Overvægtig fødsel og vægt af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2017

Anonym

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?
  3. Fik du graviditetsukkersyge?
  4. Hvor meget tog du på under graviditeten?

Sidst men ikke mindst. Hvad var jeres BMI inden graviditet? 

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

Begge Gange var jeg undervægtig ved graviditets start. 

Barn 1 er født 40+5 og vejede 3900g, tog 18kg på

Barn 2 er født 41+3 og vejede 4050g, tog 16kg på. 

Blev sygemeldt begge gange Ca halvvejs. 

Jeg er 177cm høj

Fik ikke graviditetssukkersyge.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. november 2017

B&J

Profilbillede for B&J
Mod
minus 73kg :D

Min vægt var 137kg tog 13 kg på jeg er en lille pige på 158høj

jeg havde en fantastisk graviditet og ingen gravide sukkersyge eller noget alt var super 

min fødsel gik som den skulle ud over alle forventninger 

vores dreng blev skudt til 5500gram 

men vejede kun 2810 sund og rask dreng 

skriv endelig hvis der er mere du vil vide 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

Jeg havde et BMI på 29 inden graviditet .. 

min søn blev skønnet til 3600g ved fødslen men var en lille gut på 3020g da han kom .. 

jeg fik konstateret graviditetsbetinget diabetes som jeg uden problemer kunne kostregulere ned så jeg endte med et middelblodsukker i den lave ende .. 

under fødslen var fostervandet grønt, han stod noget fast i mitbækken, fik påvirket hjertelyd og fik taget skalpprøve og kejsersnit var kort oprigtig vende hvis det ikke blev bedre inden for kort tid men det gik .. 

jeg tog ca 13 kg på .. tog stort set ikke på i sidste trimester da jeg lavede min kost om ifht diabetes :) 

Anmeld Citér

21. november 2017

AnjaB

Profilbillede for AnjaB
Anonym skriver:

Kære alle på baby

Mine spørgsmål er.

bmi Ca. 32 1. Gang skønnes til 4400 ud kom 3200 g - 2. Gang skønnes til 3800 ud kom 3500 g 10 dage over tid. 3. Gang Lyttede jordemoder meget til mig og skønnede til 3200 g ud kom 3000g 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Anonym skriver:

Dejligt at læse om dine fødsler og tillykke med din 3. graviditet. 

Må jeg spørge ind til hvad læge eller sygeplejerske har sagt i forhold til hjemmefødsel, jeg har læst mig frem til, at hvis man var overvægtig, havde et BMI på 30 eller over så måtte man ikke føde hjemme?

De kan råde én til at lade være, men i sidste ende bestemmer man selv min jordemoder har ingen betænkeligheder. Hun siger, at nu har jeg jo haft to ukomplicerede fødsler af store børn, og er i øvrigt sund og rask. Og da jeg ikke er begrænset af min vægt (bmi 36 lyder så voldsomt, men så slemt ser det altså ikke ud på mig) ser hun ikke noget til hinder for at føde hjemme. Hun havde drøftet det med overjordemoderen som var enig - så vi har heldigvis fuld opbakning og støtte det er dog muligt hun havde sagt anderledes, var jeg første gangs!

Og tak - i lige måde

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle på baby

Mine spørgsmål er.

1. Fik aldrig skønnet min dreng til en slutvægt. Han vejede 3570 g. ved fødsel, 2 dage over termin. 
  2. Fødslen gik uden problemer. Vandet gik kl. 1 og han var født knap 6 timer senere. 
  3. Nej. :-) 
  4. Cirka 12 - 15 kg. Jeg tog under 1 kg. på i løbet af de første 20 uger.

Min BMI var på 40 inden. 

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

De kan råde én til at lade være, men i sidste ende bestemmer man selv min jordemoder har ingen betænkeligheder. Hun siger, at nu har jeg jo haft to ukomplicerede fødsler af store børn, og er i øvrigt sund og rask. Og da jeg ikke er begrænset af min vægt (bmi 36 lyder så voldsomt, men så slemt ser det altså ikke ud på mig) ser hun ikke noget til hinder for at føde hjemme. Hun havde drøftet det med overjordemoderen som var enig - så vi har heldigvis fuld opbakning og støtte det er dog muligt hun havde sagt anderledes, var jeg første gangs!

Og tak - i lige måde

Okay på den måde. Ja, det giver god mening, synes også jeg læste at det vist kun galt første gangs fødende. Forstår godt hvad du mener i forhold til BMI. Jeg har flere gange overrasket læger og diverse i forhold til BMI, fordi det jo netop lyder som meget. Alle er forskellige, og kropsbygning og fedt samt muskler sætter sig altid anderledes på hver af os. 

Dejligt at du kan føde hjemme når det er det du ønsker. Jeg håber for dig, at alt kommer til at gå godt igen  

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Anonym skriver:

Okay på den måde. Ja, det giver god mening, synes også jeg læste at det vist kun galt første gangs fødende. Forstår godt hvad du mener i forhold til BMI. Jeg har flere gange overrasket læger og diverse i forhold til BMI, fordi det jo netop lyder som meget. Alle er forskellige, og kropsbygning og fedt samt muskler sætter sig altid anderledes på hver af os. 

Dejligt at du kan føde hjemme når det er det du ønsker. Jeg håber for dig, at alt kommer til at gå godt igen  

Nej altsp anbefalingerne gælder også fleregangs det jeg mener er, at hun er tryg ved det pga mine tidligere fødsler. Hvis nu jeg havde været førstegangs var der jo ikke noget erfaring at holde op i mod, så der ville hun nok have frarådet det i det her tilfælde har hun informeret mig om at de officielle anbefalinger er at føde på sygehus og få lagt kateter til epidural med det samme, men specifikt i forhold til min sag er hun ikke utryg ved hjemmefødsel. Heldigvis  

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Nej altsp anbefalingerne gælder også fleregangs det jeg mener er, at hun er tryg ved det pga mine tidligere fødsler. Hvis nu jeg havde været førstegangs var der jo ikke noget erfaring at holde op i mod, så der ville hun nok have frarådet det i det her tilfælde har hun informeret mig om at de officielle anbefalinger er at føde på sygehus og få lagt kateter til epidural med det samme, men specifikt i forhold til min sag er hun ikke utryg ved hjemmefødsel. Heldigvis  

Jeg forstod godt hvad du mente  Jeg er jo førstegangsfødende og derfor tror jeg de vil råde mig til hospitals fødsel, det har jeg det sådanset også fint med. Det glæder mig bare at høre at man har et valg trods vægt/BMI 

Anmeld Citér

22. november 2017

Anonym trådstarter

Shiaz skriver:

Mit BMI inden graviditet var 34. Jeg tog 8 kg på i graviditeten. 

Min søn blev skønnet til at veje 4kg. Han vejede 3550 g - altså helt gennemsnitlig, og iøvrigt sund og rask. Jeg husker, at jeg var enormt nervøs for at få et overvægtigt barn, fordi jeg altid selv havde kæmpet med overvægt. Han har dog altid været helt normal hvad angår højde og vægt (4 år nu)  

Fødslen gik ok, og jeg fødte naturligt. Dog måtte jeg sættes i gang en lille uge før termin, da mine levertal var helt skæve. Fødslen varede to døgn, med ve-drop og presseveer der aldrig rigtigt blev til noget. Grundet den sløve pressefase til sidst, blev det lidt kristisk med ilten og babys hjerterytme dykkede mellem veerne. Derfor fik jeg ilt til sidst, og den lille blev tilset af en børnelæge straks efter fødslen. Epiduralen virkede ikke, og jeg fik en grim spinalhovedpine efterfølgende. Jeg mistede for meget blod under fødslen, hvilket sundhedspersonalet ikke var opmærksomme på, og det tog mig derfor flere måneder at opnå normal blodprocent. Men om noget af det direkte skyldes min overvægt, er uvist.  Anæstesien har skrevet i journalnotatet, at de havde problemer med anlæggelse af epidural pga overvægt (hvorfor de også stak forkert tre gange). Ingen sukkersyge eller andet dog 

Lyder ubehageligt at de stak forkert 3 gange.  Måske skulle jeg have spurgt om folk fik nogen form for smertestillende ud over de andre spørgsmål. Det lyder dog godt at fødslen trods alt gik okay. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.