Om asyl i 2 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.810 visninger
37 svar
55 synes godt om
6. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej alle.

Er simpelthen så foraget.

Jer der har/haft børn i 2 klasser.

Har lige fået min søns skema hvor de nu skal lære om asyl, asylcentre og om flugt. Har jeres børn lært om det og Hvad er jeres mening om Dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej alle.

Har lige fået min søns skema hvor de nu skal lære om asyl, asylcentre og om flugt. Har jeres børn lært om det og Hvad er jeres mening om Dette? 

Det er virkeligheden, så når man er 9 år. Så er det vel ikke fortidligt at høre om den slags. 

Det giver vel grobund for accept af de som klmmer her til lands på det grundlag. Mit barn på 6 år ved godt hvad den slags betyder. Vi har afleveret aflagt legetøj til børn på det lokale asylcenter.  

Anmeld Citér

7. januar 2018

Vivienne

Synes det er helt fint de lærer om det. Det er jo Dagens Danmark, så jeg synes det er helt på sin plads . 

Hvad er det du er forarget over? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Mortilah

Jeg taler jævnligt om den slags temaer.. folk i andre lande. Livsvilkår andre steder, flygtninge, krig, kold krig osv. Jeg synes ikke 2.klasse er for tidligt at introducere dem for den slags. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej alle.

På min skole, som på så mange andre, har vi elever helt ned til 0. klasse, som selv har været på flugt og nu har asyl her i landet. Det er en del af virkeligheden, og jeg kan på ingen måde se det forargelige i at forklare om det i børnehøjde. 

Egentlig synes jeg, det er mere forargeligt, når forældre ikke forklarer deres skolebørn om emner, som børnene umuligt kan undgå at høre om i en eller anden form, med mindre de bor på en øde ø. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Sprit25

Jeg har stået i en anden klasse og snakket Trump? De små øre høre meget meget mere end vi aner 

hvad er du foraget over? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg tænker det er bedre der bliver sat ord på det på en børnevenlig måde end at de hører brudstykker hist og her og danner et forkert billede af virkeligheden. 

Anmeld Citér

7. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej alle.

Hvad forarger dig ved det? 

Anmeld Citér

7. januar 2018

Soonmom

Må indrømme at jeg heller ikke kan se hvad der er at blive forarvet over.

Børn er jo ikke børn foreviget og 2. Klasse lyder da meget rimligt 

Anmeld Citér

7. januar 2018

lineog4

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg er egentlig lidt nysgerrig på forargelsen (også helt professionelt for måske jeg kan lære hvordan jeg skal formidle om lignende emner så forældrene netop ikke sidder og er foragret).

I 2. Klasse har de hverken historie eller samfundsfag så jeg forestiller mig det enten er placeret som noget a la en emneuge eller i kristendom. Og jeg forestiller mig de har valgt børneperspektivet fx børns rettigheder og hvilke af de rettigheder har de selv kontra en flygtning. Eller måske har de eller skal have flygtninge i klassen/på årgangen og de tænker det er vigtigt at eleverne får et lille indblik inden virkelighed den nye elev kommer med. 

Jeg ved ikke om jeg ville have et decideret emne om flygtninge i 2. Klasse, synes på en eller anden måde det er for stort. Men jeg kunne sagtens have et emne om børns rettigheder pg tage flygtninge som et eksempel. Jeg kunne også godt have et emne om hvordan børn bor og så tage flygtninge som eksempel, eller børns skolegang eller eller eller... Det kunne også være læreren er faldet over en helt fantatisk børnebog som behandlet emnet flygtninge og vælger det i den forbindelse (kunne jeg også finde på). 

Men jeg kan ikke foragres, skolen har i maaaaaange år beskæftiget sig med børnenes i-landskalender og det har både handlet om sylt, naturkatastrofer, krig og flygtninge. Jeg tror det er essentielt at vores børn forstår alle ikke lever som i dk, og jeg synes egentlig ikke kun det er skolens opgave. I år fik mine to drenge i julegave  sammen en donation til en fodbold (og forhold tøj) til en dreng/pige i er af verdens fattigste lande, og min datter fik også i julegave en donation til mad og ophold for en flygtning i en måned. For drengene var det underligt, men dagen efter kom den ene og sagde: ej mor vi er jo egentlig heldige vi er født i DK, tænk st du kn købe os en fodbold og vi kan gå til fodbold. For min datter var det aftenens bedste gave. Så som du nok kan læse deler jeg ikke forargelsen, men tænker selvsagt at sådan et emne kan skyde over målet for en 2. Klasse, men stoler da på lærerne ved hvad de gør - men jeg er utrolig nysgerrig på hvad der foragrer dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.