Anonym skriver:
Ja, det var mig der lavede den tråd også. Hvor jeg også beskrev den sorg jeg følte over ikke at få flere børn og næsten alle rådede mig til ikke at blive stereliseret fordi jeg tydeligvis ikke var klar til det og at jeg skulle lade lægerne undersøge sagen nærmere.
I den tråd blev det også fremført at lægerne absolut ingen anelse har om HVORFOR jeg fødte så tidligt som jeg gjorde, for alt gik faktisk som det skulle og alt var perfekt - alle tal var som de skulle være og jeg havde været til scanning kun et par dage før den tidlige vandafgang som startede mareridtet, hvor alting så ud som det skulle.
Den anbefaling jeg har fået er ren spekulation. De ved ikke hvorfor det skete, så derfor antager de at det vil ske igen - det var dét jeg fik af vide. De ville gå med livrem og seler.
Med det sagt, så selv hvis barnet kommer meget før tid, ligesom vores søn, så er der muligheden for at sige at man ikke ønsker behandling, men kun smertelindring, lige præcis fordi der er nogle forældre og/eller situationer der ikke tillader et handicappet barn.
Vi har stadig adskillige uger til at bestemme os for hvad vi vil og når jeg alligevel skal til samtale med lægen inæste uge, bliver det hele også vendt med hende da.
Lige for at slå det fast, så synes jeg absolut heller ikke, at du skulle steriliseres, hvis du ikke var klar :-) Du kom bare med nogle flere forklaringer i forhold til, hvorfor I nu stod ved det valg i den tråd, som jeg tog udgangspunkt i mit svar.
Jeg kan godt forstå, at du holder godt fast i det, at lægerne kommer med anbefalingerne på baggrund af skøn og ikke konkret viden. For det, at der som sådan ikke var nogen årsag, giver et håb for en sund graviditet til termin, og jeg tror, at det er rigtigt vigtigt, at du har det håb, hvis du vælger at beholde.
I sidste ende handler det om, hvorvidt I er villige til at løbe de ricisi, der MÅSKE følger med. Der synes jeg, at Line4 har rigtigt mange gode overvejelser i sit svar i og med, at hun har stået, der hvor du står. For hun har helt ret. Jeg vil aldrig vide helt, hvad det vil sige, når jeg ikke selv har stået i det.
I har, som du selv siger, stadig en del uger at løbe på, så tag en god grundig snak om det hele og mærk efter, om I er klar til at gå det hele igennem igen, hvis det været mulige sker igen.
Og så fortjener du vist et kram