Jeg har brug for noget hjælp, jeg kan nemlig ikke finde ud af om min kæreste drikker for meget?
Jeg vil starte med at sige at jeg selv drikker ikke særlig tit og ikke ret meget så måske kan det skyldes at jeg opfatter min kærestes druk som for meget, dog synes jeg alligevel at der er noget galt.
Altså min kærestes forældre har drukket meget da han var barn, hans mor har dog været ædru i mange år nu. Min kæreste der snart er 26, har den holdning at man drikker for at hygge sig forstået på den måde at det føles som om man ikke kan hygge sig uden alkohol. Men det der skræmmer mig mest er at han har en depression (det er et par måneder siden han fik det bekræftet ved lægen) og hans mor sagde i den forbindelse at det nok ville være smart hvis han ikke drak i den periode, og det synes han også selv men allerede efter et par dage drak han sig fuld. Hjemme hvor det kun var mig og ham, jeg drak ikke. Og det sker rimelig tit at han bare sidder og drikker sig fuld hjemme. Fx i dag da jeg stod op var han allerede beruset - han havde siddet og spillet xbox og havde fået en del øl og drinks. Hans begrundelse var at han havde kedet sig. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg har nok i forvejen en meget negativ holdning til druk - min mors eksmand drak alt for meget og det gik ud over min mor og mine ældre søskende og jeg selv har været offer for en svoger der voldtog mig efter han havde for meget at drikke (jeg var 13). Men selvom jeg har de ting med kan jeg godt selv drikke og også selv blive fuld, men gør det kun meget sjældent og altid kun ved festlige lejligheder eller hvis man nu sidder sammen nogle stykker - i ved når det er aftalt 
Derfor føles det nok forkert når min kæreste sidder og drikker for sig selv især når han har en depression. Han bliver ved med at sige at det stopper når vi får børn, men jeg har bare så svært ved at tro på det.
Jeg blev rimelig muggen på ham i dag og han sagde bare at hvis jeg ikke kunne acceptere det (at han sad og drak) så kunne han ikke være sammen med mig.
Han kom så 10 minutter senere og sagde undskyld, men det virker bare så plat.
Åhh jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an.
Undskyld det blev så langt et indlæg, men havde brug for at lufte ud.
Anmeld