Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nu er det godt nok gået lidt off-topic, men jeg bliver simplethen nødt til at spørge.

Jeg starter lige med at erklære at dette på ingen måde er et angreb eller en kritik - ej hellere fordi jeg ikke tror på at det kan lade sig gøre - men blot ren nysgerrighed.

Hvordan giver det mening at en forældre der kører 7/7 ordning har sværere ved at få et job end dem som har børn på "fuldtid"? Jeg ser da kun fordele ved at "have fri" hver anden uge - sådan rent arbejdssituationsmæssigt.

Det giver heller ikke mening. Jeg tænker den bruger der har dette problem, måske ikke helt har et realistisk syn på hvorfor der kommer jobafslag - eller, har et meget snævert felt over arbejdstider hun vil godtage. I hvetfald hvis det er reelt at eneste grund til arbejdsløshed er en 7/7 ordning. Den holder ikke vand..  

Som sagt har jeg selv fuldtidsjob og også en 7/7 ordning. Ovenikøbet med børn i forskellige inst. Det fungerer på præcis samme måde som da jeg boede sammen med deres far, som du også selv er inde på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2017

Anonymor

Mor11 skriver:

Det giver heller ikke mening. Jeg tænker den bruger der har dette problem, måske ikke helt har et realistisk syn på hvorfor der kommer jobafslag - eller, har et meget snævert felt over arbejdstider hun vil godtage. I hvetfald hvis det er reelt at eneste grund til arbejdsløshed er en 7/7 ordning. Den holder ikke vand..  

Som sagt har jeg selv fuldtidsjob og også en 7/7 ordning. Ovenikøbet med børn i forskellige inst. Det fungerer på præcis samme måde som da jeg boede sammen med deres far, som du også selv er inde på

Altså jeg ved ikke, men hvis nu man fx er sygeplejerske, og man ikke kan finde et job, hvor man kan nøjes med dagvagter. Så er det måske svært at administrere aften og nattevagter, når man er alene. Omvendt kan man så måske finde ud af noget med en babysitter. Men det var blot en tanke

Anmeld Citér

7. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnoMom skriver:

Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri  

jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)

jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor. 

Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere. 

Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig

Jeg arbejder i en børnehave - jeg har tider fra 7 til senest 16. Det er kun en sag jeg møder 7 og har så fri kl 14. Ellers møder jeg 8/8.30/9. Og jeg er ikke engang enlig. 

Så jeg kan ikke se det skulle være problematisk. Det er også blevet lavet om i vores skemaer flere gange fordi der var nogle hvis omstændigheder havde æbdret sig, men der blev taget hensyn til alle 

så jeg ville søge i daginstitution 

Anmeld Citér

7. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonymor skriver:

Altså jeg ved ikke, men hvis nu man fx er sygeplejerske, og man ikke kan finde et job, hvor man kan nøjes med dagvagter. Så er det måske svært at administrere aften og nattevagter, når man er alene. Omvendt kan man så måske finde ud af noget med en babysitter. Men det var blot en tanke

Selvfølgelig er der nogen brancher hvor det ikke kan hænge sammen, eller bare arbejdspladser der ikke kan tilgodese det behov man har ift tider.. men så må man jo søge noget andet!. Den bruger der har problemet siger hun vil tage hvad som helst.. så det undre mig hvis alle kun har enten arbejdstider så det ikke passer med hentning og bringning, og resten afviser fordi hun er alene med børn hveranden uge. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

Anonymor skriver:

Det er faktisk utroligt nemt i sundhedsvæsenet, hvor jeg selv er ansat. Man kan jo have et par dagvagter i ugen med barn og 7 aften/nattevagter i ugen uden barn. Hvis man også arbejder weekend en gang imellem kan man næsten være helt fri i ugen med barn.

Jeg har i øvrigt en veninde, der ALTID afleverer og henter - altså HVER dag. 

Hvis man tror, at 7/7 umuliggør at have et arbejde, tager man fejl.

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

Abracadabra skriver:

Det er faktisk utroligt nemt i sundhedsvæsenet, hvor jeg selv er ansat. Man kan jo have et par dagvagter i ugen med barn og 7 aften/nattevagter i ugen uden barn. Hvis man også arbejder weekend en gang imellem kan man næsten være helt fri i ugen med barn.

Jeg har i øvrigt en veninde, der ALTID afleverer og henter - altså HVER dag. 

Hvis man tror, at 7/7 umuliggør at have et arbejde, tager man fejl.

Det var nu heller ikke for at forsvare det, jeg søgte bare efter en forklaring som sagt (ift jeg foreslog babysittere osv), var min holdning også, at man kan finde en løsning. 

Men du har selvfølgelig ret: min kæreste er sygeplejerske, og han har talt meget om, at han synes man faktisk kan være der for familien endnu mere, fordi man kan tilrettelægge sine vagter ift hvornår man er børnefri og ikke er. Altså hvis man er delebørnsfamilie  

Det havde jeg af en eller anden grund ikke tænkt over her. Atter en gang har du ret, Abracadabra 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

Mor11 skriver:

Selvfølgelig er der nogen brancher hvor det ikke kan hænge sammen, eller bare arbejdspladser der ikke kan tilgodese det behov man har ift tider.. men så må man jo søge noget andet!. Den bruger der har problemet siger hun vil tage hvad som helst.. så det undre mig hvis alle kun har enten arbejdstider så det ikke passer med hentning og bringning, og resten afviser fordi hun er alene med børn hveranden uge. 

Ih altså. Jeg synes ikke jeg forsvarede hende! Det var bare en tanke på hvad hun måske mente. Min holdning var jo også, at det er noget man uanset kan finde en løsning på jf mit forslag om babysitter  

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Jeg gider ikke svarer hver enkelt af jer da jeg ikk gider gentage mig selv igen og igen. 

Jeg har søgt job i jeg ved ikke hvor lang tid. Jeg har TO krav til job. 1. Arbejdstider der gør at jeg kan hente og bringe min søn da jeg ikke har muligheder for at andre gør det. 2. At lønnen kan give os mad på bordet og tøj på kroppen. Dvs ingen voldsomt høje lønninger går jeg heller efter!

jeg har været til MANGE samtaler i butikker, kontorer, tjener jobs, rengøringsjobs osv. Og samme svar hver gang! At jeg 7 dage om ugen ikke kan være flexibel! Jeg tilbyder endda ekstra arbejde i mine "friuger". Men det er heller ikke godt nok! 

Jeg søger ALT hvad jeg kan søge. Både opfordret og uopfordret! 

Så alle jeres tanker og hentydninger til at jeg er doven, ugidelig, ikke kæmper og hvad jeg ellers har fået slynget i hovedet af lort og latin herinde kan i godt stikke op hvor solen ikke skinner! Jeg ved hvad jeg gør og hvor meget jeg kæmper hver evig eneste dag!!!

3 - 2 - 1 .... shit storm sæt igang!!

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Jeg gider ikke svarer hver enkelt af jer da jeg ikk gider gentage mig selv igen og igen. 

Jeg har søgt job i jeg ved ikke hvor lang tid. Jeg har TO krav til job. 1. Arbejdstider der gør at jeg kan hente og bringe min søn da jeg ikke har muligheder for at andre gør det. 2. At lønnen kan give os mad på bordet og tøj på kroppen. Dvs ingen voldsomt høje lønninger går jeg heller efter!

jeg har været til MANGE samtaler i butikker, kontorer, tjener jobs, rengøringsjobs osv. Og samme svar hver gang! At jeg 7 dage om ugen ikke kan være flexibel! Jeg tilbyder endda ekstra arbejde i mine "friuger". Men det er heller ikke godt nok! 

Så alle jeres tanker og hentydninger til at jeg er doven, ugidelig, ikke kæmper og hvad jeg ellers har fået slynget i hovedet af lort og latin herinde kan i godt stikke op hvor solen ikke skinner! Jeg ved hvad jeg gør og hvor meget jeg kæmper hver evig eneste dag!!!

Hvad tror du, at andre enlige mødre gør? Eller mødre som både afleverer og henter hver dag? 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

AnoMom skriver:

Selvfølgelig risikerer du en shitstorm, hvis du taler så grimt til folk.. Hvorfor kan du ikke finde en barnepige til at hente om eftermiddagen? De fleste arbejdspladser møder man tidligst kl 8, med mindre man er på sygehuset osv hvor vagten hedder 7-15. Og mange institutioner åbner allerede 6.30, så er der stadig 1.5 time til at komme på job? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.