Er det bare drenge streger ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Jeg ser bestemt ikke drengen som dum. Kender ham ikke. Men tydeligt at han ikke kan lide vores dreng, han holder ham konsekvent udenfor i lege. 

Oplevet kun dette når A & B leger sammen . Min dreng kan sagtens lege med A sammen med andre fælles venner . 

Nej det var ikke ment som du tænkte drengen var dum tværtimod - det var ros til jer, at I netop ikke faldt i fælden, hvor man i stedet for at tage tyren ved hornene, så fortæller andre om "den og den" eller ringer til en lærer og forventer problemet løses. 

i gjorde jo netop det rigtige og blev så desværre mødt med vrede. Men måske den vrede skal lægge sig og ordene sive ind så de netop bliver set ikke som et angreb men som en håndsrækning til at skabe et godt fællesskab.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

29. december 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nej det var ikke ment som du tænkte drengen var dum tværtimod - det var ros til jer, at I netop ikke faldt i fælden, hvor man i stedet for at tage tyren ved hornene, så fortæller andre om "den og den" eller ringer til en lærer og forventer problemet løses. 

i gjorde jo netop det rigtige og blev så desværre mødt med vrede. Men måske den vrede skal lægge sig og ordene sive ind så de netop bliver set ikke som et angreb men som en håndsrækning til at skabe et godt fællesskab.

Okay :-) kan ikke helt gennemskue denne situation. Er lidt rystet over hvad der er sket .

Anmeld Citér

29. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Anonym skriver:

Tak for svar . Det går også over min grænse,  men jeg er jo mor , så var i tvivl om jeg bare var pylret. A er normalt en rigtig sød og god dreng men som min dreng siger så bliver han dum sammen med B. Har mistanke om det er B som finder på men bare et gæt.

Lyder som om B er misundelig og vil have A for sig selv og laver ravage..

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Lyder som om B er misundelig og vil have A for sig selv og laver ravage..

Jeg ved simpelthen ikke hvad det ligger bag . Min dreng er en som kan lege med de fleste børne. Men nok en noget anden type en B. 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Sidder lige og læser svarene igen . Og tak , føler at vi har grebet det helt forkert an. Den mor fik virkeligt vendt den mod mit barn . Bor i en relativ lille by og hun gav , da mig følelsen af at der blev snakket om vores dreng blandt de andre forældre . 

Anmeld Citér

29. december 2017

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Sidder lige og læser svarene igen . Og tak , føler at vi har grebet det helt forkert an. Den mor fik virkeligt vendt den mod mit barn . Bor i en relativ lille by og hun gav , da mig følelsen af at der blev snakket om vores dreng blandt de andre forældre . 

Ja jeg kommer til at tænke lidt at Bs opførsel måske ikke engang er hans egen skyld men at forældrene måske har set sig sure på jeres dreng og snakker åbenlyst om det der hjemme og det jo så smitter af.  

B kan jo osse bare være misundelig over at A har andre venner ind kun ham 

Det er virkelig synd at det skal gå ud over jeres dreng det er en hver forældres værste mareridt 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Ja jeg kommer til at tænke lidt at Bs opførsel måske ikke engang er hans egen skyld men at forældrene måske har set sig sure på jeres dreng og snakker åbenlyst om det der hjemme og det jo så smitter af.  

B kan jo osse bare være misundelig over at A har andre venner ind kun ham 

Det er virkelig synd at det skal gå ud over jeres dreng det er en hver forældres værste mareridt 

Min dreng og B har ingen relation til hinanden . Udover de selvfølgelig ved hvem hinanden er fra børnehaven . De går på samme skole , til fritidsinteresse og fælles ven . Men de har aldrig leget sammen eller andet .

Men B kan tydelig ikke lide vores dreng og holder ham konsekvent udenfor ved fælletingene . Hvorfor ved jeg ikke ?

Anmeld Citér

29. december 2017

helle85

Profilbillede for helle85
Anonym skriver:

Spørger fordi jeg er i tvivl om , om jeg bare er en pylre mor omkring mit barn .

min dreng har en rigtig god kammerat A , denne kammerat har en kammerat B. B kan tilsynelandende ikke lide min dreng og har ofte været efter ham på lejr mm. Og vil gerne holde min dreng udenfor. 

Idag leger A og B sammen , de ringer min dreng op fra A’s tlf 3 gange for derefter at smide røret på. Efterfølgende sender de et par SMS med tekst

min dreng skriver - beklager , men kan ikke tale nu

hvortil de svare : 

du tør ikke tale mere tøsedreng

vred smiley 

Du tør ikke tale mere med os ha ha . 

Alle 3 drenge er 8 år . 

Er det bare alm drenge streger i den alder ? 

Min datter og hendes veninde har gjort det samme da de var omkring de 8.

Min datter var hjemme hos en veninde, da de gjorde det mod en 3 Veninde. Moren ringede til mig og fortalte det, hvad jeg er glad for at hun gjorde.

jeg ringede straks til forældrene (de havde også fået det afvide) hvor min datter var og sagde hun skulle sendes hjem med det samme.

Min datter viste godt det var forkert og gik straks ind på sit værelse uden at tage sko, jakke og skole taske af.

Jeg gik ind og snakkede med hende og hun fik frataget sin tlf 1 uge, ud over det så gik vi hen til pigen så min datter kunne sige undskyld til hende personligt.

Hun har ikke gjort det siden nu er hun 10 år.

Hvis der var nogen der gjorde det ved mit barn, så ville jeg kontakte forældrene med det samme, da det er umuligt at gøre noget som forældre hvis man ikke ved det 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

Min datter og hendes veninde har gjort det samme da de var omkring de 8.

Min datter var hjemme hos en veninde, da de gjorde det mod en 3 Veninde. Moren ringede til mig og fortalte det, hvad jeg er glad for at hun gjorde.

jeg ringede straks til forældrene (de havde også fået det afvide) hvor min datter var og sagde hun skulle sendes hjem med det samme.

Min datter viste godt det var forkert og gik straks ind på sit værelse uden at tage sko, jakke og skole taske af.

Jeg gik ind og snakkede med hende og hun fik frataget sin tlf 1 uge, ud over det så gik vi hen til pigen så min datter kunne sige undskyld til hende personligt.

Hun har ikke gjort det siden nu er hun 10 år.

Hvis der var nogen der gjorde det ved mit barn, så ville jeg kontakte forældrene med det samme, da det er umuligt at gøre noget som forældre hvis man ikke ved det 

Syntes du håndterede det fint . Ved ikke hvordan forældrene håndterede det . Den ene blev glad for vi kom , den anden skældte mig ud.   Ville helst sikkeet også have det af vide hvis det var min dreng . Da det er vores opgave at lære dem at færdes med tlf osv . 

Anmeld Citér

29. december 2017

helle85

Profilbillede for helle85
Anonym skriver:

Syntes du håndterede det fint . Ved ikke hvordan forældrene håndterede det . Den ene blev glad for vi kom , den anden skældte mig ud.   Ville helst sikkeet også have det af vide hvis det var min dreng . Da det er vores opgave at lære dem at færdes med tlf osv . 

Tak.

Efter jeg skrev så læste jeg kommentarerne.

Jeg er ked af at høre at det ene forældre par bare blev sure, desværre er der bare de forældre der aldrig mener deres børn laver ballade og det kan man ikke gøre så meget ved.

Jeg syntes det er fint at du har taget kontakt til begge forældre og at I hver fald det ene par tager det alvorligt.

Det er fint det du har gjort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.