Drikker min kæreste for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Katjaro

Har selv haft en kæreste der drak for meget.

Hans mor var også alkoholiker - og det er meget normalt at børn af alkoholikere også kan få problemer med afhængighed.

Jeg kunne til sidst ikke leve med det - han mente ikke han havde et problem. Jeg vidste at der ikke var nogen fremtid for ham og mig når han valgte som han gjorde.

Du bliver nødt til kraftigt at melde ud i fht. ham. Ellers bliver du medafhængig (eller hvad det nu er det kaldes). Og så synes jeg at du skal hive hans mor ind i det her også - så vidt jeg husker var hun tørlagt alkoholiker.....

Held og lykke

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

wamse

Anonym skriver:

En ting er sikkert. Jeg vil ikke forlade ham før jeg har gjort alt det jeg kan for at hjælpe ham. Selvfølgelig uden jeg selv går nedenom og hjem. Men føler jeg er nødt til det, for ville have det dårligt med mig selv hvis jeg bare forlod ham uden at have gjort mit til det.

Men tænkte selv på at vise ham de her indlæg. Men ved ikke om han ville føle at det var en slags "krig" mod ham. At jeg bag hans ryg har skrevet herinde og slam smider 15 indlæg i hovedet på ham da alle siger han har et problem. Måske det kan få ham til at indse det?

Tror i det kunne være en ide at snakke med hans mor?

Kan godt forstå din tanke at du gerne vil prøve at gøre alt for ham, inden du evt gik, men det er hård vej at vælge, jeg har nu prøvet det i 6½ år at gøre alt for min mand og du drømmer endnu ikke om, hvad det indebærer både for dig og ham. Men det behøver selvfølgelig ikke gå den vej for jer. Bare vær opmærksom på, at det hos os alle som pårørende til an partner der misbruger err startet sådan med at ville gøre alt, faktisk skal DU gøre INTET, men HAN skal gøre ALT.  Det er aller nemmest at få sat nogle grænser op nu, for hvis det udvikler sig til mere end det her, så mister han selv styringen, og så er vejen tilbage meget sværrere at tage.Jeg kender så mange mennesker som endte i behandling for det, mange af dem kom/kommer aldrig videre ud af misbruget.

Undskyld, hvis det lyder hårdt, men lige på dette område har jeg uanede mængder af viden.

Anmeld

14. oktober 2009

Anonym trådstarter

Lige en update (har også skrevet det under indlægget "Update på: Drikker min kæreste for meget?)

Jeg vil bare lige fortælle at jeg skrev et brev til min kæreste hvor jeg forklarede problemet som jeg så det mht hans drikkeri. Mente det var bedre på den måde end bare at snakke med ham. På den måde føles det ikke som et angreb. Og nu skal i bare høre:

Til min store overraskelse, da han havde læst mit 3-siders lange tætskrevne brev kiggede han på mig og sagde: "Ved du hvad? Det du har skrevet er fuldstændig rigtigt." Det der fik ham til at åbne øjnene var især at jeg havde skrevet det med de kommende børn, at jeg simpelthen ikke kunne risikere eller tage den chance bare at tro på hvad han sagde nu, altså at til den tid ville det stoppe. Er faktisk bare så stolt af at han har erkendt det. Er så glad på hans vegne men selvfølgelig også på mine.

Vil bare lige dele det med jer, når nu i blev indviet i den første del

Og endnu engang tusind tak for alle de gode råd

Anmeld

14. oktober 2009

Barbamama

Anonym skriver:

Lige en update (har også skrevet det under indlægget "Update på: Drikker min kæreste for meget?)

Jeg vil bare lige fortælle at jeg skrev et brev til min kæreste hvor jeg forklarede problemet som jeg så det mht hans drikkeri. Mente det var bedre på den måde end bare at snakke med ham. På den måde føles det ikke som et angreb. Og nu skal i bare høre:

Til min store overraskelse, da han havde læst mit 3-siders lange tætskrevne brev kiggede han på mig og sagde: "Ved du hvad? Det du har skrevet er fuldstændig rigtigt." Det der fik ham til at åbne øjnene var især at jeg havde skrevet det med de kommende børn, at jeg simpelthen ikke kunne risikere eller tage den chance bare at tro på hvad han sagde nu, altså at til den tid ville det stoppe. Er faktisk bare så stolt af at han har erkendt det. Er så glad på hans vegne men selvfølgelig også på mine.

Vil bare lige dele det med jer, når nu i blev indviet i den første del

Og endnu engang tusind tak for alle de gode råd

Det er bare RIGTIG dejligt at høre. Jeg håber det kommer til at lykkes for jer at få det godt sammen.  Dejligt at du skrev et brev. Der kan man også få ALT sagt  Og det er måske også nemmere for den der modtager det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.