AnoMom skriver:
Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri
jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)
jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor.
Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere.
Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig
Jeg synes at en person som f.eks bliver ramt af kræft skal have ro både til at komme sig ,men også slippe for at spekulere på økonomiske prob.
Der ville være ressourser til det hvis man fik de job som lige nu går til østlændinge sat på danskere sådan at flere bidrog til kassen.
For det er jo ikke bare det at de arbejder i jobs som danskere kunne varetage- de får også sociale ydelser som boligsikring,og børne penge fordi de arbejder i et EU land.
Jeg har selv østlændinge ansat - og det er helt seriøst af nød.
For de vil gerne gøre rent,og de vil gerne arbejde skæve tidspunker.Og ikke mindst så er de mødestabile og dygtige.
Og der ville være endnu flere ressourser hvis vi stoppede socialt bedrageri.
Jeg kan godt se det kan være vanskeligt med en 7/7 ordning,men i bund og grund så kan det vel lade sig gøre at snakke med faren til dine børn så I sammen fandt en løsning der gjorde at du kunne tage et job.
Han må jo også være int i at du kommer videre.
Og en ting er folk der godt vil men ikke kan - det kan slet ikke sammenlignes med den som godt kan ,men ikke vil .
Og fuldstændig OT
Men du må gerne sende en pb med hvor du bor,hvad du har lavet førhen- og hvilke tidspunkter du kan arbejde.
Jeg har et bredt netværk - og jeg har før skaffet arbejde til brugere herinde
Jeg kan self ikke love noget,men jeg vil gerne forsøge hvis du har int.
Det er et tilbud,og absolut ikke noget du skal føle dig presset til .