Hvornår todelt vinter overtøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2017

Kay

Cherraly skriver:

Har også tænkt over det... Men hvad med når de skal ind og tisse? Er det ikke bare mere besværligt, også for pædagogerne? Er der så ikke flere uheld? Min er 3 år, og nogle gange siger hun ikke lige til før det er ved at være sidste øjeblik. Derfor overvejede jeg to-delt, men det er selvfølgelig varmere i flyvedragt.

Min på 5 har Været ble fri siden hun var 2  og det har ikke Været et problem med uheld i flyverdragten... børnehaven sender dem ud og tisse af inden de skal havde flyverdragt på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2017

Kay

Rockertand skriver:

Børnehave = flyverdragt.

Skole = 2-delt.

Men hvorfor? 

Anmeld Citér

15. august 2017

Chantie

Min datter havde flyverdragt i 0 kl. Men brugte Den stort set ikke. Hun brugt mest sin vinterjakke. 

Anmeld Citér

15. august 2017

Rockertand

Kay skriver:

Men hvorfor? 

Flyverdragt er (naturligvis) mest praktisk i børnehaven.

2-delt hænger sammen med, at man starter i skole og så vil man have 2-delt som alle de ældre skolebørn - hos os breder det sig som en steppebrand, flyverdragterne forsvinder ret hurtigt fra rummene og bliver afløst af 2-delt, jeg prøvede det selv sidste år, hvor den hammerdyre flyverdragt blev hængende ubrugt, og hun kun ville have sine skibukser med - og jeg kan ikke tvinge hende, for alternativet er, at hun ikke får noget på, så den kamp gider jeg ikke - og slet ikke syge børn.

Anmeld Citér

15. august 2017

larven

Jeg vil så sige det var omvendt i min datters 0 klasse. Der var kun 2 der havde 2 delt. Resten havde flyverdragt. Der var ingen problemer med at få den på når de ude. Det var der tværtimod med dem der havde 2 delt. Det var tit de kun havde jakke på fordi det var alt for besværgeligt, at tage skibukserne på. Så de var helt blå om læberne når de kom ind.

Anmeld Citér

15. august 2017

Ciss

Her havde de fleste flyverdragt til op i 1. klasse. Når man skal ud, går det meget hurtigere lige at hoppe i drakten i stedet for at skulle klæde to ting på sig. Det var i hvert fald det, flere af børnene sagde. Flere af dem, som havde todelt, gad ikke at tage buksene på og legede derfor ude kun med jakke. Så hvis du gerne vil være sikker på, at det hele er på, er flyverdragten sagen også i de yngste klasser.

Anmeld Citér

15. august 2017

Carina:-)

Mine fik det omkring de 4/5 år.

Og det gav ingen prob i bh.

Og ser slet ingen i skolen der har flyverdragt.

Her får de et todeltsæt og en ekstra vinterjakke til frem og tilbage samt pænt brug.

Anmeld Citér

15. august 2017

Mullemee

Vi har begge dele til vores datter. Hun har en flyverdragt på normalt, men hvis der sker uheld, så har vi et par skibukser og en gammel vinterjakke hængende i BH, som hun så kan skifte over til. Hun har også ret tit uheld, da hun er for doven til at gå på toilettet, så flyverdragten vaskes jævnligt. Hjemme har vi så også en pæn vinterjakke og en reserveflyverdragt - just in case (Det skal lige siges at flyverdragterne er købt brugt gennem en i familien, som har en pige, der er lidt ældre, jeg betaler ikke fuld pris for to flyverdragter)

Anmeld Citér

15. august 2017

Tulle28

Min datter havde flyverdragt i 0. klasse og overvejer om hun ikke også skal have det i år. Det var 50/50 om børnene i klassen havde 2-delt eller flyverdragt. Min datter var altid varm og brokkede sig ikke over den. 

Anmeld Citér

15. august 2017

striber

Vi havde begge dele sidste år, da han var 5år. Han brugte næsten ikke det 2 delte. Det var meget nemmere med flyverdragten. Så tror han får flyverdragt i år, selv om han går i 0. klasse. Men måske vi gør det samme igen. At han får et sæt af hver. Han er en af dem der har mudder op af nakken indenfor den første halve time, så vi bliver alligevel nød til at have 2 sæt hængende  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.