Overvægtig fødsel og vægt af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2017

Anonym

Havde bmi på omkring 23, tog ca 26kg på, ingen sukkersyge. Barnet blev skønnet lidt mindre end det var - ca 4500g. Men min mands familie får oftest store børn. Barnet lå forkert, og kejsersnit virkede som det mest fornuftige. Epiduralen gik fint. Har i dag en 3-årig der er lidt over 110cm høj, men ellers helt normal vægtmæssigt 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. november 2017

Frk_lsd88

Anonym skriver:

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?
  3. Fik du graviditetsukkersyge?
  4. Hvor meget tog du på under graviditeten?

Sidst men ikke mindst. Hvad var jeres BMI inden graviditet? 

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

Jeg havde en BMI på 48-50 da jeg blev gravid sidste år. Min graviditet var HELT normal, jeg havde hverken for højt blodtryk eller sukkersyge �� Jeg fødte også på helt normal vis, og alt gik super fint og meget hurtig ��

Anmeld Citér

28. november 2017

Anonym trådstarter

Frk_lsd88 skriver:

Jeg havde en BMI på 48-50 da jeg blev gravid sidste år. Min graviditet var HELT normal, jeg havde hverken for højt blodtryk eller sukkersyge �� Jeg fødte også på helt normal vis, og alt gik super fint og meget hurtig ��

Det lyder skønt 

Var det uden nogen form for bedøvelse eller?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.