Gravid på Fleksjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men for mig er der forskel på at sætte et barn i verden, med mine forudsætninger for at være mor, end når man allerede ved at man kommer til at døje med dårlig ryg osv. 

Jeg har en længeregående uddannelse med bachelorgrad, så jeg er ikke i tvivl om at min søn kommer til at klare sig i verden. 

Mener du helt seriøst, at fordi du har en længerevarende uddannelse, så for din søn ingen problemer i fremtiden ?, eller har jeg misforstået hvad du skriver ?.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu vil jeg ikke rådgive dig om du skal have barn elle ej.. 

men jeg er barn af en mor, som tidligt i mit liv blev tilkendt førtidspension, grundet sygdom. - jeg har altid følt det som en belastning at have en syg mor. En mor som aldrig kommer til at være ude på arbejdsmarkedet og få nye input og ny viden. 

Hun har altid kun gået op i hjemmet, rengøring og at vi så pæne ud, udadtil!

for mig, har det været vigtigt at jeg kunne give min søn et andet billed på livet, end det jeg fik af min syge mor. 

Om hvorvidt du skal have et barn eller ej, det skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er også vigtigt at se på hvad man kan tilbyde sine børn i fremtiden. 

Har den belastning, det har været for dig, været af et omfang, så du indimellem har tænkt, det havde været bedre, om din mor aldrig havde sat dig i verden?

Jeg kender mange børn af højtuddannede og karrierefolk, som ville give deres højre arm for at kunne bytte med forældre, der var fysisk nærværende under deres opvækst. 

Anmeld Citér

15. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men for mig er der forskel på at sætte et barn i verden, med mine forudsætninger for at være mor, end når man allerede ved at man kommer til at døje med dårlig ryg osv. 

Jeg har en længeregående uddannelse med bachelorgrad, så jeg er ikke i tvivl om at min søn kommer til at klare sig i verden. 

Så din mor har altså været i stand til at give dig en opvækst, der ledte frem til, at du tog en længerevarende uddannelse og “klarer dig i verden”. 

Din sidste sætning får mig til at gyse. Tænker du virkelig, at en længerevarende uddannelse giver garanti for, at ens børn “klarer sig i verden”? Du lader til at have et meget ensidigt syn på uddannelse og job som synonymt med livskvalitet og trivsel. Omsorgssvigt finder sted i alle samfundslag, de svigtede børn af veluddannede forældre er oftest bare pænere i tøjet, rene og pæne, og deres forældre er dygtigere til at formulere sig overbevisende og “rigtigt”. 

Din mor gik efter dit eget udsagn kun op i, at hjemmet og du fremstod pænt udadtil. Man finder let masser af eksempler på børn, hvis forældres eneste fokus var/er, at arbejdslivet og karrieren kører på skinner, og at ungerne med tiden skal præstere i skolen og på arbejdsmarkedet. 

Anmeld Citér

16. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Jeg forstår ikke dit sidste afsnit eller rettere jeg håber ikke jeg forstår det.

Ja der tales meget om den positive og den negative sociale arv, men der er altså ikke lighedstegn mellem uddannelse og hvordan ens barn går rundt og har det og hvad fremtiden bringer for barnet. Det er ikke sådan, at jeg nu kan ånde lettet op fordi jeg ikke bare har en længevarende uddannelse, men hele to (en på kandidatniveau og yderligere en mere på bachelorniveau) og vide nu får mine børn et godt liv. Jo der er en større statistisk sandsynlighed for de får en længerevarende uddannelse, men ikke at de bliver mere lykkelige og den statistiske sandsynlighed er ikke lig en garanti. 

Og udover der henviser du til uddannelsesniveau - jeg kender folk på flex med et højt uddannelsesniveau. Et højt uddannelessesniveau er en ting, et højtlønnet arbejde er en anden (jeg her hjemme med det højeste uddannelsesniveau tjener mindst).

Kære ts - jeg kender intet til flex regler, tænker du skal have fat i din fagforening

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.