Mysonsmama skriver:
Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 
Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 
1) Pga økonomien. Vi venter vores tredje barn, som er særdeles uplanlagt. Så alt skal indkøbes igen. Og budgettet er anderledes med nyt hus, nyt job og to store børn (vores yngste er 10 år gammel) i huset. Jeg er den med den højeste indkomst herhjemme, og det gør også, jeg tænker mere over pengene end sidste gang, hvor min eks var den, der tjente pengene. Da det var hans penge, betød det ikke noget for mig, om barnevognen kostede 2000 kr eller 12.000 kr. Det var jo “bare” penge, og baby var vigtigere. Nu vil jeg også gerne have råd til en god sommerferie med hele familien og lidt luksus i hverdagen.
Første gang ville jeg også have alt fra nyt, fordi jeg syntes, brugt var ulækkert. Men barn nr 2 arvede jo stort set alt fra sin storebror, og det var enormt hyggeligt. Det er også vildt hyggeligt at tage ud og møde nye mennesker nu og sludre lidt, imens man fx køber deres brugte kravlegård.
2) Det bæredygtige aspekt. Jeg er blevet overrasket over kvaliteten af de ting, jeg har købt ind. Bl.a. har jeg købt en kombivogn fra Emmaljunga, som kun har været brugt i 3 måneder og ser helt ny ud, for 2100 kr inkl al udstyr. I BabySam står samme model + udstyr til lidt over 10.000 kr. Det samme gælder for den bed side crip, jeg har købt, og puslebordet. Prisen er markant lavere, uden det er gået ud over kvaliteten. Og så kan jeg godt lide tanken om, at tingene genbruges fremfor at blive smidt ud. Især når de er i så fin stand og kvalitet.
3) Jeg er nok også bare som tredjegangsmor stået af prestigeræset. Jeg behøver ikke den nyeste barnevognsmodel eller de dyre tøjmærker til baby. Jeg har prøvet det to gange før og ved, at tiden går hurtigt, og det vigtigste for mig er komforten og sikkerheden. Jeg ved, jeg er en god mor, selvom mit barn ligger i en brugt barnevogn og har et sæt tøj på, en anden har haft på før... Og så kan al udstyr, tøj osv jo vaskes og rengøres.