Hvornår todelt vinter overtøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.478 visninger
23 svar
14 synes godt om
14. august 2017

Kay

Vores store pige der bliver 5 i morgen bruger str 122 i tøj, hun går i børnehave et år endnu og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal købe 2 delt vinter tøj til hende i år eller næste år hvor hun går i skole eller om hun skal havde flyverdragt et par år endnu... hvad har i andre af gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

Vores store pige der bliver 5 i morgen bruger str 122 i tøj, hun går i børnehave et år endnu og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om vi skal købe 2 delt vinter tøj til hende i år eller næste år hvor hun går i skole eller om hun skal havde flyverdragt et par år endnu... hvad har i andre af gode råd? 

Min ældste på 9 år får 2 delt i år. Sidste år ville han ikke rigtig bruge flyverdragten. 

Vores mellemste på 6 går stadig i børnehave han får en flyverdragt. Han går i en natur børnehave og de er derfor meget ude. Og så syntes jeg også det er rart når de hopper i mudder eller leger i sne at de er lukket helt på midten. 

Anmeld Citér

14. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Min pige havde to-delt vintertøj sidste år, hvor hun startede i 0.klasse. Og for os virkede det fint - hun huskede at tage bukserne på, når de skulle ud. Men de fleste i hendes klasse havde flyverdragter.

Fordelen var at hun fik det som hun ville - og det var nemmere kun at skulle slæbe bukser frem og tilbage.

Ulemper - Vinterjakken var virkelig godt brugt da foråret kom og den var ofte beskidt når man skulle i byen.

Ved faktisk ikke hvad vi vælger i år - det kommer nok an på hvad pigen falder for i butikken

Anmeld Citér

14. august 2017

Smil

Profilbillede for Smil
Kay skriver:

Min datter fik to-delt den vinter, hvor hun lige var blevet 5 år og det var så meget bedre for hende  Af en eller anden grund kunne hun meget lettere bevæge sig i det -pædagogerne bemærkede det også og hjalp, hvis hun havde behov for det  Så hun har haft to-delt lige siden 

Anmeld Citér

14. august 2017

Rockertand

Kay skriver:

Børnehave = flyverdragt.

Skole = 2-delt.

Anmeld Citér

14. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Har også tænkt over det... Men hvad med når de skal ind og tisse? Er det ikke bare mere besværligt, også for pædagogerne? Er der så ikke flere uheld? Min er 3 år, og nogle gange siger hun ikke lige til før det er ved at være sidste øjeblik. Derfor overvejede jeg to-delt, men det er selvfølgelig varmere i flyvedragt.

Anmeld Citér

15. august 2017

(august)

drabo skriver:

Min pige havde to-delt vintertøj sidste år, hvor hun startede i 0.klasse. Og for os virkede det fint - hun huskede at tage bukserne på, når de skulle ud. Men de fleste i hendes klasse havde flyverdragter.

Fordelen var at hun fik det som hun ville - og det var nemmere kun at skulle slæbe bukser frem og tilbage.

Ulemper - Vinterjakken var virkelig godt brugt da foråret kom og den var ofte beskidt når man skulle i byen.

Ved faktisk ikke hvad vi vælger i år - det kommer nok an på hvad pigen falder for i butikken

Vi gjorde det samme som jer med to-delt til 0. klasse. 

Vi valgte dog at købe en billig brugt pæn vinterjakke som hun så havde på når vi skulle noget andet end ud og lege i haven. 

Den model kører vi igen i år. 

Anmeld Citér

15. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Cherraly skriver:

Har også tænkt over det... Men hvad med når de skal ind og tisse? Er det ikke bare mere besværligt, også for pædagogerne? Er der så ikke flere uheld? Min er 3 år, og nogle gange siger hun ikke lige til før det er ved at være sidste øjeblik. Derfor overvejede jeg to-delt, men det er selvfølgelig varmere i flyvedragt.

Jeg arbejder i en børnehave. Nej det er ikke besværligt med en flyverdragt 

Anmeld Citér

15. august 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart 2-delt når de starter i skole

Anmeld Citér

15. august 2017

Dash

Jeg undrer mig lidt over mange af jer mener de automatisk skal have 2-delt når de starter i skole? Vil i ikke fortælle hvorfor? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.