Hvornår fødte du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2018

Flomama

Vand afgang i uge 30+6 og fødte 32+2 efter 36 timers fødsel  

havde vand afgang pga. Streptokokker B

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

Anonym

40+0 efter 34 timer med veer, som havde været regelmæssige i 20 timer, da hun kom  

Husk på at "til termin" er 37+0 til 42+0. Man føder før tid før 37+0 og over tid efter 42+0

Det andet er bare terminsdatoen, som man går ud fra i beregningen af, hvor langt man er henne Den bliver fastsat ved nakkefoldsscanningen (den endelige dato)  

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det var det også... det gik sindsygt stærkt, jeg var slet ikke med i forløbet og jordemoderen mente at jeg overreagerede, fordi at en førstegangs fødsel absolut ikke kunne gå så stærkt

Det er jo meget forskelligt fra person til person, og ikke en graviditet eller fødsel er ens. Havde hun så en anden indstilling bagefter?

Anmeld Citér

16. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

40+0 efter 34 timer med veer, som havde været regelmæssige i 20 timer, da hun kom  

Husk på at "til termin" er 37+0 til 42+0. Man føder før tid før 37+0 og over tid efter 42+0

Det andet er bare terminsdatoen, som man går ud fra i beregningen af, hvor langt man er henne Den bliver fastsat ved nakkefoldsscanningen (den endelige dato)  

Det var også terminsdatoen man får at vide jeg tænkte på. Altså i forhold til den hvornår fødte man så  Det behøver nu ikke være så teknisk, det var bare i forhold til terminsdatoen man havde fået 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Det er jo meget forskelligt fra person til person, og ikke en graviditet eller fødsel er ens. Havde hun så en anden indstilling bagefter?

Det ved jeg faktisk ikke, Jeg fik en voldsom styrtblødning efterfølgende og røg akut på operationsbordet og kom først til mig selv 4 timer senere, til efterfødsels samtale, var der en ny jordemoder, der kun kunne beklage forløbet

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det ved jeg faktisk ikke, Jeg fik en voldsom styrtblødning efterfølgende og røg akut på operationsbordet og kom først til mig selv 4 timer senere, til efterfødsels samtale, var der en ny jordemoder, der kun kunne beklage forløbet

Det lyder ikke særlig rart. Det må have sat sine spor. eller er det noget du har fået bearbejdet?

Anmeld Citér

17. januar 2018

Benjamins'mor

Spørgsmålet lyder på hvornår netop  du fødte.

Fødte du før tid, og var der eventuelt nogen specielt grund til det, eller var det bare tid til han/hun/de skulle ud?

Fødte du til termin? +/- 2 dage.

Eller fødte du over termin, og hvor længe gik du over tid? Var du eventuelt nødt til at blive igangsat, få kejsersnit eller andet?

Spørgsmålet er til første graviditet, ikke andre hvis du har fået flere end en gang.

Første gang 40+6 - 6 dage over tid.

Blev sat i gang da mit vand var gået og fødslen ikke udviklede sig. Der gik 8 dage fra vandet gik til han var ude, han var helt blå og røg en tur i kuvøse. Fik afvide han ville være død hvis jeg ikke var sat igang.

Anden gang 40+5 - 5 dage over tid.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Det lyder ikke særlig rart. Det må have sat sine spor. eller er det noget du har fået bearbejdet?

Det er bearbejdet, fik taget en god snak med en af fødselslægerne efterfølgende og hun var bare guld værd  men det er desværre det efterfølgende forløb (operationen)der har gjort at jeg ikke kan få flere børn

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det er bearbejdet, fik taget en god snak med en af fødselslægerne efterfølgende og hun var bare guld værd  men det er desværre det efterfølgende forløb (operationen)der har gjort at jeg ikke kan få flere børn

Det er jeg rigtig ked af at høre, det må være noget af det hårdeste.

Men det er godt at de hjalp dig igennem det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.