Min baby på 3 ½ måned skal passes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvornår planen blev lavet, men jeg lavede selv en masse planer mens jeg var gravid især om hvad jeg kunne uden baby og måtte trække alt i land og kom først ud fra hjemmet i flere timer da hun var 9 mnd 

Jeg ville selv sige: søde skat, jeg ved hvad jeg sagde, men jeg kan ikke nu. Jeg vil være et helvede til den fest og vil måske endda sidde og være små ked af det. Kigge på uret og være en pine for dig og alle andre. Jeg synes vi skal spørge om hun må komme med.

Jeg var selv til bryllup da mit 4. Barn var et par måneder og han var med i liften og sov det meste af tiden, og så tog vi tidligt hjem. Det var slet ikke et problem og vist egentlig mest en selvfølgelighed selvom de andre børn ikke måtte komme med. 

Det er lidt det samme der er sket her, vi fik invitationen da hun var et par uger gammel og der tænkte jeg "herre gud, når hun er 3 måneder kan jeg vel godt lade farmor passe hende". 

Jeg tror netop jeg vil sidde, som du beskriver, og kigge på uret hele dagen, mens jeg ængsteligt tænker på om hun mon græder nu og om de mon kan trøste hende. Vi har en baby, som fra hun var helt spæd, har grædt meget. Det gør hun som sådan ikke mere, men hun er meget bevidst omkring hvem der holder hende og bevidst om hvis tingene ikke bliver gjort som normalt. Begge ting udløser gråd hos hende, på trods af at vi virkelig "øver" i at andre holder hende.

Nå jeg kom lige ud på et sidespor, men jeg vil sige tak for svaret! Jeg vil få talt med min kæreste om det og se om vi ikke kan få hende med til brylluppet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2017

Anonym

Vi fik vores søn passet i cirka 6 timer ved netop den alder og pga bryllup. Han var med til selve brylluppet og receptionen men da vi gik til bords hentede min mor ham. Jeg stolede 100% på hende men var da lidt urolig uden ham. Men jeg vidste også at jeg kunne køre hjem hvis der var noget og kørte ved midnat, så det var ikke fordi jeg følte mig helt ude af kontrol ift hans ve og vel.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du finder bedst og hvis du ikke føler du kan tage afsted uden baby, så må du sige det til din mand og svigerforældre. Men måske er det et forsøg værd. Nye forældre er jo også så rustne som man kan blive, men det betyder jo ikke at man ikke kan tage sig af barnet. Så måske du skal stole på farmor? Mærk grundigt efter og gør hvad du føler er bedst 

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym

10 timer væk fra sin mor i den alder er - i mine øjne - rigtig dårlig for baby. Og hvis mor også har det sådan. Så skal hun lytte og skide hul i alle andres meninger! Det er dig, som er din babys base! Og hvis du ikke er tryg ved det 100% så er din baby heller ikke! 

Tag baby med? Vores gav jeg først fra min efter dagplejestart. Havde ikke lyst før - havde nok et behov selv, men når jeg så på mit lille barn, så var det ikke noget, jeg ville udsætte hende for.

Også lyder det til, at du skal lære at sige tingene højt og ikke please andre med dit barn. For det gør du, når du skriver "min svigermor/kæreste bliver skuffet/ked af det" hold op! De er voksne og jeres baby har brug for dig. Sådan er det at få børn det SKAL de forstå! Især når baby ikke er ældre!

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

10 timer væk fra sin mor i den alder er - i mine øjne - rigtig dårlig for baby. Og hvis mor også har det sådan. Så skal hun lytte og skide hul i alle andres meninger! Det er dig, som er din babys base! Og hvis du ikke er tryg ved det 100% så er din baby heller ikke! 

Tag baby med? Vores gav jeg først fra min efter dagplejestart. Havde ikke lyst før - havde nok et behov selv, men når jeg så på mit lille barn, så var det ikke noget, jeg ville udsætte hende for.

Også lyder det til, at du skal lære at sige tingene højt og ikke please andre med dit barn. For det gør du, når du skriver "min svigermor/kæreste bliver skuffet/ked af det" hold op! De er voksne og jeres baby har brug for dig. Sådan er det at få børn det SKAL de forstå! Især når baby ikke er ældre!

Tusind tak for dit svar!

Grundlæggende set er jeg enig med dig, i alt hvad du skriver.  Du har nok ret i det, når du skriver at jeg "pleaser" andre med min baby. For det er i høj grad tanken om, hvor meget jeg ved farmor glæder sig til at passe baby, der også gør at jeg er nervøs for at vende om nu. 

Det er rart lige at få noget perspektiv på tingene. Jeg har jo tænkt, at det bare er mig der er overbeskyttende og ikke kan separere mig fra min baby. Men der er nok en grund til at de følelser er der.

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi fik vores søn passet i cirka 6 timer ved netop den alder og pga bryllup. Han var med til selve brylluppet og receptionen men da vi gik til bords hentede min mor ham. Jeg stolede 100% på hende men var da lidt urolig uden ham. Men jeg vidste også at jeg kunne køre hjem hvis der var noget og kørte ved midnat, så det var ikke fordi jeg følte mig helt ude af kontrol ift hans ve og vel.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du finder bedst og hvis du ikke føler du kan tage afsted uden baby, så må du sige det til din mand og svigerforældre. Men måske er det et forsøg værd. Nye forældre er jo også så rustne som man kan blive, men det betyder jo ikke at man ikke kan tage sig af barnet. Så måske du skal stole på farmor? Mærk grundigt efter og gør hvad du føler er bedst 

Det er egentlig også en rigtig god metode, det med at det op så baby er med til lidt af arrangementet.  Du har helt ret.. jeg er også helt sikker på at der intet vil ske ved at hun bliver passet af farmor. Men min "angst" omkring det er der stadig, måske er det også fordi det drejer sig om 10 timer og ikke 3.

Anmeld Citér

14. august 2017

Junipige15

Vi skal til bryllup på lørdag hvor vores dreng er 11 uger. Vi skal have ham med. Jeg har ikke engang overvejet at få ham passet. Vi har bare barnevogn og vikle med, og det bliver på hans præmisser. Hvis han ikke kan klare mere end et par timer, så kører vi bare hjemad..

Mærk efter i dig selv. Det er ikke hans behov at blive passet, og hvis du selv ikke engang har lyst til at lade ham passe ville jeg bare melde klart ud at det er sådan du har det. Du skal i hvert fald ikke gøre det for at tilfredsstille din kæreste og svigermor. tænker at de fleste vil have forståelse for at du gerne vil have baby med 

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det er egentlig også en rigtig god metode, det med at det op så baby er med til lidt af arrangementet.  Du har helt ret.. jeg er også helt sikker på at der intet vil ske ved at hun bliver passet af farmor. Men min "angst" omkring det er der stadig, måske er det også fordi det drejer sig om 10 timer og ikke 3.

Bottom Line - du skal ikke til fest uden din baby slut prut!

du behøver ingen argumenter - for det der er moderfølelser og dem skal man altid lytte til. Især når DU er babys advokat!

Anmeld Citér

14. august 2017

migxher

10 timer er meget lang tid for en baby at være væk fra mor og far. Jeg havde klart taget baby med. Det er da helt okay at skifte mening og så må bedsteforældrene blive sure. Du skal tage være på dit barns behov, ikke deres, og det er bestemt ikke babys behov at være væk fra dig så længe ! Stol på din mavefornemmelse og lyt til den. 

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

10 timer er meget lang tid for en baby at være væk fra mor og far. Jeg havde klart taget baby med. Det er da helt okay at skifte mening og så må bedsteforældrene blive sure. Du skal tage være på dit barns behov, ikke deres, og det er bestemt ikke babys behov at være væk fra dig så længe ! Stol på din mavefornemmelse og lyt til den. 

Ja.. det er nemlig rigtig lang tid. Især når det er første gang hun skal passes. Jeg vil lytte til min mavefornemmelse

Anmeld Citér

15. august 2017

Jullesnulle

Soonmom skriver:

Er det fordi svigermor skal passe eller er det at baby skal passes i det hele taget? - tænker om det evt kunne løse det hvis en anden passer fx. Ville jeg hellere overlade mine børn når de er små til min egen mor. 

Og inden svigerdøtre haters kommer ind, så siger jeg ikke at en mormor er bedre til at passe end en farmor, men de fleste er nu engang mest tryg ved deres egen mor 

Jep - og herved ødelægge forholdet til farmor. Nej det er en dårlig løsning i min optik. Farmor vil da blive så skuffet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.