Hvorfor brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2017

Anonym

Vi køber nærmest genbrug :-) 

1. Fordi det er meget bedre for miljøet. Et miljø, som mit barn skal have glæde af - og forhåbenligt andres 

2. Fordi nyt tøj har MANGE kemikalier - og det kræver en del vask at få det ud. Så det er godt for allergi at købe brugt også vaske det i neutral selv. Jeg synes faktisk, det er lidt ubehageligt at tænke på min pige i helt nyt tøj ��

3. Nyt tøj er ofte produceret af børnearbejdere. Hvis jeg køber det brugt, så har jeg råd til mere tøj, som netop har politikker med den slags. 

4. Jeg har set tøj blive produceret - det helt dyre. (Gucci, dolce)i Indien. Og JA, det bliver lavet i slumkvarterer også vasket i kemiskrens. 

Ting, vi får i gave, må gerne være genbrug, hvis det er pænt og rent problemet en genbrugsgaver er, at man ikke kan bytte dem hvis størrelsen er forkert ect. 

Også er det SÅ nemt at finde lækre ting brugt i Kbh i hvertfald. Børneloppen, mødrehjælpen, Reshopper, genbrug på Frederiksberg osv. 

Vi har råd til at købe det helt nyt - men det er der ingen grund til. Jeg vil gerne passe på mit barns hud og fremtid i naturen :-) 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. december 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Vi køber meget brugt. Vores dreng på 2 år går nok i 90% brugt tøj. Jeg forsøger også at finde brugt tøj til mig selv.

Hvorfor? For at spare penge, ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi så kan spare op eller lave andre sjove ting for de penge vi sparer. Og for at spare på jordens ressourcer. Der findes SÅ meget fint brugt tøj  (og andre ting) også selvom mange tror deres ungers brugte tøj er guld, men det kan vi jo heldigvis bare gå udenom.

Jeg har faktisk lige købt en brugt voksi til 500 kr, den bliver vasket og så kommer den til at fungere fint til vores dreng på 2 år og lille brøster. Havde jeg købt en ny, så havde den alligevel skulle vaskes og den her er i rigtig fin stand

Anmeld Citér

13. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Vi køber meget brugt. Vores dreng på 2 år går nok i 90% brugt tøj. Jeg forsøger også at finde brugt tøj til mig selv.

Hvorfor? For at spare penge, ikke fordi vi ikke har råd, men fordi vi så kan spare op eller lave andre sjove ting for de penge vi sparer. Og for at spare på jordens ressourcer. Der findes SÅ meget fint brugt tøj  (og andre ting) også selvom mange tror deres ungers brugte tøj er guld, men det kan vi jo heldigvis bare gå udenom.

Jeg har faktisk lige købt en brugt voksi til 500 kr, den bliver vasket og så kommer den til at fungere fint til vores dreng på 2 år og lille brøster. Havde jeg købt en ny, så havde den alligevel skulle vaskes og den her er i rigtig fin stand

Jeg er også nogle gange overrasket over, hvor meget folk tager for brugt børnetøj - nogle gange ser jeg tøj, hvor jeg på tilbud kan få det billigere fra nyt og mit hjemmegjorte nye er billigere. VILDT.

Jeg køber så primært i genbrugsen og der og der er det billigt (ikke mere for nu er børnene så store så det tøj man kan få er meget begrænset og ofte meget slidt), for kan lide det der er lidt anderledes, og som oftest er det altid småfolk, molo osv der sælges på DBA.

Anmeld Citér

13. december 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12
lineog4 skriver:

Jeg er også nogle gange overrasket over, hvor meget folk tager for brugt børnetøj - nogle gange ser jeg tøj, hvor jeg på tilbud kan få det billigere fra nyt og mit hjemmegjorte nye er billigere. VILDT.

Jeg køber så primært i genbrugsen og der og der er det billigt (ikke mere for nu er børnene så store så det tøj man kan få er meget begrænset og ofte meget slidt), for kan lide det der er lidt anderledes, og som oftest er det altid småfolk, molo osv der sælges på DBA.

Præcis! Men det må folk selv om......jeg køber bare noget andet. Men ja mødrehjælpen og genbrugsbutikker generelt kan man virkelig gøre nogle gode fund i. Da jeg ventede vores dreng fandt jeg slå¨-om bodyer til 5-10 kr. Jeg glæder mig allerede til jeg skal ud og finde billige ting til den næste

Anmeld Citér

13. december 2017

Rikkemor89

Mysonsmama skriver:

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

Da jeg fik min søn for 8 år siden der købte vi også brugt og det var fordi pengene de var små..

Nu jeg blevet gravid ved et uheld og pengene er heller ikke vildt store, men jeg har valgt denne gang og købe et babypakke i babysam, da det koster næsten det sammen som hvis jeg skulle ud og få det som brugt !

En barnevogn fra ny på fødselsdagstilbud koster 3000kr og det koster en brugt næsten også..

Men alt hendes tøj er brugt og det eneste jeg har købt fra ny er det tøj hun skal have på når hun skal hjem fra sygehuset..

Men vil gerne kigge efter brugte ting når hun kommer til verden da det er billigst og det er godt og genbruge ting der ikke fejler noget..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+