Først vil jeg gerne sige tak for alle jeres svar
Det letter en smule at vide at det ikke er mig der er forkert på den med den følelse af at det er helt forkert 
Han får allerede medicin mod depressionen, det fik han med det samme hos lægen og går også til psykolog.
Grunden til at jeg måske har virket tvivlende i mit indlæg er simpelthen fordi det ikke sker "hele tiden", men bare for mange gange til min smag. Synes at bare EN gang alene med druk er for meget. Men han bliver meget agressiv når jeg nævner det og han kan ikke forstå at jeg måske synes det er "unormalt". Jeg har læst rundt omkring på nettet at man først er alkoholiker når man ryger over de 21 genstande for mænds vedkommende, men jeg mener selv at man i hvert fald har et problem når tingene foregår som de gør her.
For noget tid siden havde vi ellers en god samtale hvor han sagde han godt kunne forstå hvorfor jeg havde det synspunkt jeg har på alkohol, nåt jeg kommer fra et hjem hvor der kun bliver drukket til fester, juleaften og nytårsaften og selv til de begivenheder er det ikke engang ret meget.
Men alt det her med min kæreste begyndte i sommers, hvor han efter arbejde tog et par øl nede på arbejdet (i kantinen, hvor det er lovligt efter arbejdstid) og så et par stykker når han kom hjem og på den måde kom han hurtigt over de 21 om ugen. da jeg nævnte det overfor ham kunne han godt se det ikke var smart og stoppede så med det. Men det har så udviklet sig til at han i weekenden inden han blev sygemeldt kunne finde på at drikke sig stiv alene og nu hvor han er sygemeldt så også kan gøre det i hverdagene. det er langt fra hver dag, men det sker flere gange om måneden.
Han har prøvet at forklare mig at det er den måde han har lært at man hygger sig på netop fordi han er vokset op med forældre der har drukket meget. Men igen så har han en mor der er ædru alkoholiker, og det har påvirket ham meget, netop at se hvor slemt hun havde det dengang, så forstår måske ikke hvordan han så kan synes det er rart at drikke.
Det er virkelig meget forvirrende at stå i sådan en situation, hvor han siger jamen jeg drikker jo ikke over 21 om ugen og nej det gør han måske ikke, men det virker stadig forkert, for han virker jo afhængig af at blive fuld indimellem.
Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an for hvis jeg siger til ham at hør her hvis det ikke stopper så må jeg enten gå eller også så får vi ikke et barn, jamen så siger han bare at så må det være sådan.