Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Nej, sorry, nu har jeg læst op på det - det ser da nærmest ud som om, at JEG ville kunne få tilskud som enlig (og jeg er ret godt lønnet).

Jeg bliver sgu' proformaskilt og tjener kassen på tilskud! 

Haha, ja gør du det men husk at alle dine udgifter så også bliver dine alene og så rækker det tilskud (som regel) ikke så langt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Mmmm, jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg siger  

jeg siger at det er pissesvært at gøre 100% fair. Og som det er nu, kan man ikke bare sige at en mor med børn for evigt skal have tilskud. Jeg synes hele det system skulle ændres så forældrene rent faktisk betalte 50/50 for deres børn - og det ikke var hverken Stat eller bonusfar der skulle betale en betydelig andel af andres børns udgifter. 

Desuden tager du fejl ift ekstra børneydelse, den frafalder også når mor får en kæreste.  

Ok det troede jeg faktisk, man gjorde. Har (heldigvis) ikke førstehånds kendskab til det. Jeg forudser, at rigtig mange forældre efter skillsmisse ikke ville kunne enes om en 50/50 betaling. Bare se hvor mange tråde herinde, der er om, at enten biomor ikke prioriterer de børnepenge hun får til børnene eller, at Far nægter at betale visse udgifter. Hver gang forældre så ikke kan blive enige, så skal SF indover, hvilket jo heller ikke er uden omkostninger.

Ærligt ved jeg ikke, hvad jeg synes er fair. Jeg synes i hvert fald ikke, det er direkte uretfærdigt, at bonusfar's økonomi medregnes, når man ser på, hvem der skal have tilskud eller ej. Kan da godt se, hvis man har seperat økonomi, at det må være træls, men igen, sådan er det nu engang i vores samfund, hvor resurserne ikke er uendelige. Det er ikke hans børn, men den partner han har valgt at flytte sammen med, ja hun har børn, de kommer til at have en stor indflydelse på hans liv på godt og ondt - også i en økonomisk kontekst. Sådan er det nu engang, synes ikke, der er så meget uretfærdighed i det.

Anmeld Citér

6. august 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Haha, ja gør du det men husk at alle dine udgifter så også bliver dine alene og så rækker det tilskud (som regel) ikke så langt  

Det var jo proforma skilsmisse .

Min svigerinde blev taget sidste år ,og dømt til at skulle betale tilbage.

Ifølge hendes selv så havde hendes kæreste en 1 værelse som de gav 3200 for .

Hun fik 3500 i boligsikring 3000 ekstra i børnepenge fra det off. pr måned 

Og betalt inst. 

Som var på knap 5000 ( og så skal man huske det er efter skat folk betaler inst så reelt set er det jo meget mere end 5000 hun sparede)

Så jeg kan jo regne ud at de "tjente" 8300 når udgiften til hans bolig var væk . 

Hun troede så det var mig der havde meldt dem- det kunne jeg så fortælle det ikke var, for jeg gør det aldrig anonymt- Men da jeg ikke vidste det ,kunne jeg af gode grunde ikke melde det. 

Men heldigvis havde andre spottet det ,og kunne godt se at det er uhyggeligt at vi lader vores børn vokse op i inst med 10 min voksenkontakt pr dag- og så er der andre der mener de er helt berettiget til at score kassen på snyd .

Man er yderst naiv hvis man tror vi har en tryllekasse der på magisk vis bliver fyldt med guld når vi lukker øjnene. 

Hvis man ikke har råd til at tage sig af sine børn uden at stjæle af fælleskassen må man jo lade være med at får børn . 

Der er faktisk tilfælde med lejligheder hvor man har opdaget at op til 6 mænd havde adresse der - så deres såkaldte enlige kærester kunne få tilskud. 

Forbandet svineri- og jeg melder 100% hvis sådanne typer krydser min vej.

Anmeld Citér

6. august 2017

AnoMom

Carina:-) skriver:

Det var jo proforma skilsmisse .

Min svigerinde blev taget sidste år ,og dømt til at skulle betale tilbage.

Ifølge hendes selv så havde hendes kæreste en 1 værelse som de gav 3200 for .

Hun fik 3500 i boligsikring 3000 ekstra i børnepenge fra det off. pr måned 

Og betalt inst. 

Som var på knap 5000 ( og så skal man huske det er efter skat folk betaler inst så reelt set er det jo meget mere end 5000 hun sparede)

Så jeg kan jo regne ud at de "tjente" 8300 når udgiften til hans bolig var væk . 

Hun troede så det var mig der havde meldt dem- det kunne jeg så fortælle det ikke var, for jeg gør det aldrig anonymt- Men da jeg ikke vidste det ,kunne jeg af gode grunde ikke melde det. 

Men heldigvis havde andre spottet det ,og kunne godt se at det er uhyggeligt at vi lader vores børn vokse op i inst med 10 min voksenkontakt pr dag- og så er der andre der mener de er helt berettiget til at score kassen på snyd .

Man er yderst naiv hvis man tror vi har en tryllekasse der på magisk vis bliver fyldt med guld når vi lukker øjnene. 

Hvis man ikke har råd til at tage sig af sine børn uden at stjæle af fælleskassen må man jo lade være med at får børn . 

Der er faktisk tilfælde med lejligheder hvor man har opdaget at op til 6 mænd havde adresse der - så deres såkaldte enlige kærester kunne få tilskud. 

Forbandet svineri- og jeg melder 100% hvis sådanne typer krydser min vej.

Jeg er helt enig i at folk skal meldes for socialt bedrageri hvis man er sikker i sin sag. Havde selv gjort det uden at tøve hvis jeg opdagede noget. 

Men måske forkert at sige "hvis man ikke har råd til at tage sig af sine børn så skal man ikke få børn" situationer kan ændre sig så man går fra at have råd til at være på røven og ikke have råd. Det skal man lige huske at have i mente. MEN dermed ikke sagt at socialt bedrageri er ok i de tilfælde. For selvfølgelig er det ikke det. 

Anmeld Citér

6. august 2017

AnoMom skriver:

Jeg er helt enig i at folk skal meldes for socialt bedrageri hvis man er sikker i sin sag. Havde selv gjort det uden at tøve hvis jeg opdagede noget. 

Men måske forkert at sige "hvis man ikke har råd til at tage sig af sine børn så skal man ikke få børn" situationer kan ændre sig så man går fra at have råd til at være på røven og ikke have råd. Det skal man lige huske at have i mente. MEN dermed ikke sagt at socialt bedrageri er ok i de tilfælde. For selvfølgelig er det ikke det. 

Da jeg i år 1000 år før jesus købte vores første hus

Sagde vores bankrådgiver at man altid skulle sætte sig så der var råd til at 1 var på dagpenge.

Hvis folk gjorde det i dag,ville de ikke stå med håret i postkassen ved sygdom.

Man kan også tegne en lønsikring - det giver også luft i pæn lang tid. 

Og ejer man ikke hus,ja så får man så mange tilskud ved lønnedgang at det er pinligt hvis man ikke kan få det til at løbe rundt. 

Jeg har selv en svigerdatter ,der konsekvent nægter at tage "skodjobs" som hun siger. 

Hun bliver 25 i næste måned,og har aldrig haft et regulært job- og det hænger desværre sammen med at de sociale ydelser er så høje at man har råd til at lade være.

At man så kan komme ud for sygdom er self frygteligt ,og jeg har ingen prob. med at folk der ender der får penge. 

De burde i min verden,få mere end de gør. Men det kan ikke lade sig gøre fordi vi har så mange der snyder - og så mange der ikke gider bidrage. 

Læste i information ,at der snydes for 10 milliarder om året....Tænk hvilken forskel de penge kunne gøre for kroniske syge ,vores børn osv.....

Så nu kom min kæphest lige ud af stalden - 

Anmeld Citér

6. august 2017

AnoMom

Da jeg i år 1000 år før jesus købte vores første hus

Sagde vores bankrådgiver at man altid skulle sætte sig så der var råd til at 1 var på dagpenge.

Hvis folk gjorde det i dag,ville de ikke stå med håret i postkassen ved sygdom.

Man kan også tegne en lønsikring - det giver også luft i pæn lang tid. 

Og ejer man ikke hus,ja så får man så mange tilskud ved lønnedgang at det er pinligt hvis man ikke kan få det til at løbe rundt. 

Jeg har selv en svigerdatter ,der konsekvent nægter at tage "skodjobs" som hun siger. 

Hun bliver 25 i næste måned,og har aldrig haft et regulært job- og det hænger desværre sammen med at de sociale ydelser er så høje at man har råd til at lade være.

At man så kan komme ud for sygdom er self frygteligt ,og jeg har ingen prob. med at folk der ender der får penge. 

De burde i min verden,få mere end de gør. Men det kan ikke lade sig gøre fordi vi har så mange der snyder - og så mange der ikke gider bidrage. 

Læste i information ,at der snydes for 10 milliarder om året....Tænk hvilken forskel de penge kunne gøre for kroniske syge ,vores børn osv.....

Så nu kom min kæphest lige ud af stalden - 

Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri  

jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)

jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor. 

Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere. 

Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig

Anmeld Citér

6. august 2017

AnoMom skriver:

Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri  

jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)

jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor. 

Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere. 

Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig

Jeg synes at en person som f.eks bliver ramt af kræft skal have ro både til at komme sig ,men også slippe for at spekulere på økonomiske prob.

Der ville være ressourser til det hvis man fik de job som lige nu går til østlændinge sat på danskere sådan at flere bidrog til kassen. 

For det er jo ikke bare det at de arbejder i jobs som danskere kunne varetage- de får også sociale ydelser som boligsikring,og børne penge fordi de arbejder i et EU land.

Jeg har selv østlændinge ansat - og det er helt seriøst af nød.

For de vil gerne gøre rent,og de vil gerne arbejde skæve tidspunker.Og ikke mindst så er de mødestabile og dygtige. 

Og der ville være endnu flere ressourser hvis vi stoppede socialt bedrageri.

Jeg kan godt se det kan være vanskeligt med en 7/7 ordning,men i bund og grund så kan det vel lade sig gøre at snakke med faren til dine børn så I sammen fandt en løsning der gjorde at du kunne tage et job. 

Han må jo også være int i at du kommer videre.

Og en ting er folk der godt vil men ikke kan - det kan slet ikke sammenlignes med den som godt kan ,men ikke vil . 

Og fuldstændig OT

Men du må gerne sende en pb med hvor du bor,hvad du har lavet førhen- og hvilke tidspunkter du kan arbejde. 

Jeg har et bredt netværk - og jeg har før skaffet arbejde til brugere herinde 

Jeg kan self ikke love noget,men jeg vil gerne forsøge hvis du har int. 

Det er et tilbud,og absolut ikke noget du skal føle dig presset til . 

Anmeld Citér

6. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg synes at en person som f.eks bliver ramt af kræft skal have ro både til at komme sig ,men også slippe for at spekulere på økonomiske prob.

Der ville være ressourser til det hvis man fik de job som lige nu går til østlændinge sat på danskere sådan at flere bidrog til kassen. 

For det er jo ikke bare det at de arbejder i jobs som danskere kunne varetage- de får også sociale ydelser som boligsikring,og børne penge fordi de arbejder i et EU land.

For de vil gerne gøre rent,og de vil gerne arbejde skæve tidspunker.Og ikke mindst så er de mødestabile og dygtige. 

Jeg kan godt se det kan være vanskeligt med en 7/7 ordning,men i bund og grund så kan det vel lade sig gøre at snakke med faren til dine børn så I sammen fandt en løsning der gjorde at du kunne tage et job. 

Og en ting er folk der godt vil men ikke kan - det kan slet ikke sammenlignes med den som godt kan ,men ikke vil . 

Og fuldstændig OT

Men du må gerne sende en pb med hvor du bor,hvad du har lavet førhen- og hvilke tidspunkter du kan arbejde. 

God stil!!  Vh stine

Anmeld Citér

6. august 2017

AnoMom

Og fuldstændig OT

Jeg har ikke rigtig mulighed for at tale med far om det. For han står i samme situation uden job og afslag pga enlig far.

okay så misforstod jeg dig lidt. For igen er jeg helt enig i hvad du siger.

hvor er du sød. Det vil jeg meget gerne. Sender dig pb så snart min søn sover  

Anmeld Citér

7. august 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Men hvorfor skal en bonusforældre være ligeså eller mere økonomisk ansvarlig overfor bonusbørn, end den ene bioforældre er? 

Bonusfaren er jo ligeså lidt forældre som staten. Hvis forholdet går i stykker har han stadig ingen børn, men har betalt "istedet for staten" i en årrække - bare fordi han skal. Men han går altså ikke fra forholdet med retten til at have samvær med de børn han har betalt for, som forsørger, hvis uheldet er ude.  

Jeg er fuldstændig enig, men det ændre ikke på at det nu engang er sådan det er, og det ved man jo inden man flytter sammen - derfor mener jeg jo at man selv har valgt det, i og med man valgte at flytte sammen, for det er vedkommende jo ikke blevet tvunget til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.