Overvægtig fødsel og vægt af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
32 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2017

Anonym trådstarter

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?
  3. Fik du graviditetsukkersyge?
  4. Hvor meget tog du på under graviditeten?

Sidst men ikke mindst. Hvad var jeres BMI inden graviditet? 

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

Jeg er også overvægtig.

1. gang BMI 32. Barnet skønnet til 4300g ved fødslen, men vejede 3460g.(4 dage over termin)

Pga. iltmangel hos baby endte det i akut kejsersnit, selvom jeg var tæt på at være i pressefasen på relativt kort tid. Jeg tog ca. 16 kg. på og havde ingen sukkersyge. 

2. gang BMI 32. Barnet skønnet til 4400g ved fødslen, men vejede 3760g.(9 dage over termin)

Lå i fødsel i 49 timer og endte i kejsersnit igen, da jeg havde ligget så længe uden fremgang. Jeg tog 8-9 kg på og havde ingen sukkersyge.

Efter den fødsel blev jeg undersøgt og de mener mit bækken er for snævert og der muligvis har været grunden til at 2. fødsel ikke kunne lykkedes. Jeg er kun 152 cm. 

3. gang BMI 35. Baby blev i uge 32. skønnet til 1900g. Skal have planlagt kejsersnit 11. dage før termin. Har ingen gravid sukkersyge og har indtil videre taget 3 kg. på. Jeg er i uge 34.

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg er også overvægtig.

1. gang BMI 32. Barnet skønnet til 4300g ved fødslen, men vejede 3460g.(4 dage over termin)

Pga. iltmangel hos baby endte det i akut kejsersnit, selvom jeg var tæt på at være i pressefasen på relativt kort tid. Jeg tog ca. 16 kg. på og havde ingen sukkersyge. 

2. gang BMI 32. Barnet skønnet til 4400g ved fødslen, men vejede 3760g.(9 dage over termin)

Lå i fødsel i 49 timer og endte i kejsersnit igen, da jeg havde ligget så længe uden fremgang. Jeg tog 8-9 kg på og havde ingen sukkersyge.

Efter den fødsel blev jeg undersøgt og de mener mit bækken er for snævert og der muligvis har været grunden til at 2. fødsel ikke kunne lykkedes. Jeg er kun 152 cm. 

3. gang BMI 35. Baby blev i uge 32. skønnet til 1900g. Skal have planlagt kejsersnit 11. dage før termin. Har ingen gravid sukkersyge og har indtil videre taget 3 kg. på. Jeg er i uge 34.

Tusind tak for dit uddybende svar.

Jeg havde læst at risici for iltmangel hos barnet og chancen for at kunne ende i kejsersnit, var større når man var overvægtig.

Er begge graviditeter forløbet uden problemer, og har du haft bækkenløsning nogen af gangende? 

Gik kejsersnit gik godt både 1. og 2. gang, og uden problemer?

Anmeld Citér

21. november 2017

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Mila 3 år og 7 mdr... hvor blev tiden af

Min datter blev skønnet til at veje ca 3700-3800 vejede 3020 da hun blev født 39+5.

Ingen komplikationer/indgreb under fødsel, bortset fra vedrop da jeg ikke selv fik veer efter vandafgang.

Havde ikke sukkersyge. 

Mit BMI var ca 32 inden graviditeten og jeg tog ca 13 kg på.

Anmeld Citér

21. november 2017

Tystys14

Profilbillede for Tystys14
Anonym skriver:

Kære alle på baby

Mine spørgsmål er.

Første gang var jeg ikke overvægtig bmi på 27 og barnet blev skønnet til meget forskelligt alt mellem 3kg til 4,2kg. Fik ikke sukkersyge men tog Ca 15 kg på under graviditeten. Fødslen var forfærdelig og hun blev taget med cup i vild panik fra læger og jordemødre.(hun lå forkert, og hjerterytmen forsvandt pludseligt). Hun fik ilt og blev vejet efterfølgende 4kg.

Anden gang var jeg overvægtig havde taget yderligere 20 kg på pga depression efter første barn, og kunne ikke komme af med vægten, så med ekstra vægt fra tidligere graviditet og den nytilkomne vægt gjorde jeg landede på et bmi på 31-32.  øv.

Fik ikke sukkersyge anden gang heller, tog ikke synderligt på under den graviditet, vægten forblev uændret +-2 kg. Barnet blev født hurtigt og nemt og vejede 3,8kg.

Anmeld Citér

21. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ved ik hva mit bmi har lagt på nogle af gangene, men har været overvægtig ved begge graviditeter.

Første gang fik jeg hellp og fik aks i uge 34+. Dette har jo så ik noget med overvægt at gøre. Havde kun taget ca 10 kg, og det meste var vand i kroppen, hvilket var væk igen efter et par uger. Baby vejede 1940g. Hun blev igennem graviditet vurderet som være lidt lille, og ville nok ha vejet omkring 2500g, , hvis jeg var gået til termin.

Anden gang, gik jeg uden de store problemer til termin. Fik dog bækkenløsning, men igen ik vægt relateret. Tog igen ca 10 kg, hvilket igen var hurtigt væk efter fødslen.

Fødte ganske alm, en fin baby på 3820g. Hun var ugen graviditeten vurderet til omkring 4 kg, så det passede jo meget fint.

Ingen sukkersyge eller andet vægt relateret problemer her.

Så længe du spiser fornuftigt og røre dig dagligt, behøver der altså ik være nogle problemer. Vh Stine 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym

Kære ts vores mål er ens. Åltså 170cm høj og bmi 32.

Jeg har født 2 gange og svar for dem begge:

1. Barn blev skønnet til 4200g ved modtagelsen på fg 9 dage over termin. Vejede 3850 ved fødslen. Skønnet gemmensnitlig igennem hele gravidteten

2. Barn blev skønnet til 3700g ved modtagelsen 4 dage over termin på fg og ud kom 3615g baby. Var blev skønnet og scannet op til 20% for lille frem til 4 uger før termin hvor det blev gennemsnitlig 

1. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?

Har begge gange fået vandafgang som det første:

Første barn fik jeg aldrig veer af mig selv og fik vedrop hele vejen. Måtte have epi under vejes. Blev sat i øget ks beredskab og er blev taget forlig så der lå 2 portioner blod og ventede på mig fordi jeg bare ikke åbende mig mere end til  3cm. Men baby havde fint derinde og vaginal fødsel er at foretrække så der afventes. 6timer var jeg forsat 3cm åben men da de tjekkede efter 8 timer var jeg 10cm åben. Lidt ventetid på at hovde nåede bækkenbunden. Formodentlig pga epi. Pressefase på 25min. Fødte ude yderlig indgreb. Livmoder ville ikke trække sig sammen af sig selv så vedroppet blev skruet ekstra op efter fødslen men det er ikke unormalt efter en lang fødsel. 

2. Gang var vandet grønt da vi nåede modtagelsen men jeg havde fået lidt små niv ala plukveer, og jeg har aldrig oplevet plukveer som kunne registreres. Men vedrop fordi vandet var grønt og der ikke kunne afventes naturlige veer. Baby var påvirket og flere gange så meget at lægen måtte vurdere om den vaginale fødsel kunne fortsætte. Derfor blev vedroppet starter sent da første forskrækkelse allerede ved den første kurve. Der måtte også langsom optrapning til. Til sidst kurven dårlig så de måtte have en bl.p fra babys hovde til for at se om baby kunne holde til vaginal fødsel. Jeg var igen de 3 forbaskede cm åben men udslette livmoderhals. Var ikke helt udslettet livmoderhals og Ca 1cm åben ved modtagelsen. Lægen måtte rode en del dernede for at få bl.p men jeg fik lattergas så der gjore ikke noget. Blodprøven var fin så vaginal fødsel kunne fortsætte.  45min efter havde jeg baby på maven. Livmoder ville ikke trække sig sammen og jeg blødte en del. Lægen kom og jeg fik medicin. Igen er det ikke usædvanligt at livmoder ikke vil trække sig sammen når det går så stærkt. 

1. Fik du graviditetsukkersyge?

Nope, ikke nogen af gangene. Men jeg er heller ikke genetisk belastet da intet af mit genetiske ophav har diabetes. 

1. Hvor meget tog du på under graviditeten?

5-6kg første gang så jeg havde tabt mig til under graviditetsvægt da jeg kom hjem fra sygehuset. 

Anden gang var det nok nærmere 12kg. Vejer nu et par måneder efter fødslen under min før graviditetsvægt. 

1. Det blev en lang smørre men håber at du kan bruge det til noget og du er velkommen til at spørge mere ind til. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Millemor1

Profilbillede for Millemor1

BMI 35 ved begge børn 

Første barn var skønnet til 3700 og vejede 3690gr. Super fødsel uden smertestillende og alt forløb efter bogen og var kun på sygehuset 2 timer inden jeg fødte 

Andet barn var skønnet til 4000gr og vejede 4474gr ved fødsel. Igen nem og hurtig fødsel uden indgreb og smertestillende. var kun på sygehuset 40 minutter inden han var ude. 

Ingen sukkersyge eller andet. Kun en hel masse kvalme og opkast der varede nærmest hele graviditeten ved begge børn. Tog 10-12 kg på begge gange, og tabte alle kiloene på få uger efter fødsel

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym trådstarter

Millemor1 skriver:

BMI 35 ved begge børn 

Første barn var skønnet til 3700 og vejede 3690gr. Super fødsel uden smertestillende og alt forløb efter bogen og var kun på sygehuset 2 timer inden jeg fødte 

Andet barn var skønnet til 4000gr og vejede 4474gr ved fødsel. Igen nem og hurtig fødsel uden indgreb og smertestillende. var kun på sygehuset 40 minutter inden han var ude. 

Ingen sukkersyge eller andet. Kun en hel masse kvalme og opkast der varede nærmest hele graviditeten ved begge børn. Tog 10-12 kg på begge gange, og tabte alle kiloene på få uger efter fødsel

Det lyder jo helt fantastisk, det er meget opløftende at læse. Jeg bliver små bekymret over alle de risici, der fortælles af jordemødre, læger og på nettet. Så det er fantastisk at læse at det også kan gå så godt, på trods af kvalme og opkast under hele graviditeten.

Tusind tak fordi du ville dele din historie. 

Anmeld Citér

21. november 2017

MorTilN

Profilbillede for MorTilN
Mor til den dejligste dreng
Anonym skriver:

Kære alle på baby

Mine spørgsmål er.

Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?

Skudt til 3500, vejede 3630 1 dag over termin

Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?

Fødslen føltes en lille smule kaotisk da jeg allerede var 9 cm og havde pressetrang da vi ankom til hospitalet og det var hverken de eller vi forberedt på, så der skulle foregå meget på en gang.

Vågnede med veer lidt over 3, ringede til fødegangen ca halv 6, var der inde "bare for et tjek" ca kl 6 og han er født kvart over 7 - Det gik først op for mig at jeg faktisk havde født 2 timer efter han var ude

Fik du graviditetsukkersyge?

Nej

Hvor meget tog du på under graviditeten?

Tog næsten 26 kg på   men mangler kun 5 kg så jeg tilbage på start vægten her knap 5 mdr efter.

Bmi inden lå på lidt over 28.

Du vil for evigt leve i mit hjerte far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.