Soonmom skriver:
Men tror du ikke at de fleste fortrækker deres egen mor og stoler mest på hende ?
Mænd er generelt mere large og er måske mere "hvad barnet ikke dør af skader ikke"
sådan er det i hvert fald her hjemme, jeg har kendt min mor hele mit liv og kun kendt svigermor nogle år, selvfølgelig stoler jeg da mere på min egen mor + at jeg også kan fortælle min mor bund ærligt hvordan tingene skal være og give kritik til hende bagefter, hvis hun nu gjorde noget "forkert" hvorimod at der hverken kan eller vil jeg med svigermor, det må være min kærestes opgave.
jeg tror personligt at grunden til at mange farmødre føler sig til sidesat er pga. Mændene ikke kommer mere på banen
Tror bestemt der er noget rigtigt i din analyse, men jeg synes så, at hvis farmor ellers er en dejlig dame med stor kærlighed til sine børnebørn(og børn), så bør man som svigerdatter arbejde lidt med den følelse, og sikre og endnu vigtigere ikke hindre, at farmor kommer på banen. At noget er naturligt( altså man har det nemmere med sin egen mor) betyder ikke, at det så skal accepteres ubetinget i min verden.
Jeg har et anstrengt forhold til min egen mor, og foretrækker til hver en tid mine svigerforældre, dels fordi de har -trods alt- opfostret verdens dejligste mand, og dels fordi de bare har mere energi og overskud og ikke mindst kærlighed til mine børn. Også sluger jeg de kameler, der kommer.
Til T.S. Jeg har selv ammet, hvorfor jeg aldrig har overvejet at få mine børn passet så tidligt. Synes godt du kan sætte dig sammen med farmor, og forklar hvordan du har det. Evt aftal hun kan komme et par timer her og der, hvor du så kan sove/gå tur/ handle ind, bare så hun ikke føler hun bliver lukket ude, men at du som mor har brug for en langsommere indkøring til det der pasning. Det vil de fleste kunne forstå.
Anmeld
Citér