Overvægtig fødsel og vægt af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2017

Anonym

BMI på 30.

Første fødsel blev hun skønnet til at veje 3600, men vejede kun 2800. Almindelig fødsel, dog med sugekop da hun blev stresset grundet igangsættelse.

Anden fødsel blev han skønnet til 3500, men vejede 3900. Almindelig fødsel uden komplikationer.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. november 2017

Anonym

Hej med dig!  

Jeg er 157 cm og vejede inden graviditeten 83 kg.
Min datter blev skønnet til 3.400 den dag hun blev født. Hun vejede 3340. Alle skøn og scanninger stemte overens hele graviditeten.

Min fødsel gik super godt. Men hendes hjertelyd dykkede og de lagde derfor en sugekop. Jeg havde kun presseveer i 20 minutter og efter 2 veer med sugekoppen på - så var hun ude. Jeg kunne altså ikke mærke sugekoppen over hovedet!

Jeg fik graviditetssukkersyge men jeg kunne sagtens styre mit blodsukker ved at undlade at spise søde sager. 

Jeg tabte mig i graviditeten. Men så begyndte jeg at optage ALT væske (jeg tissede virkeligt MEGET lidt) Sidste gang jeg vejede mig vejede jeg 91 kg men jeg vil tro jeg vejede +95 kg ved fødslen. 

Da jeg kom hjem fra hospitalet vejede jeg 80 kg fordi jeg fik vanddrivende medicin.

Jeg udviklede til aller sidst svangerskabsforgiftning. Men min graviditet var rigtig nem og min oplevelse af fødslen er også kun positiv. 

Hvis du er nervøs for babyes størrelse så tænk lidt over HVAD du spise og lad være med at spise for to  

Og tillykke med graviditeten! 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym

Jeg havde en bmi på 37 og min fødsels endte i kejsersnit  havde dog en normal graviditet og en baby på 3600g. Jeg er gravid igen i uge 20 indtil videre uden nogle komplikationer 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym

BMI 30 inden graviditet

Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?

3400, og vejede det samme

Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?

Nem hurtig fødsel. Ingen indgreb, vejrtrækning eneste “redskab”

Fik du graviditetsukkersyge?

Nej

Hvor meget tog du på under graviditeten?

14 kg

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor

Kære alle på baby

Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.

Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.

Mine spørgsmål er.

1. Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
  2. Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?
  3. Fik du graviditetsukkersyge?
  4. Hvor meget tog du på under graviditeten?

Sidst men ikke mindst. Hvad var jeres BMI inden graviditet? 

Det er muligt at svare  anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.

1. Gang normalt Bmi på 24,9. Pige skønnet til omkring 4 kg ved termin. Født 8 dage over termin med vægt på 4240 gram. Super god og ukompliceret fødsel. Ingen diabetes. Jeg tog 25 kg på, ups.

2. Gang kan bmi 30. Vejede 17 kg mere end første gang. Han blev også skønnet stor, også omkring 4 kg. Til termin. Født 10 dage over termin med vægt på knap 4400 gram. Tog 20 kg på i graviditeten. Men fødslen var helt eminent og god og absolut ingen problem. Heller ingen diabetes.

3. Er stadig gravid, er i 34. Uge. Jeg startede med bmi 36. Jeg har så kun taget 6 kg på pt. Har heller ikke diabetes denne gang. Gennem selvvalgt scanninger ved han at følger han sin nuværende kurve, er han som sin søskende omkring 4 kg til termin han er sund og rask so far. Vi planlægger hjemmefødsel.

Jeg tror mine børns fødselsvægt har mere at gøre med genetik end min vægt taget i betragtning at der er sp stor forskel på hvor meget jeg vejede til at begynde med, og hvor meget jeg har taget på undervejs. Men mine børn er begge sunde og raske og fødslerne var gode

Jeg har begge gange født uden smertelindring og uden nogen former for indgreb. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit uddybende svar.

Jeg havde læst at risici for iltmangel hos barnet og chancen for at kunne ende i kejsersnit, var større når man var overvægtig.

Er begge graviditeter forløbet uden problemer, og har du haft bækkenløsning nogen af gangende? 

Gik kejsersnit gik godt både 1. og 2. gang, og uden problemer?

De så det ikke som en komplikation i forbindelse med overvægt. 

De første 2 gange har jeg ikke haft bækkenløsning, men har det i denne graviditet. Frygtelig smertefuldt. Dog er jeg også 10 år ældre end 1. gang jeg ventede mig og et mere fysisk hårdt arbejde end jeg havde da jeg ventede de to ældste. 

Der har ingen komplikationer været i forbindelse med kejsersnit, hverken med bedøvelse, heling, arvæv eller infektion. Og børnene har heller ikke været påvirket. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej med dig!  

Jeg er 157 cm og vejede inden graviditeten 83 kg.
Min datter blev skønnet til 3.400 den dag hun blev født. Hun vejede 3340. Alle skøn og scanninger stemte overens hele graviditeten.

Min fødsel gik super godt. Men hendes hjertelyd dykkede og de lagde derfor en sugekop. Jeg havde kun presseveer i 20 minutter og efter 2 veer med sugekoppen på - så var hun ude. Jeg kunne altså ikke mærke sugekoppen over hovedet!

Jeg fik graviditetssukkersyge men jeg kunne sagtens styre mit blodsukker ved at undlade at spise søde sager. 

Jeg tabte mig i graviditeten. Men så begyndte jeg at optage ALT væske (jeg tissede virkeligt MEGET lidt) Sidste gang jeg vejede mig vejede jeg 91 kg men jeg vil tro jeg vejede +95 kg ved fødslen. 

Da jeg kom hjem fra hospitalet vejede jeg 80 kg fordi jeg fik vanddrivende medicin.

Jeg udviklede til aller sidst svangerskabsforgiftning. Men min graviditet var rigtig nem og min oplevelse af fødslen er også kun positiv. 

Hvis du er nervøs for babyes størrelse så tænk lidt over HVAD du spise og lad være med at spise for to  

Og tillykke med graviditeten! 

Hej 

Jeg er faktisk ikke så nervøs for størrelse på barnet, jeg tror bare at det er de ting man nu kan læse om der går ind og påvirker, og sætter tanker igang hos mig. Der er aldrig til at vide, hvordan fødslen forløber sig til den tid.

Jeg spiser ikke for 2 da jeg knapt nok spiser for 1, så da jeg blev gravid, gjorde jeg det til min opgave at spise 3 gange om dagen, samt mellemmåltider i mellem. Der kan jeg spise et stykke rubgrød, en bolle, noget frugt eller andet. Indtil videre går det godt, og det overraskede mig at jeg havde tabt mig, når man kan se maven er vokset, men fik at vide at det var normalt.

Tusind tak fordi du ville dele din historie med mig, og tak for lykønskningen af graviditeten 

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

1. Gang normalt Bmi på 24,9. Pige skønnet til omkring 4 kg ved termin. Født 8 dage over termin med vægt på 4240 gram. Super god og ukompliceret fødsel. Ingen diabetes. Jeg tog 25 kg på, ups.

2. Gang kan bmi 30. Vejede 17 kg mere end første gang. Han blev også skønnet stor, også omkring 4 kg. Til termin. Født 10 dage over termin med vægt på knap 4400 gram. Tog 20 kg på i graviditeten. Men fødslen var helt eminent og god og absolut ingen problem. Heller ingen diabetes.

3. Er stadig gravid, er i 34. Uge. Jeg startede med bmi 36. Jeg har så kun taget 6 kg på pt. Har heller ikke diabetes denne gang. Gennem selvvalgt scanninger ved han at følger han sin nuværende kurve, er han som sin søskende omkring 4 kg til termin han er sund og rask so far. Vi planlægger hjemmefødsel.

Jeg tror mine børns fødselsvægt har mere at gøre med genetik end min vægt taget i betragtning at der er sp stor forskel på hvor meget jeg vejede til at begynde med, og hvor meget jeg har taget på undervejs. Men mine børn er begge sunde og raske og fødslerne var gode

Jeg har begge gange født uden smertelindring og uden nogen former for indgreb. 

Dejligt at læse om dine fødsler og tillykke med din 3. graviditet. 

Må jeg spørge ind til hvad læge eller sygeplejerske har sagt i forhold til hjemmefødsel, jeg har læst mig frem til, at hvis man var overvægtig, havde et BMI på 30 eller over så måtte man ikke føde hjemme?

Anmeld Citér

21. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg vil lige takke alle der har svaret på min tråd. Det er så fantastisk, at læse alle jeres personlige historier. De er så forskellige, og det er meget interessant og informativt at læse om, når man går med tanker om hvordan fødslen kan eller vil blive. 

Anmeld Citér

21. november 2017

Shiaz

Profilbillede for Shiaz

Mit BMI inden graviditet var 34. Jeg tog 8 kg på i graviditeten. 

Min søn blev skønnet til at veje 4kg. Han vejede 3550 g - altså helt gennemsnitlig, og iøvrigt sund og rask. Jeg husker, at jeg var enormt nervøs for at få et overvægtigt barn, fordi jeg altid selv havde kæmpet med overvægt. Han har dog altid været helt normal hvad angår højde og vægt (4 år nu)  

Fødslen gik ok, og jeg fødte naturligt. Dog måtte jeg sættes i gang en lille uge før termin, da mine levertal var helt skæve. Fødslen varede to døgn, med ve-drop og presseveer der aldrig rigtigt blev til noget. Grundet den sløve pressefase til sidst, blev det lidt kristisk med ilten og babys hjerterytme dykkede mellem veerne. Derfor fik jeg ilt til sidst, og den lille blev tilset af en børnelæge straks efter fødslen. Epiduralen virkede ikke, og jeg fik en grim spinalhovedpine efterfølgende. Jeg mistede for meget blod under fødslen, hvilket sundhedspersonalet ikke var opmærksomme på, og det tog mig derfor flere måneder at opnå normal blodprocent. Men om noget af det direkte skyldes min overvægt, er uvist.  Anæstesien har skrevet i journalnotatet, at de havde problemer med anlæggelse af epidural pga overvægt (hvorfor de også stak forkert tre gange). Ingen sukkersyge eller andet dog 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+