Anonym skriver:
Hej derude
Er der mon nogen forfattere derude? eller nogen der kender nogen som kan pege mig i den rette retning 
jeg har skrevet en bog, en roman inde for social realisme genren.
Nu er jeg så i gang med at redigere den og læse korrektur, og efter det vil jeg jo gerne sende den ind til et forlag
Jeg tænker dog det ville være en god ide at få den læst igennem af en anden først, eller hvad tænker i? En professionel eller hvad man nu skal sige, gerne en der har udgivet og kender til den genre min bog er skrevet i, men hvor finder man sådan en henne?
jeg har fundet en del hjemmesider der tilbyder Ghost writting og sådan noget, men det vil jeg ikke have.
jeg vil have en dansk lærer 
ej jeg vil have en til at læse den igennem, komme med gode råd og noterer stave fejl
og så vil jeg gerne have hjælp til at formulere et rigtig godt forfatterbrev.
sorry det er måske vildt rodet det jeg har skrevet her, men jeg er helt oppe og kører over jeg endelig er i mål 

Så hit me! navne på steder og personer, gode ideer og gode råd modtages med kyshånd 
Først og fremmest et stort tillykke med at du har skrevet en bog og vurderet den klar til udgivelse (efter professionelt gennemsyn)
Derefter vil jeg ønske dig held og lykke fremover. At få en bog udgivet i Danmark, er hårdt arbejde og mange afvisninger.
Jeg udgav i 2015 min første bog efter mange års tilløb. Før udgivelsen havde jeg brugt to år på afvisninger inden jeg besluttede mig for at gøre det selv. En vej rigtig mange danske forfattere har måtte se sig nødsaget til at tage, da danske forlag har svært ved at turde tage chancer.
Det jeg gør når jeg har en færdig historie, er at jeg finder nogle såkaldte beta læsere, til at vurdere historie sammenhængen. Her går jeg efter målgruppen. Når jeg har hørt fra dem og lagt deres rettelser ind, finder jeg en der kan læse korrektur. Og nej, en dansklærer er ikke nødvendigvis at foretrække. Jeg er gift med en, men rette mine historier det kan han simpelthen ikke finde ud af
- Kender man ikke nogen der kan dette, så må man finde en professionel til det. Ved ikke hvor man finder dem, da jeg ikke har ville betale for det. Men jeg udgav gennem BOD og hos dem kan man betale sig for at få læst korrektur og sat alt korrekt op.
Når du engang begynder at sende til forlag, så husk at sende til et forlag af gangen. De afviser dig uden at læse historien hvis de opdager du forsøger dig flere steder samtidig. Tag ikke nederlag for tunge, da de sjældent er personlige. Du passer bare ikke ind i deres udgivelser indenfor nærmeste fremtid. (Det bedste tilbud jeg fik var at de ville tage min historie op igen til overvejelse 3 år senere). Mange læste slet ikke min bog men afviste det med at de havde så mange etablerede, sælgende forfattere at de ikke turde satse på nye. Jeg havde da nok fået det igennem hvis jeg blev ved, men jeg nåede bare en tid hvor jeg ville have bogen ud nu. Mest så jeg kunne fokusere på den næste.
Ellers kan jeg anbefale at blive medlem af Facebook gruppen Newpub-forfattere med mod på nye udgivelses- og forretningsmuligheder.
Du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål