Drikker min kæreste for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.043 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Anonym trådstarter

Jeg har brug for noget hjælp, jeg kan nemlig ikke finde ud af om min kæreste drikker for meget?

Jeg vil starte med at sige at jeg selv drikker ikke særlig tit og ikke ret meget så måske kan det skyldes at jeg opfatter min kærestes druk som for meget, dog synes jeg alligevel at der er noget galt.

Altså min kærestes forældre har drukket meget da han var barn, hans mor har dog været ædru i mange år nu. Min kæreste der snart er 26, har den holdning at man drikker for at hygge sig forstået på den måde at det føles som om man ikke kan hygge sig uden alkohol. Men det der skræmmer mig mest er at han har en depression (det er et par måneder siden han fik det bekræftet ved lægen) og hans mor sagde i den forbindelse at det nok ville være smart hvis han ikke drak i den periode, og det synes han også selv men allerede efter et par dage drak han sig fuld. Hjemme hvor det kun var mig og ham, jeg drak ikke. Og det sker rimelig tit at han bare sidder og drikker sig fuld hjemme. Fx i dag da jeg stod op var han allerede beruset - han havde siddet og spillet xbox og havde fået en del øl og drinks. Hans begrundelse var at han havde kedet sig. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg har nok i forvejen en meget negativ holdning til druk - min mors eksmand drak alt for meget og det gik ud over min mor og mine ældre søskende og jeg selv har været offer for en svoger der voldtog mig efter han havde for meget at drikke (jeg var 13). Men selvom jeg har de ting med kan jeg godt selv drikke og også selv blive fuld, men gør det kun meget sjældent og altid kun ved festlige lejligheder eller hvis man nu sidder sammen nogle stykker - i ved når det er aftalt

Derfor føles det nok forkert når min kæreste sidder og drikker for sig selv især når han har en depression. Han bliver ved med at sige at det stopper når vi får børn, men jeg har bare så svært ved at tro på det.

Jeg blev rimelig muggen på ham i dag og han sagde bare at hvis jeg ikke kunne acceptere det (at han sad og drak) så kunne han ikke være sammen med mig.

Han kom så 10 minutter senere og sagde undskyld, men det virker bare så plat.

Åhh jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an.

Undskyld det blev så langt et indlæg, men havde brug for at lufte ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Mormilla

Jeg synes at han drikker på de forkerte tidspunkter! Det virker som om at han har et problem! Men for at han vil ha hjælp skal han selv ind se det!!!

Jeg havde selv et problem med alkohol og stoffer for flere år siden og det lyder lidt som min hverdag!!! Jeg kunne sidde og drikke alene og ta stoffer Mange sagde at jeg havde et problem men først et par år efter fandt jeg selv ud af det fordi jeg havde ingen venner og familien var ikke så glade for mig mere. Jeg følte mig lidt alene. Det gjorde at jeg fik hjælp og har ikke taget stoffer siden tror det er ved at være 5 år siden jeg stoppede. Kan godt nyde et par øl engang i mellem uden problemer. Men det kommer så ikke til at ske i lang tid da jeg er gravid!

Håber at det ga lidt mening...

Anmeld

12. oktober 2009

Heidi.

Jeg er ked af det, men din kæreste har et alkoholproblem, det er der ikke noget tvivl om overhovdet..

Anmeld

12. oktober 2009

Barbamama

Ja jeg synes også det lyder som om det er et problem for ham. Især når han begrunder det med at han har kedet sig. Der er desværre også mange der begynder at drikke når de får en depression for så kan de slippe de grimme tanker lidt. Eller dulme dem. Det kan være det hjælper hvis han får noget medicin imod depressionen....

Anmeld

12. oktober 2009

Muffinmus

JA, din partner har desværre et problem..og det største er jo så åbenbart at han ikke er villig til at erkende det...

Det er det første skridt til at få hjælp, for du kan sikkert ikke hjælpe ret meget. Der skal i hvert fald andre boller på suppen.

Sig til ahm du synes det er ok med en "fyraftens bajer" efter kl 19 f.eks hvor i kan sidde sammen og hygge mens han får en enkelt øl i selskab med dig. Det gør min mand også tit, bare en enkelt om aftenen. Jeg drikker sjældent og biver også irriteret over fulde folk og især en fuld mand..når jeg selv er ædru er jeg faktisk irriteret over alle fulde folk for fulde folk er altså lige en tand for meget.

Jeg ville ikke acceptere en kærste der drak fra morgenstunde af..nix, det er alkoholisme og skal ikke forekomme i mit hjem.

Min bio far er alkoholiker, og det vil han være til den dag han dør(hvilket har været tæt på mange gange) og derfor er jeg meget obs på alkohol og folks opførsel. Og din partner skal have hjælp, hellere nu end senere.

Anmeld

12. oktober 2009

wamse

Heidi-Godsk skriver:

Jeg er ked af det, men din kæreste har et alkoholproblem, det er der ikke noget tvivl om overhovdet..

Er fuldstændig enig, og jeg har næsten ikke andet end erfaring på dette område. Er opvokset i det og er gift ind i det, så jeg har 35 års erfaring og tro mig, det ændrer sig IKKE "bare" fordi i får børn. Den store røde alarm klokke der ringer i din tekst for mig, er klart det at han drikker alene/ fordi han kedede sig. Uhh pas rigtig godt på dig selv i det her minefelt

Anmeld

12. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

han drikker for meget og det skal du sætte en stopper for. Enten skal han holde helt eller også bliver du nødt til at gøre noget drastisk. Min erfaring er desværre at den slags kun bliver værre...

Jeg håber du kommer godt videre!

Held og lykke!

Anmeld

12. oktober 2009

Betina88

jeg ville aldrig ku' være sammen med en der drak hele tiden .. han ska' holde sig væk fra alkohol ..

Anmeld

12. oktober 2009

Lone Jakobsen

Heidi-Godsk skriver:

bliver nød til at give dig ret. og den med at "jeg stopper når vi får børn" beklager.... den holder ikke.

Anmeld

12. oktober 2009

Mette+Mathias

JA!!! Så klart kan det siges, - han drikker for meget!!

Det er ikke normalt at drikke sig fuld når man sidde alene, det er det ikke!!

Hvis i skal have en fremtid sammen skal han stoppe NU, - ikke i næste uge, til sommer eller når i får børn, - det er for sent for dig og jeres kommende børn, når de ER født, og mor omsider har fået nok af ham, og så skal de være alene hjemme hos ham til samvær, - ønsker du det??? Det tror jeg ikke.

Gå evt. med ham til lægen, og søg behandling - både vedr. alkohollen og vedr. depressionen, og hvis ikke han er interesseret i dette, så ville jeg ikke have en fremtid sammen med ham, - hvis det var mig - for han stopper ikke bare af sig selv, det er HELT sikkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.