Om asyl i 2 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2018

Loa

Anonym skriver:

Hej alle.

Er simpelthen så foraget.

Jer der har/haft børn i 2 klasser.

Har lige fået min søns skema hvor de nu skal lære om asyl, asylcentre og om flugt. Har jeres børn lært om det og Hvad er jeres mening om Dette? 

Min datter går i 1 klasse og synes ikke umiddelbart jeg har hørt hende snakke om det. Så tror ikke det er noget de sådan decideret har snakket om i skolen. Ville måske synes det var lidt spøjst hvis det var et decideret fag og skulle fylde rigtig meget, men alm information på et sprog børnene forstår, synes jeg ikke er helt forkert. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2018

Rosa-Sofia

Slutter mig lige til koret af folk, der gerne vil vide hvorfor, at du er forarget. Føler du, at det er for barskt et tema til den aldersgruppe? Er det fordi temaet er på bekostning af nogle andre fag/lektioner, du mener er vigtigere eller hvad drejer det sig om?

Anmeld Citér

7. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea går i 3 klasse, og u ka jeg ik huske om det var i 1 eller 2 klasse at de kørte en hel tema uge, omkring hva det ville sige at være flygtning/søge asyl osv.

De hørte en masse omkring hvorfor mennesker, tog på flugt, hvordan de boede i flygtningelejre, hvordan børn rejste uden deres forældre og om hva det ville sige at søge asyl. 

De havde besøg af nogle flygtninge fra Irak, som kom og fortalte om deres liv før krigen, og om hvordan de var havnet i dk.

Thea vidste i forvejen en masse om emnet, da det er noget vi har snakket meget om her hjemme. Men hun syntes det var vildt spændene og gik meget op i det.

Kan slet ik forstå forargelsen, med mindre de blir vidst billeder af døde mennesker og andet i den dur! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Hej alle.

Er simpelthen så foraget.

Jer der har/haft børn i 2 klasser.

Har lige fået min søns skema hvor de nu skal lære om asyl, asylcentre og om flugt. Har jeres børn lært om det og Hvad er jeres mening om Dette? 

På mine børns skole er der modtagerklasser. Og her tales der jævnligt om børns rettigheder, og hvordan børn lever i andre dele af verden. Det er da en del af den almene dannelse - og noget, man naturligvis skal lære om i folkeskolen.

Blivet du også forarget over, at alle klasserne har seksualundervisning i uge 6? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg forstår ikke din forargelse. 

Mine børn på 5 og 8 ved en del om flygtninge og livet i andre lande. 

Vi har samlet ind bl.a. til flygtninge, siden før de kunne gå, så det har været naturligt for dem, at tale om det og kende til det. 

Vi kender også personligt nogle flygtninge fra Syrien - igen taler vi om det i børnehøjde, men de ved, at der bliver bombet dernede, og mange mennesker dør. 

På samme måde ved de også en del om Brexit (vi har boet i England indtil for 6 mdr siden), de kender til Trump, Hitler, Stalin, sult i Afrika mm. Det er en naturlig del af deres opdragelse at vide, hvordan andre mennesker bor. 

Mine børn ved desværre også en del om racisme, da de selv er blevet udsat for det, og det taler vi også om. Så længe det foregår på børnehøjde, synes jeg, det er fint, de kender til det. 

Jeg vil dog ikke tillade mine børn at se nyhederne, da det er alt for barsk at få sat sådanne billeder på. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Ciss

Min dreng er lige blevet 8 år. I efteråret havde de en længere periode hvor hele årgangen arbejdede med temaer omkring børn på flukt, livet i flygtningelejre, børns retigheder, UNICEF osv. Det kulminerde i en stor forestilling for hele skolen og senere for forældrene på fn-dagen. Der er også børn i årgangen som har været flygtninge, så jeg synes det er meget relevant at arbejde med emnet. Børnene lever ikke på en øde ø, og personlig synes jeg det er på tide at lære om både de fine og de vanskelige temaer i verden omkring os, når de kommer til skolealder. Det skal bare ske på deres premisser.

Anmeld Citér

7. januar 2018

Anonym trådstarter

7. januar 2018

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Var det meningen at indsætte en tom besked? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Rosa-Sofia skriver:

Var det meningen at indsætte en tom besked? 

Der var en smiley med store øjne til at starte med, hun har nok slettet den. Virkede til at hun var lidt overrasket over svarene. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Rosa-Sofia

J-star skriver:

Der var en smiley med store øjne til at starte med, hun har nok slettet den. Virkede til at hun var lidt overrasket over svarene. 

Jeg synes også, at ts blev temmelig stille og det er da ærgerligt, for der var egentlig flere ting, der kunne være spændende at få uddybet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.