Hvornår todelt vinter overtøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2017

Kay

striber skriver:

Vi havde begge dele sidste år, da han var 5år. Han brugte næsten ikke det 2 delte. Det var meget nemmere med flyverdragten. Så tror han får flyverdragt i år, selv om han går i 0. klasse. Men måske vi gør det samme igen. At han får et sæt af hver. Han er en af dem der har mudder op af nakken indenfor den første halve time, så vi bliver alligevel nød til at have 2 sæt hængende  

Det er måske ikke så tosset at havde flyverdragt i børnehaven og så jakke og skibukser hjemme så man ikke behøver slæbe frem og tilbage hver dag... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

lineog4

Dash skriver:

Jeg undrer mig lidt over mange af jer mener de automatisk skal have 2-delt når de starter i skole? Vil i ikke fortælle hvorfor? 

Som lærer i indskolingen har jeg en bøn til de forældre der vælger en flyverdragt: sørg for der også er en vinterjakke. 

Jeg har selv givet mine børn flyverdragt med i skole for synes de varmer mere (at de så bare har hængt fordi de ikke gad tage dem på er en anden historie), men altid givet en jakke med også. Grunden er meget simpel, jeg som lærer bruger ofte 5 minutters ude pause, små løb, stjerneløb, kridt osv. Og hvis eleverne hver gang skal have en flyverdragt på så kan hele timen gå med at tage flyverdragten af og på, og derfor ender det med jeg udelader de gode og befriende indslag i vinterhalvåret og det er rigtig ærgerligt. Har alle eleverne derimod også en jakke eller en meget varm trøje, så kan jeg hele året sikre mig at der i timerne er indlagt tid med frisk luft og bevægelse.

Anmeld Citér

17. august 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter er 3,4 år  

Og i år har jeg købt en flyverdragt og skibukser og så får hun osse en vinterjakke for de går ofte ture og sidste år fik de ofte kun jakke på når de var ude og gå. 

Tænker det er rart at have noget at skifte i mellem og nu hvor hun alligevel skulle have vinterjakke var skibukser det oplagte valg  her  

Anmeld Citér

17. august 2017

Troldemommi

Når efteråret kommer er min søn 4 år, han går i børnehave og han får helt bestemt en flyverdragt, vores datter er lige startet i skole, og hende er jeg i tvivl om, men jeg hælder nok en lille smule til et to-delt sæt, jeg tænker at det er nemmere at have med at gøre for hende, hun kan nøjes med jakken hvis det ikke er for koldt, der er ikke så meget at slæbe på, men jo, den er lidt svær.

Hvis man spørger hende vil hun vælge to-delt, da hun syntes flyverdragter er til små børn, så det er måske det vi gør   

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.