den. Han gik med den om dagen også. Han var ikke klar før.

Og den lille kommer også først af med den når HAN er klar.

Hvordan er tænderne hos den stor idag? 

Og ja det også synd hvis ikke de er klar

Anmeld Citér

25. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Love Angel skriver:

Allerede? Må man spørger hvordan det gik den dag i tog sutten fra hende? Og hvor mange nægter var trælse hvor hun ikke kunne sove og græd efter sutten?

Vi tog dem bare væk og fortalte at når vi kom op i farfars sommerhus, så sku de hænges op på et suttetræ. 

Ingen trælse nætter og kun et par enkelte gange spurte hun hvor de var. Så fortalte vi at de hang oppe på træet og at hun ku se dem næste gang vi sku i sommerhus. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.