Hvorfor brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
34 svar
122 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2017

Mysonsmama

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. december 2017

LilleAsMor

Profilbillede for LilleAsMor

Delvis økonomi (nærigjyde.dk ;-)). Men ellers også fordi der findes virkelig mange brugte ting, som intet fejler. Ved at købe brugt sparer vi på jordens ressourcer, som vores børn (meget apropos) jo skal overtage engang.

Jeg er ikke fanatisk, men har bestemt købt en del brugt (tøj, vogne og legetøj mm) til begge mine børn. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Fordi jeg er imod ressourcespild og sætter pris på, at mange kemikalier allerede er vasket ud.

Vi har snildt råd til nyt, så det er et meget aktivt valg.

Derudover prøver jeg at mimimere indkøb - både brugte og nye - da jeg ikke er interesseret i, at mine børn har så mange ting og meget tøj, at de ikke kan overskue det og får et “brug-og-smid-væk”-forhold til ting.

Anmeld Citér

11. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fordi det er billigere, og tit så godt som nyt. Især møbler, barnevogne og sådan. 

Og så er det bedre for miljøet at genbruge. 

Men jeg forstår godt hvis man ikke orker at bruge tiden det tager, på at finde de gode brugte ting! For ja, der er klart meget skrammel imellem, for slidt tøj osv. Så det kræver man bruger lidt tid  

jeg har givet op på brugt tøj til mine fordi jeg synes det er uoverskueligt at skulle købe enkelte stykker tøj af 20 forskellige, og i de samlede pakker, er halvdelen som regel noget jeg ikke kan li eller for slidt. - det var meget nemmere dengang de var små og voksede hurtigt og tøjet ikke nåede at blive slidt af de første ejere. Det er lidt anderledes nu hvor de er store og tøjet bliver brugt dét længere.  

Dog forsøger jeg altid at finde brugt overtøj inden jeg overgiver mig til nyt. Synes simpelthen det et så dyrt fra nyt.  

Anmeld Citér

11. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

jeg har siden jeg fik mine egne tøjpenge som en ung pige på 12 år opdaget at jeg kunne få dobbelt så meget hvis jeg gik i genbrugser, og ja så blev det jo også en stil. 

Da jeg fik mit første barn var pengene små, så det virkede helt naturligt også at købe til hende i genbrugserne lige som jeg gjorde til mig selv. I starten var det økonomisk, men det er også blevet en stil - jeg kan finde meget federe ting brugt. 

Derudover tænker jeg også på, at jeg ikke behøver at være en del af køb og smid væk kulturen, så jo dejligt jeg kan genbruge noget af det andre ikke bruger længere og jeg også selv kan give videre når jeg ikke bruger mere. 

Så en kombi af stil, økonomi og en ide om recycling 

Anmeld Citér

11. december 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Mysonsmama skriver:

Jeg er lidt nysgerrig egentlig og ville høre jer hvor mange af jer køber brugte ting/tøj/udstyr til jeres børn? Og Hvorfor? Udelukkende for at spare penge, eller ligger der andre grunde gemt? 

Personligt køber jeg ALT nyt, har ikke en eneste brugt ting og ville heller aldrig gøre det. Men kan se der er mange der køber brugte barnevogne, tøj osv .. Så nu spørg jeg altså 

Jeg køber gerne både brugt tøj og legetøj. Det er et meget bevidst valg. Jeg har udemærket råd til at købe alt fra nyt og jeg køber også meget nyt. Men ofte er det faktisk mest tilfredsstillende for mig, når jeg finder noget brugt, som jeg køber. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik-19-09-11, Lillebror juli '18

Ren og skær økonomien :)

Der er masser af brugte ting der er som nye og så til 1/3 af nyprisen...

Det er mest ting som barnevogn, og det første tøj der købes brugt...

stofbleer fra ny af og med sutteflasker også nye...

Det første tøj er simpelthen fordi de vokser så hurtigt ud af det så det ville hurtigt kunne vælte budgettet at købe det hele fra nyt hver anden måned...

dermed ikke sagt at der ikke købes noget fra nyt hvsi vi finder noget vi føler der er brug for... strømper og undertøj er nyt for det synes jeg ikke om at tænke på andre har svedt i osv...

jeg køber også det meste af mit eget tøj brugt simpelthen fordi jeg ikke føler for at bruge 400 kr på en ny trøje når jeg kan få en til 50 kr der kan holde lige så længe og ofte passer bedre til min stil...

Anmeld Citér

11. december 2017

Mysonsmama

Interessante svar 

God tanke med ressourcerne, og dejligt ikke alle køber nyt så blev der jo smidt for meget ud.

Personligt er jeg bare mega sart, man ved ikke hvordan folk bor, behandler deres ting eller deres hygiejne. Bryder mig ikke om det. Men ville ikke ha så megt imod det hvis det var fra en jeg kendte 

Anmeld Citér

11. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg nægter simpelthen at give flere hundrede kroner for en body, så ja til dels økonomi.

jeg elsker at spare penge og føler mig måske lidt klogere end dem der går ud og køber alt fra nyt, synes det er for dumt, særligt når vi snakker baby tøj og sager, de fleste sælger brugt hvor det er som nyt

Anmeld Citér

11. december 2017

AnjaB

Profilbillede for AnjaB
Mysonsmama skriver:

jeg hader at vi lever i køb og smid ud samfund. Jeg elsker at gøre gode fund og tænke at tøjet/tingene får en chance mere. Mine børn går skam kun i pænt tøj, men de går godt nok i meget brugt pænt tøj. Vores hus består af gode fund på DBA og jeg håber med tiden at mine børn også vil tænke over at sammen passer vi bare en lille smugle på denne jord. 

må jeg spørge omvendt hvorfor købe alt fra nyt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+