Anonym skriver:
Men for mig er der forskel på at sætte et barn i verden, med mine forudsætninger for at være mor, end når man allerede ved at man kommer til at døje med dårlig ryg osv.
Jeg har en længeregående uddannelse med bachelorgrad, så jeg er ikke i tvivl om at min søn kommer til at klare sig i verden.
Så din mor har altså været i stand til at give dig en opvækst, der ledte frem til, at du tog en længerevarende uddannelse og “klarer dig i verden”.
Din sidste sætning får mig til at gyse. Tænker du virkelig, at en længerevarende uddannelse giver garanti for, at ens børn “klarer sig i verden”? Du lader til at have et meget ensidigt syn på uddannelse og job som synonymt med livskvalitet og trivsel. Omsorgssvigt finder sted i alle samfundslag, de svigtede børn af veluddannede forældre er oftest bare pænere i tøjet, rene og pæne, og deres forældre er dygtigere til at formulere sig overbevisende og “rigtigt”.
Din mor gik efter dit eget udsagn kun op i, at hjemmet og du fremstod pænt udadtil. Man finder let masser af eksempler på børn, hvis forældres eneste fokus var/er, at arbejdslivet og karrieren kører på skinner, og at ungerne med tiden skal præstere i skolen og på arbejdsmarkedet.
Anmeld
Citér