Kære alle på baby
Jeg er overvægtig og gravid, og skriver anonymt da der er få der endnu ikke ved jeg er gravid.
Lidt om mig. Jeg er i 16. graviditetuge og læser lidt om fødsel og overvægt. Jeg er 28 år og cirka 170 cm høj. Jeg havde en BMI før graviditet på 32. I 1. trimester tabte jeg mig lidt over 3 kg. Jeg har nu i 2. trimester taget 1 kg på.
Mine spørgsmål er.
- Hvad blev barnet skønnet til at veje og hvor meget har barnet reelt vejet ved fødsel?
- Gik fødslen godt, eller var der brug for indgreb såsom kejsersnit, sugekop eller andet?
- Fik du graviditetsukkersyge?
- Hvor meget tog du på under graviditeten?
Sidst men ikke mindst. Hvad var jeres BMI inden graviditet?
Det er muligt at svare anonymt i tråden, så jeg vil meget gerne høre jeres oplevelser og erfaringer.
1. Gang normalt Bmi på 24,9. Pige skønnet til omkring 4 kg ved termin. Født 8 dage over termin med vægt på 4240 gram. Super god og ukompliceret fødsel. Ingen diabetes. Jeg tog 25 kg på, ups.
2. Gang kan bmi 30. Vejede 17 kg mere end første gang. Han blev også skønnet stor, også omkring 4 kg. Til termin. Født 10 dage over termin med vægt på knap 4400 gram. Tog 20 kg på i graviditeten. Men fødslen var helt eminent og god og absolut ingen problem. Heller ingen diabetes.
3. Er stadig gravid, er i 34. Uge. Jeg startede med bmi 36. Jeg har så kun taget 6 kg på pt. Har heller ikke diabetes denne gang. Gennem selvvalgt scanninger ved han at følger han sin nuværende kurve, er han som sin søskende omkring 4 kg til termin
han er sund og rask so far. Vi planlægger hjemmefødsel.
Jeg tror mine børns fødselsvægt har mere at gøre med genetik end min vægt taget i betragtning at der er sp stor forskel på hvor meget jeg vejede til at begynde med, og hvor meget jeg har taget på undervejs. Men mine børn er begge sunde og raske og fødslerne var gode 
Jeg har begge gange født uden smertelindring og uden nogen former for indgreb.
Anmeld
Citér