Anonym skriver:
Min mand er inviteret ud at rejse og tager derfor væk i 5 dage. Uden tvivl en lækker tur for ham - Men det er bare så dårlig timing.
For det første fik jeg kun et par ugers varsel om denne rejse. Han rejser ugen inden vi skal holde barnedåb og kommer hjem igen 3 dage før. Vi bliver 70 mennesker til denne barnedåb og størstedelen af dem er hans familie, som han har insisteret på at invitere. Da jeg fik vores ældste for lidt over 4 år siden, endte jeg med en fødselsdepression, der senere hen har ført til angstanfald. Alt dette har været under kontrol længe før vi fik nr. 2, men forskellige omstændigheder har gjort mig yderst ustabil og hele julen har jeg været lige på vippen til sammenbrud. Sammenbruddet kom så da min mand havde sagt ja til rejsen, uden at drøfte det med mig først. Jeg er nu officielt endt med fødselsdepression nr. 2, og har netop takket nej til medicinering endnu engang, da jeg ved hvad det gør ved mig istedet.
oven i depression og barnedåb, kan jeg tilføje at jeg sidste sommer takkede nej til en ferie jeg var inviteret på, da alle ekstra penge vi har, går til husopsparingen. Dette var en fælles beslutning efter samtale med min mand. Så bliver lidt skuffet når han gerne må tage fra den opsparing for at have lommepenge med på en ferie. Samtidig bruger han endnu 3 af sine sparsomme feriedage, uden mig og vores børn. Han har allerede brugt 5 fordi han til sommer er inviteret til England og se fodbold. Endnu en ting han sagde ja til uden at vi skulle drøfte det først.
Jeg har grædt siden jul, jeg har overvejet at flytte og jeg har skældt ud på min mand og andre indvolverede parter. Jeg kan i forvejen ikke holde samling på mig selv, og nu står jeg alene og skal få styr på en barnedåb og have overskud hele døgnet til de to børn. Min eneste mulighed er at tage til min mor, som har en tendens til at pille min selvtillid fuldstændig fra hinanden.
En veninde spurgte i går om min mand havde overvejet hvad der ville ske hvis jeg endte med en indlæggelse (samme veninde der sørgede for jeg kom til lægen i dag). Min mands svar var at han så ville komme hjem med det samme.
Jeg er frustreret, rasende og dybt ulykkelig. Min mand er frustreret fordi jeg ikke har lyst til sex for tiden (og jeg bliver endnu mere irriterer når han konstant vil putte, kramme og kysse). Vi har aldrig før været uvenner eller skændtes, og lige pt kan jeg slet ikke holde ud at være i rum med ham.
Nogen bud på en løsning? Den er tilsyneladende ikke at min mand bliver hjemme og rykker sin rejse til et mindre hektisk tidspunkt. - Min mands forslag på en løsning er at vi bestiller en fælles rejse til efteråret. Hvilket for mig ikke løser det problem jeg står overfor her og nu. Jeg har overvejet at aflyse barnedåben, men det vil min mand heller ikke. Alt andet i kalenderen er aflyst. Har meldt fra mødregruppe da jeg ikke kan overskue det, har aflyst tandlæge osv. Kun børnenes tid hos læger mm. Er bibeholdt. Alligevel virker alt så uoverskuelig.
Ifht. Barnedåb så synes jeg klart den skal meldes fra hvis det forventes at du skal bidrage med noge til planlægningen. Kun hvis din mand gør alt, uden beklagelser og du kun skal måde op på dagen, mener jeg den skal gennemføres.