SU, hjemmeboende med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
38 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2017

Anonym trådstarter

Hej, jeg har ledt og ledt og kan ingen satser finde på SU hvis man er hjemmeboende med barn (så man er forsørger), jeg bor til leje hos min mor i et tofamilehus og er gift (Og vi bor sammen) jeg kan simpelthen ikke finde nogen sats. Kan i sige mig hvad satsen er eventuelt?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. november 2017

Anonym

Nu er jeg ikke helt sikker, da jeg ikke selv har stået i situationen, men jeg mener at du kan få den højeste hjemmeboende sats, da du er forsørger, men det samtidig bliver forventet at din mor/dine forældre til en hvis grad hjælper til.

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er jeg ikke helt sikker, da jeg ikke selv har stået i situationen, men jeg mener at du kan få den højeste hjemmeboende sats, da du er forsørger, men det samtidig bliver forventet at din mor/dine forældre til en hvis grad hjælper til.

Jeg er 28 og bor som sagt til leje, jeg har kun min mor og hun kan ikke hjælpe til på nogen måde. Derfor jeg var nysgerrig. Jeg kan slet ikke finde nogen sats for det.

Anmeld Citér

25. november 2017

Fremad

Profilbillede for Fremad

Du vil få max 6000 ca før skat.

Også selvom du er forsørger, det samme gælder hvis du bor sammen med en anden.... så mister du enligforsørger tillægget

Du kan få et forhøjet lån men ikke meget  

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Fremad skriver:

Du vil få max 6000 ca før skat.

Også selvom du er forsørger, det samme gælder hvis du bor sammen med en anden.... så mister du enligforsørger tillægget

Du kan få et forhøjet lån men ikke meget  

Jeg er jo ikke enlig forsørger da jeg er gift og vi bor sammen, (til leje hos min mor) jeg skal ikke låne noget eller sætte mig i gæld, jeg er nysgerrig efter at vide satsen for du når jeg er hjemmeboende og forsørger. Nogen steder står der man får det samme som andre hjemmeboende og andre steder står der at keg får omkring de 6000 før skat. Det er ikke til at finde ud af.

Anmeld Citér

25. november 2017

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Jeg er i tvivl om det gælder som værende hjemmeboende når du bor til leje :-) Men kan su kontoret på din skole ikke svarer dig på det? :-)

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er i tvivl om det gælder som værende hjemmeboende når du bor til leje :-) Men kan su kontoret på din skole ikke svarer dig på det? :-)

Jeg begynder først på skole i det nye år, og når jeg ringer og spørger siger de er satserne er forskellige og at de ikke kan sige hvad min sats ville være før jeg begynder.

Det er et tofamiliehus, men adressen er den samme. Jeg har fuldt køkken, bad, 2 værelser en stue og udestue.

Anmeld Citér

25. november 2017

Michfich

Profilbillede for Michfich
Elsker min lille ny familie

Jeg får almindelig SU som forsørger der er gift (altså ikke enlig forsørger) og bor så tæt på min mor (i samme lille by) så det så vidt jeg ved kan gå ind under “hjemmeboende”. Mener at man får den samme SU som alle andre udeboende når man er over 20 år. Men du må ikke hænge mig op på det. Kan forestille mig at du kan få det samme som mig og det er en almindelig SU. Men så kan man vist låne mere. Men ikke mere i SU end de der 5000 cirka. 

Anmeld Citér

25. november 2017

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Jeg får almindelig SU som forsørger der er gift (altså ikke enlig forsørger) og bor så tæt på min mor (i samme lille by) så det så vidt jeg ved kan gå ind under “hjemmeboende”. Mener at man får den samme SU som alle andre udeboende når man er over 20 år. Men du må ikke hænge mig op på det. Kan forestille mig at du kan få det samme som mig og det er en almindelig SU. Men så kan man vist låne mere. Men ikke mere i SU end de der 5000 cirka. 

Tak, jeg må simpelthen undersøge noget mere. Det er virkelig ikke til at finde ud af. Jeg fandt dette på SU hjemmeside.

Min partner er på uddannelseshjælp, så tænker at jeg kunne få dette før skat ud over SU, men er ikke sikker.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. november 2017

Michfich

Profilbillede for Michfich
Elsker min lille ny familie
Anonym skriver:

Tak, jeg må simpelthen undersøge noget mere. Det er virkelig ikke til at finde ud af. Jeg fandt dette på SU hjemmeside.

Min partner er på uddannelseshjælp, så tænker at jeg kunne få dette før skat ud over SU, men er ikke sikker.

Ja det lyder jo rigtigt nok. Situationen er en anden hvis den anden forsørger også er på SU eller uddannelseshjælp  så det synes jeg lyder ret sandsynligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.