Thea14 skriver:
Hvor er det stort at du har indrømmet det overfor dig selv - nu er det så "bare" at tage næste skeidt og gøre noget ved det.
Det lyder jo ikke ligefrem som om du selv syntes at det er verdens bedste ide at du drikker som du gør, så hvad afholder dig egentlig fra at stoppe? Ud over tabuet ved at skulle indrømme det overfor andre? - og så selvfølgelig det at man ikke bare stopper fra den ene dag til den anden.
Det næste store skridt du skal tage, er at gå til din læge og fortælle hvad du nu har fortalt os herinde. At du drikker, og at du gør det fordi det er det eneste måde du kan holde uroen i krop og hoved ud. H*n kan hjælpe dig til at få vendt dig af med alkoholen og derefter finde ud af hvor uroen hos dig kommer og hvad der kan gøres ved den. - selvmedicinering er sjældent en god ting, og det er hvad du gør lige nu.
Det er uden tvivl svært at række hånden ud og erkende at man har brug for hjælp, men ingen vil se ned på dig af den grund. Tværtimod vil alle syntes at det er sejt at du beder om hjælp, hvorimod du uden hjælp, vil blive hende alle snakker om i krogene. Så få hjælpen nu, få det stoppet inden dine børn mærker at noget er galt. Kan du ikke gøre det for sin egen skyld, så gør det for børnenes.
Også dig vil jeg takke for anerkendelsen.
I forhold til hvad der afholder mod fra at drikke, så ved jeg det ikke! Det er bare når uroen bliver for stor, hvilket vil sige omkring 1-1/2 gang om ugen. Jeg er MEGET bevidst om hvad der er rigtigt og forkert, både i forhold til alkohol og børn, og alkohol og mig selv. Hvilket betyder, at jeg de fleste dage godt kan lade være....indtil uroen bliver for massiv.
Din pointe ang at inddrage min kæreste er også spot on, der er jeg bare ikke nået til endnu. Jeg har først lige indrømmet det, så jeg tænker der er lidt vej endnu, selvom der ville være det eneste rigtig.
Ang at blive “hende de taler om i krogene” så er det, på mine børns vegne, det værste jeg kan forestille mig, hvilket jeg tænker på hver dag.
Men, sådan helt ærligt; hvad er din tanke når du møder en tørlagt alkoholiker i virkeligheden?