Tid til en lille update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.378 visninger
35 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

FruPudderkvast

Hej tøser..

En lille mandags-update..

I fredags bestod jeg teoriprøven med 4 fejl  så jeg har bare ikke været til at skyde igennem i weekenden.. Det er skønt at det er overstået.. Så er der ikke så lang vej igen før jeg får mit kørekort..

Så ringede jeg i går til FG fordi jeg har følt mig lidt utilpas de sidste par morgener og så begyndte jeg igår at få en trykken under venstre bryst.. Meget ubehageligt.. Og så dum som jeg er, så går jeg ind på Netdoktor og læser at trykken under brystet og utilpashed kan være tegn på svangerskabsforgiftning

Så jeg gik jo straks i panik og ringede derud.. Hun sagde så at jeg ikke skulle være bange da den trykken skulle være under højre bryst hvis der var noget - plus at en smule kvalme slet ikke var "nok".. Forstået på den måde at man VIRKELIG får det dårligt hvis det er tegn på svangerskabsforgiftning.. Så jeg kunne ånde lettet op! Og i dag har jeg så slet ikke haft noget..  Besluttede mig så alligevel for at ringe til lægen for at få tjekket blodtryk og urin - så det skal jeg i morgen..

På fredag skal jeg til jordemoder.. Er lidt spændt på hvad han bliver skønnet til..

Udover det så er jeg bare ved at være RIGTIG træt af den skide halsbrand.. Og maven er i vejen hele tiden.. Og jeg føler mig i det hele taget ikke super lækker lige i øjeblikket.. 

Hvordan går det med jer, piger?

Maria: Dejligt at jeres flytning gik som den skulle..

Mona: Hvor fedt at I fandt en god barnevogn til den lille prinsesse!! Må man se billeder?

Og sidst, men ikke mindst Dea: Hvordan går det med det hele? Kan du mærke fremskridt med bækkenet, eller er det bare det samme? 

Sarah.. som kun har 49 dage tilbage til termin!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

prettybutterfly

Godt at høre du har fået det bedre Sarah, lyder ik som om du har haft det så rart på det sidste!!! Og såååå fedt med teoriprøven altså! Tillykke igen!

Og ja barnevognen er super lækker, men jeg kan faktisk ikke sende dig billeder af den, for vi tog toget med den direkte hjem til svigerfamilien(som jo har betalt den) og der står den så nu og venter på bebs kommer ud. De lovede at tage den med ud på hospitalet når de kommer derud for at besøge os efter fødslen. Så jeg ved faktisk slet ikke om jeg selv når at se den igen inden da.

Ellers har jeg det nogenlunde. Syntes ryggen er blevet meget bedre efter al den fysioterapi så det er super duper! Har stadig en del krampe, og en smule sure opstød. Jeg har det dog som dig mht at føle sig totalt usexet og bare klar til at få bebs ud og formen tilbage!! Føler mig som en massiv kæmpe som fylder hele universet!!!

Glæder mig nu rigtig meget til vi snart ses igen!!!

Spændende med på fredag!!! Skriv endeligt når du har været der!! Hvornår skal du til 3. lægeundersøgelse???

Knuzer og krammer

Anmeld

12. oktober 2009

FruPudderkvast

Godt at høre du har fået det bedre Sarah, lyder ik som om du har haft det så rart på det sidste!!! Og såååå fedt med teoriprøven altså! Tillykke igen!

Og ja barnevognen er super lækker, men jeg kan faktisk ikke sende dig billeder af den, for vi tog toget med den direkte hjem til svigerfamilien(som jo har betalt den) og der står den så nu og venter på bebs kommer ud. De lovede at tage den med ud på hospitalet når de kommer derud for at besøge os efter fødslen. Så jeg ved faktisk slet ikke om jeg selv når at se den igen inden da.

Ellers har jeg det nogenlunde. Syntes ryggen er blevet meget bedre efter al den fysioterapi så det er super duper! Har stadig en del krampe, og en smule sure opstød. Jeg har det dog som dig mht at føle sig totalt usexet og bare klar til at få bebs ud og formen tilbage!! Føler mig som en massiv kæmpe som fylder hele universet!!!

Glæder mig nu rigtig meget til vi snart ses igen!!!

Spændende med på fredag!!! Skriv endeligt når du har været der!! Hvornår skal du til 3. lægeundersøgelse???

Knuzer og krammer

Nå ok, vores barnevogn står også hos min mor og regner også først med at se den igen når jeg har født  Vil dog gerne have betræk osv. hjem, så jeg kan nå at vaske det inden fødslen.. Men meget rart at man ikke har den til at stå og fylde helt til fødslen  

Godt at høre at det er blevet bedre med ryggen.. Går du stadig til graviditets-svømning, eller? Og er det stadig sådan lidt "bla-bla"?

Jeg er også bare klar til at få ham ud.. Meeen.. Tror desværre ikke at jeg formen tilbage med det samme.. Der går desværre nok et stykke tid før man bliver nogenlunde tilfreds med sin krop igen..

Ja, jeg glæder mig også til på fredag.. Om ikke andet så for at høre hjertelyd..  Jeg skal til 3. lægeundersøgelse i næste uge eller ugen efter.. Tror bare at jeg bestiller tiden i morgen når jeg alligevel skal derop..

Følger I egentlig også sådan en "uge for uge" kalender? Jeg synes at det er vildt sjovt at læse hvad der sker derinde.. Tænk at jeg render rundt med en baby på 2 kg i maven!!?? WOOOW!!

Glæder mig også meget til at se jer! Og håber at alle bliver friske..

Tænkte lidt på at hvis du, Dea hellere kunne tænke dig at det blev hos dig næste gang, så du ikke skal gå alt for meget, så er det altså fint med mig? Men det er selvfølgelig helt op til dig!

Anmeld

13. oktober 2009

prettybutterfly

Jeg følger også med i den kalender, lidt sjovt!! Idag var sidste dag til graviditetssvømning.
Spændende med dine næste læge/jordemoderbesøg, jeg glæder mig selv altid til dem!

Anmeld

19. oktober 2009

forår

Saped90 skriver:

Hej tøser..

En lille mandags-update..

I fredags bestod jeg teoriprøven med 4 fejl  så jeg har bare ikke været til at skyde igennem i weekenden.. Det er skønt at det er overstået.. Så er der ikke så lang vej igen før jeg får mit kørekort..

Så ringede jeg i går til FG fordi jeg har følt mig lidt utilpas de sidste par morgener og så begyndte jeg igår at få en trykken under venstre bryst.. Meget ubehageligt.. Og så dum som jeg er, så går jeg ind på Netdoktor og læser at trykken under brystet og utilpashed kan være tegn på svangerskabsforgiftning

Så jeg gik jo straks i panik og ringede derud.. Hun sagde så at jeg ikke skulle være bange da den trykken skulle være under højre bryst hvis der var noget - plus at en smule kvalme slet ikke var "nok".. Forstået på den måde at man VIRKELIG får det dårligt hvis det er tegn på svangerskabsforgiftning.. Så jeg kunne ånde lettet op! Og i dag har jeg så slet ikke haft noget..  Besluttede mig så alligevel for at ringe til lægen for at få tjekket blodtryk og urin - så det skal jeg i morgen..

På fredag skal jeg til jordemoder.. Er lidt spændt på hvad han bliver skønnet til..

Udover det så er jeg bare ved at være RIGTIG træt af den skide halsbrand.. Og maven er i vejen hele tiden.. Og jeg føler mig i det hele taget ikke super lækker lige i øjeblikket.. 

Hvordan går det med jer, piger?

Maria: Dejligt at jeres flytning gik som den skulle..

Mona: Hvor fedt at I fandt en god barnevogn til den lille prinsesse!! Må man se billeder?

Og sidst, men ikke mindst Dea: Hvordan går det med det hele? Kan du mærke fremskridt med bækkenet, eller er det bare det samme? 

Sarah.. som kun har 49 dage tilbage til termin!

hejsa

jeg er tydeligvis lige lidt bagud her...hahaha

jeg har været hos en fysioterapeut i torsdags og det er helt 100% bækkenløsning!. jeg havde lige lidt håbet på at det ville ha været iskasnerven, for den kan behandles..men ak..

jeg er blevet beordret til at gå med et bælte som sidder under maven og holder på hofterne/bækknet, så bækknet bliver holdt på plads. jeg er langt fra smertefri men det går så MEGET bedre, så det er helt kanon.

så jeg regner da med at komme i næste uge, jeg går bare super langsomt (de klader mig snegl)LoL

eller måske vi kunne være hos mig eller hos Mona igen, da der jo ikke er så langt så?? det kan i lige overveje

ellers var jeg jo til den scanning, som viste at moderkagen har flyttet sig så jeg kan føde naturligt, så det er jo super nok.

håber at i har det godt trods diverse skavanker

Anmeld

19. oktober 2009

prettybutterfly

forår skriver:

hejsa

jeg har været hos en fysioterapeut i torsdags og det er helt 100% bækkenløsning!. jeg havde lige lidt håbet på at det ville ha været iskasnerven, for den kan behandles..men ak..

jeg er blevet beordret til at gå med et bælte som sidder under maven og holder på hofterne/bækknet, så bækknet bliver holdt på plads. jeg er langt fra smertefri men det går så MEGET bedre, så det er helt kanon.

så jeg regner da med at komme i næste uge, jeg går bare super langsomt (de klader mig snegl)LoL

eller måske vi kunne være hos mig eller hos Mona igen, da der jo ikke er så langt så?? det kan i lige overveje

ellers var jeg jo til den scanning, som viste at moderkagen har flyttet sig så jeg kan føde naturligt, så det er jo super nok.

Dea Sikke et rod altså!!! Lyder bestemt ikke rart. Men det er da altid noget du fandt ud af det!!! Og har fået det bælte som kan hjælpe lidt.

Ang. d 28 så spurgte Sarah om det ikke ville være rart for dig hvis det var hos dig, skal vi gøre det hos dig så???(kan ikke huske om du svarede på det et andet sted....)

Ej hvor fedt at din moderkage har flyttet sig!! Det var da dejligt! Tillykke med det. Der er sørme bare ikke længe til vores bebser kan begynde at "poppe ud" det kilder helt i maven ved tanken om det. Kan bare ikke vente længere snart!

Knuser til jer alle!

Anmeld

19. oktober 2009

Mist

prettybutterfly skriver:

Dea Sikke et rod altså!!! Lyder bestemt ikke rart. Men det er da altid noget du fandt ud af det!!! Og har fået det bælte som kan hjælpe lidt.

Ang. d 28 så spurgte Sarah om det ikke ville være rart for dig hvis det var hos dig, skal vi gøre det hos dig så???(kan ikke huske om du svarede på det et andet sted....)

Ej hvor fedt at din moderkage har flyttet sig!! Det var da dejligt! Tillykke med det. Der er sørme bare ikke længe til vores bebser kan begynde at "poppe ud" det kilder helt i maven ved tanken om det. Kan bare ikke vente længere snart!

Knuser til jer alle!

Hej Piger..

ang. den 28. der må jeg desværre melde fra.. Jeg skal på sygehuset imorgen, og der får jeg formentlig en seng også hedder det hver sko og ligge der de næste mange uger.

jeg kan næsten ikke gå eller stå så det er ikke særlig fedt. piv piv.

Hader det. godt der kun er 8 ½ uge til jeg blir sat igang. WEEE...

Knus

Anmeld

19. oktober 2009

prettybutterfly

norby skriver:

Hej Piger..

ang. den 28. der må jeg desværre melde fra.. Jeg skal på sygehuset imorgen, og der får jeg formentlig en seng også hedder det hver sko og ligge der de næste mange uger.

Knus

Du har ret Maria, godt det snart er overstået! Lyder heller ikke som om du har det særlig rart for tiden!

Rigtig god bedring,og held og lykke på hospitalet

Knuser

Anmeld

19. oktober 2009

FruPudderkvast

forår skriver:

hejsa

Øv at du nu skulle rammes af bækkenløsning..  Men hvis man skal se det "positive" i det, så er det da godt at det først er kommet nu, når nu det skulle komme  Men dejligt at det bælte virker.. Det ville ikke være sjovt hvis du skulle være sengeliggende resten af tiden.. Så ville det i hvert fald blive nogle laaaange uger!

Hehe, frøken snegl.. Jeg synes at det lyder som en god idé hvis det bliver hos dig i stedet for, så du bliver mindst muligt belastet.. Jeg er jo HELDIGVIS ikke så besværet som jeg har været.. Så no problemos hvis det bliver hos dig..  

Ej, hvor fedt at moderkagen har rykket sig, så du kan føde selv!  

Skal jeg så tage noget brød og ost med denne gang? Og så kunne du (Mona) jo evt. tage juice og pålæg med? Ville det være ok? Er det ikke bare det vi har haft med de andre gange?

Anmeld

19. oktober 2009

FruPudderkvast

norby skriver:

Hej Piger..

Knus

Ej, noget møg, Maria!  

Nå, men så glæder jeg mig til at se dig i det nye år - hvor vi forhåbentlig () skal ses når alle babyerne er kommet til verden 

God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.