SU, hjemmeboende med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2017

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Ja det lyder jo rigtigt nok. Situationen er en anden hvis den anden forsørger også er på SU eller uddannelseshjælp  så det synes jeg lyder ret sandsynligt. 

Hej igen. Tak for dit svar jeg trykkede mig endelig frem til noget jeg tror giver mening. Jeg fandt dette på SU hjemmeside. Det må vel betyde at jeg vil få som udeboende selv hvis vi bor til leje hjemme hos min mor.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. november 2017

Bettinnie

Profilbillede for Bettinnie

Du får SU som hjemmeboende når du deler Folkeregisteradresse med din mor uanset at du er forsørger.

så din sats afhænger af din mors indkomst.

det link du har fundet er til SU for 18-19-årige på ungdomsuddannelser, hvor de normalt ikke kan få udeboende også selvom de er flyttet hjemmefra.

hvis de så får barn, så er de berettiget til udeboende SU såfremt de også bor ude og ikke deler adresse med deres forældre.

Anmeld Citér

25. november 2017

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90

Jeg ville kontakte vejleder på skolen, så er du 100 procent sikker på et rigtigt svar

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Bettinnie skriver:

Du får SU som hjemmeboende når du deler Folkeregisteradresse med din mor uanset at du er forsørger.

så din sats afhænger af din mors indkomst.

det link du har fundet er til SU for 18-19-årige på ungdomsuddannelser, hvor de normalt ikke kan få udeboende også selvom de er flyttet hjemmefra.

hvis de så får barn, så er de berettiget til udeboende SU såfremt de også bor ude og ikke deler adresse med deres forældre.

Der står ingen steder at det kun er for 18 eller 19 årige her er linket. Har læst hele siden igennem. 

http://www.su.dk/su/om-su-til-ungdomsuddannelser-gymnasium-hhx-mv/bopael-og-su-satser/

Min sats afhænger da ikke af min mors indkomst med mindre jeg er under 20 år.

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg ville kontakte vejleder på skolen, så er du 100 procent sikker på et rigtigt svar

Nu er det ikke for at slå forslag ned overhoved, men det har jeg prøvet. Vejledere siger jeg skal snakke med SU og SU siger at de ikke kan fortælle hvad min sats vil være før jeg starter på skole

Anmeld Citér

25. november 2017

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90
Anonym skriver:

Nu er det ikke for at slå forslag ned overhoved, men det har jeg prøvet. Vejledere siger jeg skal snakke med SU og SU siger at de ikke kan fortælle hvad min sats vil være før jeg starter på skole

Nu ved jeg ikke, hvor du er tilknyttet. Jeg oplevede min vejleder gav mig en forkert vejledning, så jeg valgte at ringe til en anden der var et andet sted (hun var på en eller anden måde tilknyttet min skole) 

at de ikke kan fortælle det, lyder meget meget mystisk. Jeg troede faktisk ikke man kunne kontakte SU. Der findes ikke andre personer/vejledere du kan kontakte?

Anmeld Citér

25. november 2017

Bettinnie

Anonym skriver:

Der står ingen steder at det kun er for 18 eller 19 årige her er linket. Har læst hele siden igennem. 

http://www.su.dk/su/om-su-til-ungdomsuddannelser-gymnasium-hhx-mv/bopael-og-su-satser/

Min sats afhænger da ikke af min mors indkomst med mindre jeg er under 20 år.

Der står øverst på linket:

Går du på en ungdomsuddannelse, er satsen for din SU afhængig af, hvor du bor og din alder. Er du 18 eller 19 år, kan du kun i særlige tilfælde få satsen til udeboend

Altså er det kun for ungdomsuddannelser når du er 18-19.

og jo loven blev lavet om, så din SU er afhængig af dine forældres indkomst uanset alder.

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor du er tilknyttet. Jeg oplevede min vejleder gav mig en forkert vejledning, så jeg valgte at ringe til en anden der var et andet sted (hun var på en eller anden måde tilknyttet min skole) 

at de ikke kan fortælle det, lyder meget meget mystisk. Jeg troede faktisk ikke man kunne kontakte SU. Der findes ikke andre personer/vejledere du kan kontakte?

Jeg er teknisk set ikke tilknyttet nogen steder endnu da min uddannelse først starter i det nye år, det er deres svar på at de ikke kan fortælle mig noget. Jeg regner med at prøve og ringe på mandag til nogen andre for at høre ad hvad de kan fortælle mig fordi det er utrolig forvirrende. 

Anmeld Citér

25. november 2017

Bettinnie

Anonym skriver:

Jeg er teknisk set ikke tilknyttet nogen steder endnu da min uddannelse først starter i det nye år, det er deres svar på at de ikke kan fortælle mig noget. Jeg regner med at prøve og ringe på mandag til nogen andre for at høre ad hvad de kan fortælle mig fordi det er utrolig forvirrende. 

Men skal du læse ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse?

Anmeld Citér

25. november 2017

Fremad

Profilbillede for Fremad
Anonym skriver:

Jeg er jo ikke enlig forsørger da jeg er gift og vi bor sammen, (til leje hos min mor) jeg skal ikke låne noget eller sætte mig i gæld, jeg er nysgerrig efter at vide satsen for du når jeg er hjemmeboende og forsørger. Nogen steder står der man får det samme som andre hjemmeboende og andre steder står der at keg får omkring de 6000 før skat. Det er ikke til at finde ud af.

Ja da adressen er den samme får du så som hjemmeboende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.