Hvorfor brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2017

Mysonsmama

AnjaB skriver:

jeg hader at vi lever i køb og smid ud samfund. Jeg elsker at gøre gode fund og tænke at tøjet/tingene får en chance mere. Mine børn går skam kun i pænt tøj, men de går godt nok i meget brugt pænt tøj. Vores hus består af gode fund på DBA og jeg håber med tiden at mine børn også vil tænke over at sammen passer vi bare en lille smugle på denne jord. 

må jeg spørge omvendt hvorfor købe alt fra nyt? 

Det er også en rigtig god tankegang, kan sagtens følge den

F.eks sådan som barnevogn hvor børnene har svedt I, haft kikse og klistrede fingre på kanterne osv, det kan jeg slet ikk  og hvor tingene er "slidt til", i og med en vogn jo har været brugt længe.

Jeg er super sart 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. december 2017

Thea14

Tøj køber jeg fra nyt - syntes simpelthen der er for uoverskueligt at finde brugt som falder i min smag. Til gengæld så giver jeg gerne det brugte tøj videre.

Autostol kunne jeg af sikkerhedsmæssige årsager aldrig finde på at købe brugt. Gjorde det af en bekendt og de to stole var så medtaget at de røg ud med det samme.

Men barnevogn, seng, vaskbart legetøj mm. Kan jeg sagtens købe brugt - så længe det kan rengøres.

Anmeld Citér

11. december 2017

AnjaB

Profilbillede for AnjaB

F.eks sådan som barnevogn hvor børnene har svedt I, haft kikse og klistrede fingre på kanterne osv, det kan jeg slet ikk  og hvor tingene er "slidt til", i og med en vogn jo har været brugt længe.

Jeg er super sart 

Er helt sikkert ikke sart og det hjælper jo, men jeg er kræsen og kritisk og er kørt igen hvis det jeg vil købe til mine børn ikke lever op til min standard. Jeg var helt sikkert også mere sart med første barn, så begyndte hun i vuggestue og alle savler og bider i det samme legetøj, kravler på gulvet hvor forældrene går rumdt med deres ude fodtøj, får fat i hiandens sut og putter den i munden. Så ja ens grænser rykker sig  

Anmeld Citér

11. december 2017

heaven

Profilbillede for heaven
godt med en romtoddy og håndbold.....:- )

Jeg er enig med de andre.... dog ville/vil jeg aldrig købe brugte madrasser og sko, mest pga formningen fra den tidligere bruger, den er der om man kan se det eller ej...og ej heller en brugt autostol. men så længe tingene ellers er vaskbare og fra røgfrit hjem (det er så min kæphest) så køber jeg meget gerne brugt. Der er altså rigtig mange penge at spare.... og så alt det med miljø og ressourcer mm...

Anmeld Citér

11. december 2017

Morigenigen

Profilbillede for Morigenigen
Mysonsmama skriver:

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

1) Pga økonomien. Vi venter vores tredje barn, som er særdeles uplanlagt. Så alt skal indkøbes igen. Og budgettet er anderledes med nyt hus, nyt job og to store børn (vores yngste er 10 år gammel) i huset. Jeg er den med den højeste indkomst herhjemme, og det gør også, jeg tænker mere over pengene end sidste gang, hvor min eks var den, der tjente pengene. Da det var hans penge, betød det ikke noget for mig, om barnevognen kostede 2000 kr eller 12.000 kr. Det var jo “bare” penge, og baby var vigtigere. Nu vil jeg også gerne have råd til en god sommerferie med hele familien og lidt luksus i hverdagen.

Første gang ville jeg også have alt fra nyt, fordi jeg syntes, brugt var ulækkert. Men barn nr 2 arvede jo stort set alt fra sin storebror, og det var enormt hyggeligt. Det er også vildt hyggeligt at tage ud og møde nye mennesker nu og sludre lidt, imens man fx køber deres brugte kravlegård.

2) Det bæredygtige aspekt. Jeg er blevet overrasket over kvaliteten af de ting, jeg har købt ind. Bl.a. har jeg købt en kombivogn fra Emmaljunga, som kun har været brugt i 3 måneder og ser helt ny ud, for 2100 kr inkl al udstyr. I BabySam står samme model + udstyr til lidt over 10.000 kr. Det samme gælder for den bed side crip, jeg har købt, og puslebordet. Prisen er markant lavere, uden det er gået ud over kvaliteten. Og så kan jeg godt lide tanken om, at tingene genbruges fremfor at blive smidt ud. Især når de er i så fin stand og kvalitet.

3) Jeg er nok også bare som tredjegangsmor stået af prestigeræset. Jeg behøver ikke den nyeste barnevognsmodel eller de dyre tøjmærker til baby. Jeg har prøvet det to gange før og ved, at tiden går hurtigt, og det vigtigste for mig er komforten og sikkerheden. Jeg ved, jeg er en god mor, selvom mit barn ligger i en brugt barnevogn og har et sæt tøj på, en anden har haft på før... Og så kan al udstyr, tøj osv jo vaskes og rengøres.

Anmeld Citér

11. december 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Fordi jeg ikke havde pengene til alt (vi flyttede kontinent da min ældste var 4 mdr og måtte efterlade alt), fordi jeg fik en masse udemærket brugt foræret da familien vidste vi ikke havde ret meget, og fordi jeg nægter at give 10,000dkk for en understøttet barnevogn. Hvis det er pænt og uden skader kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle købe noget nyt. Der kommer gylp/bræk/tis/det der er værre, på det meste alligevel

Anmeld Citér

11. december 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
Mysonsmama skriver:

Jeg er super sart 

Jeg købte en brugt Odder barnevogn. 2500 med diverse tilbehør. Kunne slet ikke se den var brugt, tog alligevel alt af (man kan strippe en vogn fuldstændig) og vaskede det. Der sparede jeg 8000dkk der kan bruges bedre. Der er mange grimme slidte vogn til salg. Men du kan sagtens finde en næsten ubrugt til samme penge. Prøv evt Grønne Rollinger. DBA salg, samlet ét sted, og pæne ting.

Anmeld Citér

11. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Køber brugt og sælgermeget

Køber også nyt og har generelt et shopping problem som jeg er bevist om men endnu er det ikke stoppet.

Elsker genbrug og sørger altid for at ungernes ting kommer videre .

Anmeld Citér

11. december 2017

Anonym

Jeg køber indimellem brugt. Der hvor det giver mening. Det er ved ting hvor det kvalitetsmæssigt virkelig ingen forskel gør. Som fx tre brugte men som ny, trip trap stole. Jeg køber brugte meget dyre mærkevarer fordi de har nul slidspor fordi folk typisk knapt har klædt deres barn det dyre tøj på. Jeg kan derved give mit barn jakker som er 100% som ny, til butikspriser 2-3000 kr og lade ungen bruge dem som var det en jakke fra HM. Møbler kan man slibe, male og så synes jeg de har ofte mere “personlighed” når møblerne ikke er hentet i ikea:-) 

Jeg sælger også gerne ting på ebay når jeg selv har brugt noget. Jeg forsøger i det mindste at være klima/øko bevidst på det materielle - dog med undtagelse af min luksus-diesel-bil (købt ny). 

Lige barnevogn og madrasser kan jeg ikke lide tanken om at få brugt..  (fordi danskere typisk bruger barnevognen længe og i al slags vejr. Jeg er typen hvor barnevognen holdes tøj og bor i stuen). Men derudover tror jeg vi har masser af brugte ting i alle rum i hjemmet. Bøger, møbler, lamper, senge (uden madrasser), tøj, cykler..

Anmeld Citér

12. december 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Da min datter var spæd var stort set alle hendes ting brugte. Det havde rigtig meget med økonomi at gøre (jeg var alene og på su), så jeg kunne få ting i langt bedre kvalitet ved at købe brugt end jeg kunne ved at købe nyt. Og som så synes jeg det var fedt at finde pakker med tøj der så næsten nyt ud, i stedet for at skulle gå ud og købe enkelte stykker tøj og få 2-3 stykker til samme pris som jeg gav for pakken. 

Og som andre nævner er der også det bæredygtige aspekt, som er fedt. Men for mig har det helt sikkert været økonomisk. Nu hvor min datter er ældre køber jeg også mest nyt tøj til hende. Men hvis jeg fik en baby mere så ville den også have brugt tøj på det første års tid.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+