Jeg sidder med den mærkeligeste blandede følelse af glæde, sorg, lykke og fortvivelse lige nu, for jeg har lige testet (svagt) postiv på en hjemmetest.
Lidt om min "historie", som jeg ved flere af jer herinde kender - hvilket er årsagen til at jeg vælger at være anonym, så mit screenname forbliver privat.
Jeg har en datter på knapt 3 år fra et tidligere forhold, hvor vi planlagde graviditeten efter 2 års forhold og han så bakkede ud efter positiv test, men jeg kunne ikke få en abort af et barn vi havde lavet bevidst. Jeg var alene med denne datter indtil hun var omtrent 6 måneder, hvor min nye kæreste så flyttede ind. Vi begyndte ret hurtigt at prøve at lave et nyt barn, da jeg altid har ønsket at have mine børn tæt og min kæreste informerede mig om at han og hans eks havde prøvet i 4 (7 års forhold) år uden held og at det var dét der i den sidste ende var skyld i at deres forhold gik i stykker. Vi blev dog ret hurtigt gravide, men mistede tidligt i graviditeten. Der gik et par måneder og vi blev gravide igen, med samme resultat. Tredje gang gik vi helt forbi NF før jeg i uge 19 observerede en mangel på liv og kom ind til scanning der viste et dødt foster. Fjerde gang lykkedes det at gå helt til 24. uge, hvor jeg så fødte en levende dreng som nu er knapt 9 måneder og er sluppet ret nemt fra sin ekstremt præmature fødsel, med "kun" umodne tarme, særligt sensitivitet og dårligt syn. Han er alderstilsvarende (kan det han skal kunne i hans alder og er den størrelse han skal have).
Efter den super hårde oplevelse det var at skulle igennem alt dette, var min (nu) mand og jeg blevet enige om at jeg skulle stereliseres, for at undgå at skulle igennem det igen. Dette er på trods af et stort ønske om en stor familie med mange børn. Jeg har tid ved lægen til samtale om sterilsation i næste uge.
Vi havde faktisk haft snakken om hvad vi skulle gøre, hvis nu det skulle ske at jeg blev gravid, men vi blev aldrig enige. Min mand mente at jeg bare skulle få en abort, men jeg sagde allerede da at det ville jeg ikke gøre. Han mente at det er egoistisk - hvilket det jo faktisk også er - og at jeg burde kunne se udover mine egne principper og føleleser og tænke på vores familie. Og det vil jeg gerne, hvilket er årsagen til at jeg sidder med denne sorg og fortvivlelse, for jeg tror virkelig ikke at jeg kan.
Der er jo stor risiko for at denne graviditet (også) går til, da vi jo har adskillige aborter i baggagen, så måske går "problemet" væk af sig selv, men hvis det ikke gør, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre...
Det skal nok også lige nævnes (fordi det faktisk har stor inflydelse på mine "principper") at min mand siden fødselen har stået for præventionen (kondom) og at han sommetider har brugt "træk ud" metoden i stedet, hvor jeg har troet at han har brugt kondom. Jeg har sagt til ham MANGE gange at dette ikke er en sikker måde at undgå graviditet, men han har aldrig lyttet... Sidst han brugte "træk ud" metoden var for lidt over 2 uger siden...
Jeg har ikke sagt det til min mand endnu. Jeg havde skrevet en besked, men ikke sendt den og kunne simpelthen ikke få mig selv til det...