Er det bare drenge streger ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det der er jo mobning!

Jeg var selv mobbeoffer som barn og havde også venner, der havde venner der ikke kunne lide mig og drillede mig. Når jeg vi var sammen alle 3 fik vennens ven altid hende overtalt til at skulle være efter mig og det var satme ikke sjovt.

Der skal sættes en stopper for det nu! 

Tak for svar . Er ked af at høre du er blevet mobbet , ville ønske børn / voksne var sødere mod hinanden. Det du skriver minder jo lige præcis om det der sker her . Og kun når B er en del af det.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

29. december 2017

Anonym trådstarter

Mum33 skriver:

Øh nej - det er regulær mobning. Jeg ville ringe til forældrene med det samme. 

Tak for svar . Vi har været igennem en hård periode de sidste år, hvilket nok har svigtet min dømmekraft . Derfor jeg i tvivl . Min tanke er jo selvfølgelig ,at det er langt over grænsen. Men har det psykisk svært i øjeblikket , så ved jo min reaktioner kan stikke af. 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym

Den opførsel skal stoppes nu så den ikke får lov at udvikle sig.

Vær klar i udmeldingen om at det ikke er okay - ikke mindst så din søn forstår at det ikke er sjov leg, men mobning og måske kunne finde på at putte med den type oplevelser en anden gang. Han skal vide hvor du står og at du selvfølgelig reagere og handler på det hvis lignende skulle ske. Det er trygt for barnet ( og ja måske han synes du er pinlig og dum nogen gange) og vide at mor og/eller far hjælper når der sker noget træls.

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den opførsel skal stoppes nu så den ikke får lov at udvikle sig.

Vær klar i udmeldingen om at det ikke er okay - ikke mindst så din søn forstår at det ikke er sjov leg, men mobning og måske kunne finde på at putte med den type oplevelser en anden gang. Han skal vide hvor du står og at du selvfølgelig reagere og handler på det hvis lignende skulle ske. Det er trygt for barnet ( og ja måske han synes du er pinlig og dum nogen gange) og vide at mor og/eller far hjælper når der sker noget træls.

Da jeg opdagede SMS snakkede vi selvfølgelig om at det IKKE var ok . Det ved han heldigvis , han har været hårdt ramt af angst igennem 1,5 år, hvor vi har kæmpet for ham. Så han ved vi tar affære .

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

Opdate :

min mand kørte ud for at snakke med A’s far som tog det meget stille og roligt - men alvorligt. Han var glad for han kom for det var selvfølgelig ikke ok.

jeg kørte over og snakkede med B’s mor som blev meget gal på mig. Hun gik i forsvar og så i angreb mod mit barn. Jeg ved bestemt godt at mit barn kan reagere og bliver gal,  når han bliver presset . Hun kunne overhovedet ikke se det var noget galt , eller at hendes barn kunne være med i dette.

så ja . Skulle måske have holdt mund 

Anmeld Citér

29. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Opdate :

min mand kørte ud for at snakke med A’s far som tog det meget stille og roligt - men alvorligt. Han var glad for han kom for det var selvfølgelig ikke ok.

jeg kørte over og snakkede med B’s mor som blev meget gal på mig. Hun gik i forsvar og så i angreb mod mit barn. Jeg ved bestemt godt at mit barn kan reagere og bliver gal,  når han bliver presset . Hun kunne overhovedet ikke se det var noget galt , eller at hendes barn kunne være med i dette.

så ja . Skulle måske have holdt mund 

Nu ved jeg ikke hvad du sagde til Bs mor - personligt havde jeg bok holdt det til at tale om SMS og hvad det gjorde ved din dreng. 

Men nej det er ikke forkert du siger noget, du gør gør derimod det helt rigtige ved ikke at blæse det ud af proportioner, ved at tage fat i det med det samme og ved ikke at tale bag om ryggen på barn B ved fx at fortælle forældrene til A, at B påvirker. For de er to drenge og de har gjort det sammen og begge familier får samme besked. 

Lad mor køle af og måske næste gang (forhåbentlig kommer der ikke en næste gang), så ring i stedet (kan være lettere at klare for den part der får noget at vide om sit barn ar hve distancen i telefonen), og så hold det helt på din drengs banehalvdel. Men bliv ved at sig det - flot I gjorde, mange tier, ringer til læreren og fortæller om den "dumme" dreng - hatten af for jer

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du sagde til Bs mor - personligt havde jeg bok holdt det til at tale om SMS og hvad det gjorde ved din dreng. 

Men nej det er ikke forkert du siger noget, du gør gør derimod det helt rigtige ved ikke at blæse det ud af proportioner, ved at tage fat i det med det samme og ved ikke at tale bag om ryggen på barn B ved fx at fortælle forældrene til A, at B påvirker. For de er to drenge og de har gjort det sammen og begge familier får samme besked. 

Lad mor køle af og måske næste gang (forhåbentlig kommer der ikke en næste gang), så ring i stedet (kan være lettere at klare for den part der får noget at vide om sit barn ar hve distancen i telefonen), og så hold det helt på din drengs banehalvdel. Men bliv ved at sig det - flot I gjorde, mange tier, ringer til læreren og fortæller om den "dumme" dreng - hatten af for jer

Det gjorde jeg også først men hun blev skide sur. Begyndte at gå til mod angreb med / mod mit barn . Hvilket jeg kunne sige , at han bestemt ikke altid opføre sig som vi ønsker. Hvilket vi snakker meget om .

var udemærket klar over hun ville reagere sådan . Men ja havde nok håbet på andet.

Jeg ved bestemt godt at mit barn kan lave dumme ting, det benægter jeg ikke. Kunne aldrig drømme om at benægte som hun gjorde . 

Selv om jeg viste beskeden.

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ser bestemt ikke drengen som dum. Kender ham ikke. Men tydeligt at han ikke kan lide vores dreng, han holder ham konsekvent udenfor i lege. 

Oplevet kun dette når A & B leger sammen . Min dreng kan sagtens lege med A sammen med andre fælles venner . 

Anmeld Citér

29. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det gjorde jeg også først men hun blev skide sur. Begyndte at gå til mod angreb med / mod mit barn . Hvilket jeg kunne sige , at han bestemt ikke altid opføre sig som vi ønsker. Hvilket vi snakker meget om .

var udemærket klar over hun ville reagere sådan . Men ja havde nok håbet på andet.

Jeg ved bestemt godt at mit barn kan lave dumme ting, det benægter jeg ikke. Kunne aldrig drømme om at benægte som hun gjorde . 

Selv om jeg viste beskeden.

Det er jo meget klassisk "angreb er det bedste forsvar". Hun ved da sikkert godt den er gal men kan åbenbart ikke håndtere kritik og så ligger den lige for selv at forsøge at køre skylden videre. 

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er jo meget klassisk "angreb er det bedste forsvar". Hun ved da sikkert godt den er gal men kan åbenbart ikke håndtere kritik og så ligger den lige for selv at forsøge at køre skylden videre. 

Har seriøst helt ondt i maven og skidt tilpas efter den snak  det var godt nok ubehageligt. Indrømmer blankt min dreng er IKKE en helgen . Men sådan noget her kunne han alligevel ikke finde på . Og gjorde han , så ville vi skulle snakke lidt alvorsord .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+