Gravid på Fleksjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.570 visninger
13 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2017

Anonym trådstarter

Hej allesammen.. 

Sagen er den at jeg er sindsyg skruk og ønsker mig inderligt et barn, men jeg er lige blevet bevilliget fleksjob pga en rygskade + piskesmæld... Jeg skal nu igang med at finde job, men jeg går lidt med drømmen om at starte pb om 1 år, men hvordan hænger graviditet sammen med fleksjob? Nogen der har erfarring med det?? Og hvad sagde omverdenen til det??  Jeg er så nervøs for hvad folk vil tænke om mig når jeg bliver gravid trods fleks og rygskade.. Jeg har en fysioterapeut bag mig som støtter op om en graviditet, dog siger hun det bliver hårdt, hvilket jeg er afklaret med..

Håber at der er nogen som kan give nogen svar  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. december 2017

Anonym

Er rygskade noget som bliver bedre?

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym

Nu vil jeg ikke rådgive dig om du skal have barn elle ej.. 

men jeg er barn af en mor, som tidligt i mit liv blev tilkendt førtidspension, grundet sygdom. - jeg har altid følt det som en belastning at have en syg mor. En mor som aldrig kommer til at være ude på arbejdsmarkedet og få nye input og ny viden. 

Hun har altid kun gået op i hjemmet, rengøring og at vi så pæne ud, udadtil!

for mig, har det været vigtigt at jeg kunne give min søn et andet billed på livet, end det jeg fik af min syge mor. 

Om hvorvidt du skal have et barn eller ej, det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er også vigtigt at se på hvad man kan tilbyde sine børn i fremtiden. 

Anmeld Citér

14. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu kender jeg ik lige til noget omkring fleksjob og regler omkring graviditet osv.

Til gengæld fik jeg piskesmæld for 14 år siden pga en spritbelist. Hvilket i flere år efter gav migræne anfald flere gange om ugen. Det har også betydet at jeg har fået en virkelig dårlig ryg, med diskodprolapser osv til følge.

Jeg var i tvivl omkring det at få børn, om jeg ku holde til en graviditet og ha energi og overskud til et barn/børn, på mine dårlige dage.

Jeg har en helt fantastisk kæreste, som er verdens bedste far og som på mine migræne dage (som heldigvis er blevet meget fære efter første graviditet) står for alt med begge unger, så jeg ka sove i 15-20 timer.

Når min ryg har sat helt ud og jeg ik har ku løfte min baby, har han holdt en fri dag, så han har ku lægge baby til mit bryst, har kørt mig til fys og ellers bare stået med alt omkring hus og unger.

Nu er pigerne 5 og 9 år, og rimelig selvkørende. De ka forstå at jeg ik altid har det største overskud, fordi jeg næsten altid har hovedepine.

Det er ik noget vi snakker om ret tit. Og faktisk ka jeg holde til det meste, de fleste dage. Vi ska bare planlægge vores aktiviteter, sådan at en tur i feks Legoland, er efterfuld af en fridag.

Jeg bestemte at vores unger ik sku "lide" under mine begrænsninger, og det ka jo så lade sig gøre pga min kæreste. 

Udover det så arbejder jeg "kun" 30 timer om ugen!

Håber det ka gi lidt stof til eftertanke! Vh Stine 

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym

Jeg går ud fra, at din rygskade er permanent og ikke vil bedres i fremtiden: Er dette ikke tilfældet og har du alderen til det, så var det måske en mulighed for dig at vente af hensyn til dig selv.

Jeg har ingen erfaring med flex, men tænker at det er positivt, at du har fået den tilkendt. Selv er jeg i ressourceforløb også pga dårlig ryg, og det ender med enten flex eller fp. 

Mht andres reaktion. Tja synes du skal gøre op med dig selv, hvis reaktion, om nogen, skal have betydning for DIT/JERES valg. Officielt har jeg kun fået et tillykke fra min nu tidl sb, men uofficielt har det gjort tingene vanskeligere - igen min sag er ikke afsluttet. 

Personligt er det det bedste, der er sket. Jeg har stadig  ondt mere end før, men nu er det ikke længere muligt ikke at kæmpe sig igennem og hoppe i havnen, for nu er jeg mor 

Vi køber os i øvrigt privat til en masse praktisk hjælp

Held og lykke fremadrettet 

Anmeld Citér

15. december 2017

yagnes

Du kan sagtens gå på barsel når du er på ledighedsydelse. du kan gå fra 4 uger før termin. 

Hvis du er i fleksjob har du også ret til at gå på barsel men jeg håber at du har en fagforening for hvis din arbejdsgiver opsiger dig kan jobcentret ikke hjælpe dig. 

Anmeld Citér

15. december 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Anonym skriver:

Hej allesammen.. 

Sagen er den at jeg er sindsyg skruk og ønsker mig inderligt et barn, men jeg er lige blevet bevilliget fleksjob pga en rygskade + piskesmæld... Jeg skal nu igang med at finde job, men jeg går lidt med drømmen om at starte pb om 1 år, men hvordan hænger graviditet sammen med fleksjob? Nogen der har erfarring med det?? Og hvad sagde omverdenen til det??  Jeg er så nervøs for hvad folk vil tænke om mig når jeg bliver gravid trods fleks og rygskade.. Jeg har en fysioterapeut bag mig som støtter op om en graviditet, dog siger hun det bliver hårdt, hvilket jeg er afklaret med..

Håber at der er nogen som kan give nogen svar  

Du skal bestemt ikke gå op i, hvad omverdenen tænker, tror, synes og mener.

Det vigtigste er, at din fysioterapeut siger god for det.

Hvis din skade kan forenes med graviditet, så synes jeg, du skal gå efter drømmen. 

Mht til barsel, så spørg din fagforening, hvordan reglerne er. Hvis du ikke er medlem af en fagforening, så skynd dig at melde dig ind.

Jeg er selv fleksjobber.

Vi er flere fleksjobbere på min arbejdsplads. En af dem har sclerose og hun har to børn.

Anmeld Citér

15. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Nu vil jeg ikke rådgive dig om du skal have barn elle ej.. 

men jeg er barn af en mor, som tidligt i mit liv blev tilkendt førtidspension, grundet sygdom. - jeg har altid følt det som en belastning at have en syg mor. En mor som aldrig kommer til at være ude på arbejdsmarkedet og få nye input og ny viden. 

Hun har altid kun gået op i hjemmet, rengøring og at vi så pæne ud, udadtil!

for mig, har det været vigtigt at jeg kunne give min søn et andet billed på livet, end det jeg fik af min syge mor. 

Om hvorvidt du skal have et barn eller ej, det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er også vigtigt at se på hvad man kan tilbyde sine børn i fremtiden. 

Men fleksjobbere ER jo på arbejdsmarkedet, og man kan altså sagtens få nye input og ny viden.

Inden for f.eks. HK området tilbydes der kurser for fleksjobbere, som er fuldstændig identiske med de kurser, der tilbydes medlemmer på det ordinære arbejdsmarked. De løber bare kun over en halv dag. Hvis man f.eks. døjer med ryggen, så rejser man sig bare op og går lidt rundt ind imellem. 

Der er også oprettet en kommunomuddannelse for fleksjobbere - igen er indholdet fuldstændig det samme som for andre - kurset tager bare længere tid.

En fleksjobber kan altså godt tilbyde sine børn en god fremtid.

Jeg er selv fleksjobber p.gr.a. en tidligere depression. Men jeg er jo ikke syg længere, jeg kan bare ikke tåle stress. Og det er der så taget højde for i min ansættelseskontrakt. 

Jeg ved ikke, om det er karakteren af din mors sygdom, der har gjort, at hun kun er gået op i hjemmet, eller om hun bare ikke rigtigt har haft fritidsinteresser.

En førtidspensionist kan jo også godt få nye input og ny viden. Det behøver jo ikke absolut at foregå på en arbejdsplads.

Har du tænkt på, at du selv kan ende som fleksjobber en dag ? Vil du så ikke synes, at du har noget godt at tilbyde din søn mere ?

Anmeld Citér

15. december 2017

Anonym

Tommelise skriver:

Men fleksjobbere ER jo på arbejdsmarkedet, og man kan altså sagtens få nye input og ny viden.

Inden for f.eks. HK området tilbydes der kurser for fleksjobbere, som er fuldstændig identiske med de kurser, der tilbydes medlemmer på det ordinære arbejdsmarked. De løber bare kun over en halv dag. Hvis man f.eks. døjer med ryggen, så rejser man sig bare op og går lidt rundt ind imellem. 

Der er også oprettet en kommunomuddannelse for fleksjobbere - igen er indholdet fuldstændig det samme som for andre - kurset tager bare længere tid.

En fleksjobber kan altså godt tilbyde sine børn en god fremtid.

Jeg er selv fleksjobber p.gr.a. en tidligere depression. Men jeg er jo ikke syg længere, jeg kan bare ikke tåle stress. Og det er der så taget højde for i min ansættelseskontrakt. 

Jeg ved ikke, om det er karakteren af din mors sygdom, der har gjort, at hun kun er gået op i hjemmet, eller om hun bare ikke rigtigt har haft fritidsinteresser.

En førtidspensionist kan jo også godt få nye input og ny viden. Det behøver jo ikke absolut at foregå på en arbejdsplads.

Har du tænkt på, at du selv kan ende som fleksjobber en dag ? Vil du så ikke synes, at du har noget godt at tilbyde din søn mere ?

Men for mig er der forskel på at sætte et barn i verden, med mine forudsætninger for at være mor, end når man allerede ved at man kommer til at døje med dårlig ryg osv. 

Jeg har en længeregående uddannelse med bachelorgrad, så jeg er ikke i tvivl om at min søn kommer til at klare sig i verden. 

Anmeld Citér

15. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Men for mig er der forskel på at sætte et barn i verden, med mine forudsætninger for at være mor, end når man allerede ved at man kommer til at døje med dårlig ryg osv. 

Jeg har en længeregående uddannelse med bachelorgrad, så jeg er ikke i tvivl om at min søn kommer til at klare sig i verden. 

Jeg er selv vokset op med en far, der var 60 % invalid efter en færdselsulykke. Ulykken skete mange år, før han mødte min mor.

Han var ved landbruget, og det kunne han jo så ikke blive ved med. Han fik tilbudt det, der dengang hed invalidepension, men han valgte at tage en uddannelse, hvor han kunne få et stillesiddende job.

Der er selvfølgelig den forskel, at det jo ikke var ham, der skulle igennem graviditet og fødsel.

Men jeg har aldrig - aldrig nogensinde - syntes, det var pinligt eller begrænsende, at min far var halt. Han kunne ikke løbe, og han kunne ikke rende udenfor og spille bold og den slags, men han kunne så meget andet.

Efter ulykken mente han faktisk, at han aldrig skulle have kone og børn, for han ville have, at hun skulle "trækkes med en halt".

Jeg er dybt taknemmelig for, at han ændrede mening, og jeg kunne ikke have haft en bedre far. Han og min mor har givet mig de bedste forudsætninger for et godt liv.

Min holdning er så også, at en med f.eks. en håndværkeruddannelse, har lige så godt forudsætninger for at få børn, der klarer sig, som dem der har en længere uddannelse. Det andet synes jeg nok grænser lidt til snobberi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.