Pædagoger der ryger når de er på tur med børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.923 visninger
24 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2017

AogA

Hej med jer Jeg sad idag og kiggede på billeder på Famly fra min søns børnehave. Til dem der ikke ved hvad Famly er, så er det en app, hvor pædagogerne slår billeder op, og en kort opdatering om hvad de har lavet i løbet af dagen. Idag har de været i skoven, og det ser ud som om, at de har haft en dejlig dag. Dog blev jeg lidt mærkelig til mode, da billederne viste, at to af pædagogerne gik og røg ved siden af børnene . Jeg må indrømme, at det støder mig lidt, at man går så meget op i, at børn og unge ikke starter med at ryge, men alligevel går deres pædagoger (og potentielle forbilleder), og ryger ved siden af dem. Synes i, at det er ok? Er der nogle, som ved om de må det? Jeg tænker også, at hvis der er nogle af børnene, som har astma, så er der nok ikke så rart at gå ved siden af en pædagog der ryger. Overvejer at kommentere det når jeg henter ham idag, men jeg kender ikke reglerne på området, så jeg ved ærligt talt ikke om min kommentar er berettiget. Jeg er selv mega anti-ryger, så jeg ved ikke om jeg er for påvirket af min egen holdning til rygning. 

Hvad mener i om denne situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2017

Mom

Profilbillede for Mom
AogA skriver:

Hej med jer Jeg sad idag og kiggede på billeder på Famly fra min søns børnehave. Til dem der ikke ved hvad Famly er, så er det en app, hvor pædagogerne slår billeder op, og en kort opdatering om hvad de har lavet i løbet af dagen. Idag har de været i skoven, og det ser ud som om, at de har haft en dejlig dag. Dog blev jeg lidt mærkelig til mode, da billederne viste, at to af pædagogerne gik og røg ved siden af børnene . Jeg må indrømme, at det støder mig lidt, at man går så meget op i, at børn og unge ikke starter med at ryge, men alligevel går deres pædagoger (og potentielle forbilleder), og ryger ved siden af dem. Synes i, at det er ok? Er der nogle, som ved om de må det? Jeg tænker også, at hvis der er nogle af børnene, som har astma, så er der nok ikke så rart at gå ved siden af en pædagog der ryger. Overvejer at kommentere det når jeg henter ham idag, men jeg kender ikke reglerne på området, så jeg ved ærligt talt ikke om min kommentar er berettiget. Jeg er selv mega anti-ryger, så jeg ved ikke om jeg er for påvirket af min egen holdning til rygning. 

Om de MÅ ryge når de er på tur ved jeg ikke. 

Jeg ville som forældre ikke kommenterer det. De er ude i det fri - på den måde bliver børnene udsat for minimal passiv rygning.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
AogA skriver:

Man må ikke ryge sammen med børnene. 

Tur eller ej. Det må de ikke. 

Jeg vil helt klart kommentere det over for dem og lederen af børnehaven

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Soonmom

Kommer an på kommunen tror jeg. Nu er jeg ikke selv ryger men da jeg arbejdede i institution måtte vi ikke ryge inde på matriklen, man skulle helt ud på vejen. 

men selvfølgelig ryger man ikke når man er sammen med børnene, regler eller ej. Det gør man ikke

Man må slet ikke ryge på arbejde medmindre man har pause, hvis du er 100 % på at de ryger (kan jo være du har set forkert på billedet) så ville jeg helt sikkert gå til lederen for det tror jeg heller ikke at han/hun er enig i

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Miti's mama

Det ville jeg ikke være ok med. Man kan ryge i sin pause, hvis man absolut vil det. Og slet ikke foran børnene  Det ville jeg forvente af børnehaver, vuggestuer, dagplejer, skoler, mv. Og jeg ville kommentere det overfor lederen.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Natsal

Da jeg arbejdede i et børnehus var det strengt forbudt at ryge i nærheden af børnene. Derudover var det kun i pauserne der måtte ryges og de skulle gå så langt væk at børnene ikke kunne se at de røg.

Kan selvfølgelig ikke sige noget om hvorvidt reglerne er forskellige fra kommune til kommune, men uanset hvad så ville jeg klart påpege overfor både de involverede pædagoger og lederen at det i mine øjne var fuldstændig uacceptabelt at ryge omkring børnene. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Sprit25

Min mand er ryger men ryger ikke hjemme da vores søn lider af børneeksem. Så jeg ville ikke acceptere en pædagog røg i nærheden af ham. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Troldemommi

Det syntes jeg godt nok er noget mærkeligt noget at gøre når man er på tur, syntes overhovedet ikke det er ok, og jeg syntes du skal sige noget. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er ryger og skolelærer, og det er slet ikke ok, at der ryges sammen med børnene. Når vi er på ekskursioner og lejrskoler, går jeg langt væk fra eleverne, så de hverken kan se, jeg ryger, eller generes af det. 

Jeg husker, da jeg var pædagogmedhjælper for 25 år siden, at en pædagog og jeg sad og røg udenfor, mens vi holdt øje med ungerne på legepladsen. Det ville jeg opfatte som fuldstændigt no-go i dag, og jeg tvivler virkelig på, det er tilladt. 

Mine elever finder iøvrigt som regel før eller siden ud af, at jeg er ryger - de er teenagere og ikke dumme  - så i den forstand er jeg jo nok et dårligt forbillede, men jeg understreger altid for dem, at det er åndssvagt og skadeligt og dyrt, og at de aldrig skal begynde. 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Christabelle

Det synes jeg slet ikke er ok, og ville klart påtale det når jeg hentede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.