Hvorfor brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2017

AnoMom

Mysonsmama skriver:

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

Økonomiske årsager. Også går jeg ind for genbrug. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. december 2017

Anonym

Jeg er nærig. Også alligevel - vores barnevogn var helt ny og kostede 12000kr. Men jeg havde nok været lige så glad for en brugt, men kæresten insisterede - og betalte derfor også selv  

Jeg får simpelhen brækfornemmelser over hvor dyre ting er - og elsker når jeg kan lave en god handel! Har feks igår købt en ergobaby med babyindsats for 400kr, og den var som ny 

Min søns tøj er vel 50% brugt og 50% nyt, mit eget er nok nærmere 90%brugt og 10% nyt...

Anmeld Citér

12. december 2017

Frk.Gravid

Profilbillede for Frk.Gravid
Mysonsmama skriver:

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

Hej,

Vi har valgt at købe alt nyt med undtagelse af nogen få ting. Vi fandt hurtigt ud af hvor dyrt tøj kan være specielt i forhold til at de kun bruger det i 1-2 måneder, så vi valgte derfor at købe brugt tøj. Vi har en masse nyt tøj, og har brugt mange penge på det, men har ud over det købt en kæmpe pose brugt tøj som knapt nok er brugt til 350 kroner på den blå avis, hvor der var 60-70 sæt tøj hvis ikke mere.

Vi har valgt at købe et brugt puslebord og højstol, ellers er alt andet nyt. Vores begrundelse er økonomi, men også miljø. Vi har købt tøj i røde kors butikker, som faktisk er helt nyt og aldrig brugt, der kan man spare en masse penge.

Anmeld Citér

12. december 2017

Lises mor

Profilbillede for Lises mor
Mysonsmama skriver:

Interessante svar 

God tanke med ressourcerne, og dejligt ikke alle køber nyt så blev der jo smidt for meget ud.

Personligt er jeg bare mega sart, man ved ikke hvordan folk bor, behandler deres ting eller deres hygiejne. Bryder mig ikke om det. Men ville ikke ha så megt imod det hvis det var fra en jeg kendte 

Men du ved jo heller ikke hvordan det nye tøj, møbler mv. du køber er behandlet. Det er jo ofte produceret et sted i østen og er jo både syet, opbevaret og håndteret af nogen du slet ikke kender og kan være fyldt med rester af kemikalier fra farve mv...

Personligt køber jeg både nyt og brugt. Jeg køber dels brugt for at spare penge og dels fordi jeg synes det er godt at spare på ressourcerne og genbruge. Derudover kan man ofte finde ting på brugtmarkedet som ikke kan fås i butikkerne, det kan være man lige skal bruge et møbel der skal passe ind som ikke er standardmål eller man har forelsket sig i noget tøj i sidste års model som ikke kan købes fra nyt længere. 

Anmeld Citér

12. december 2017

Pia Lund Madsen

Profilbillede for Pia Lund Madsen
Mysonsmama skriver:

Interessante svar 

God tanke med ressourcerne, og dejligt ikke alle køber nyt så blev der jo smidt for meget ud.

Personligt er jeg bare mega sart, man ved ikke hvordan folk bor, behandler deres ting eller deres hygiejne. Bryder mig ikke om det. Men ville ikke ha så megt imod det hvis det var fra en jeg kendte 

Jeg køber alt brugt, stort set. Pga. bæredygtigheden i det. Hvis jeg køber nyt, køber jeg ogsaa stort set GOTS certifficeret tøj, men tænker at det dog er bedre at spare paa ressourcerne, og købe brugt.

Sælger du saa ud af jeres ting naar i ikke bruger dem mere? For saa kan man jo sige det gaar op, saa kommer de i omløb ��

Anmeld Citér

12. december 2017

Mysonsmama

Pia Lund Madsen skriver:

Jeg køber alt brugt, stort set. Pga. bæredygtigheden i det. Hvis jeg køber nyt, køber jeg ogsaa stort set GOTS certifficeret tøj, men tænker at det dog er bedre at spare paa ressourcerne, og købe brugt.

Sælger du saa ud af jeres ting naar i ikke bruger dem mere? For saa kan man jo sige det gaar op, saa kommer de i omløb ��

Det er det helt sikkert også, især fordi det kan bruges relativt kort tid

Jeg sælger eller giver det væk når vi ikke bruger det længere. Smider aldrig noget ud trods alt 

Anmeld Citér

12. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er meget få ting vi har købt fra ny i hans nu 3-årige liv. Klapvogn, et par møbler og måske en smule tøj. Barnevogn, det meste af tøjet og en masse andre ting har vi købt brugt. 

Det er mest gjort ud af økonomiske overvejelser. Man får simpelthen så meget fint brugt for pengene.

Anmeld Citér

12. december 2017

Ettol

Profilbillede for Ettol

Jeg køber de fleste ting brugt. Min måde at tænke på er måske lidt bagvendt ift det normale, men jeg synes, at det er mere ækelt, hvis min datter skal omgive sig med helt nye ting, som damper af kemikalier end brugte ting, der allerede er dampet af hjemme hos andre. Og jeg synes ikke, at det er ulækkert at tænke på, at andre folks babyer har brugt tingene før min, for det er bare babyer. Af den grund synes jeg heller ikke, at tingene absolut skal kunne vaskes, før jeg vil købe dem genbrugt, for jeg har faktisk et større behov for at vaske noget, der er nyt. Det skal så siges, at jeg kun vil købe genbrugte ting, som fremstår rene og pæne. Jeg ville aldrig f.eks. købe en barnevogn, som var fedtet ind i alt muligt og havde pletter.

Anmeld Citér

12. december 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mysonsmama skriver:

Jeg arver en del og køber også brugt hvis jeg kan finde det jeg skal bruge i det hele taget tænker jeg en del over nødvendigheden af de forskellige ting jeg anskaffer mig. Jeg synes forbrugersamfundet er fuldkommen sindssygt og ville ønske vi begyndte at skrue ned. Jeg er heller ikke den rigeste så det er også rart at spare noget, men kunne godt have råd til nyt hvis det var det jeg prioriterede

Anmeld Citér

12. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Har gået og tænkt over tråden og må nok krybe til korset og sige det også er fordi jeg er sådan lidt forfængelig. Mine unger, mig selv og mit hjem skal helst ikke bare ligne det alle andre har. Og en tur i genbrugsguldet gør man kan skille sig lidt ud og er det ikke genbrugsguldet så er det symaskinen der spytter det ud. 

Min datter på 14 har arvet min forfængelighed med at være lidt anderledes og det gør julegaverne lidt svære, for hun ønsker sig tøj og det skal enten findes i genbrugser eller i butikker som ingen andre bruger - så nu tammer boomerangen moren 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+