Anonym skriver:
75 kroner pr lyder også fuldstændig overdrevet og det vil jeg bestemt ikke.
har du et godt bud på hvor jeg finder gode beta læsere? Helst ikke et sted hvor jeg skal ligge det online. Men evt. En læse gruppe eller lign? Dem kan man vel også give et beløb i stedet, altså for gennemlæsning og input
Jeg benytter mig af et par læseglade kollegaer og senest af min chef. Det vigtigste er at det er nogen der er vant til at læse indenfor den genre så de ikke kritisere fordi de ikke er til den type historie. Finder du en mere professionel der kan se udenom genren og bare så på flowet, behøver de ikke kende til genren. Og så skal en betalæser turde være ærlig og ikke være bange for at såre følelser.
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen danske læsegrupper, ligesom jeg har haft svært ved at finde mig et dansk netværk af forfattere. Har et internationelt netværk, men de kan selvfølgelig ikke læse mine ting igennem.
Jeg ved ikke om du har hørt om NaNoWriMo (står for national novel writing month). Men det er simpelthen en udfordring om at man i november måned, skriver en roman på en måned. Har deltaget et par gange, og på deres hjemmeside er en afdeling for Danmark hvor flere danskere aftalte at mødes og skrive sammen. Ved dog ikke om folk er aktive derinde når det ikke er november måned. Ellers har Newpub, som jeg nævnte tidligere, flere arrangementer. Får man først et netværk med andre forfattere, er det meget normalt at man betalæser hinandens ting.
Anmeld
Citér