Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Jeg har ikke rigtig mulighed for at tale med far om det. For han står i samme situation uden job og afslag pga enlig far.

okay så misforstod jeg dig lidt. For igen er jeg helt enig i hvad du siger.

hvor er du sød. Det vil jeg meget gerne. Sender dig pb så snart min søn sover  

Så der står 2 voksne arbejdsduelige mennesker udenfor arbejdsmarkedet pga en 7/7-ordning? Sikke er samfund vi har, der har råd til det. Jeg kan godt forstå, at ydelserne til arbejdsløse og syge er lave, når også en selvvalgt samværsordning kan bruges som forklaring på manglende selvforsørgelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Så der står 2 voksne arbejdsduelige mennesker udenfor arbejdsmarkedet pga en 7/7-ordning? Sikke er samfund vi har, der har råd til det. Jeg kan godt forstå, at ydelserne til arbejdsløse og syge er lave, når også en selvvalgt samværsordning kan bruges som forklaring på manglende selvforsørgelse.

Hvad bilder du dig egentlig ind!?

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Hvad bilder du dig egentlig ind!?

Læs nedenstående.

https://www.avisen.dk/blogs/nanaaskov/skal-du-skilles-stort-tillykke-paa-dagen_44240.aspx

For min karriere ville 7/7 have været super! Af samme årsager som nævnt i blogindlægget. Så på en eller anden måde får du ikke solgt dig og din sag godt nok...

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Læs nedenstående.

https://www.avisen.dk/blogs/nanaaskov/skal-du-skilles-stort-tillykke-paa-dagen_44240.aspx

For min karriere ville 7/7 have været super! Af samme årsager som nævnt i blogindlægget. Så på en eller anden måde får du ikke solgt dig og din sag godt nok...

Behøver overhovedet ikke at læse artikler. 

Du ved INTET om hvad der ligger til grund for vores ordning, hvor længe den har stået på, grunden til min arbejdsløshed med videre! 

skal ikk diskuterer med indsnævrede mennesker der ikke kan se udover deres eget næsetip men kun kan tale nedladende til folk de ikke kender

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Behøver overhovedet ikke at læse artikler. 

Du ved INTET om hvad der ligger til grund for vores ordning, hvor længe den har stået på, grunden til min arbejdsløshed med videre! 

skal ikk diskuterer med indsnævrede mennesker der ikke kan se udover deres eget næsetip men kun kan tale nedladende til folk de ikke kender

Men hvordan tror du, at helt enlige mødre (enker eller selvvalgte solomødre) klarer sig? Er de mon også hjemmegående, indtil børnene bliver myndige?

Hvis din sagsbehandler ikke har forsøgt at råbe dig op, er jeg chokeret. Du står muligvis udenfor arbejdsmarkedet pga dit træben, din halstatovering 'satan fucks me' eller din tydelige psykiske sygdom, men IKKE fordi du har 7/7. Det må du simpelthen forstå. Hvis ikke din sagsbehandler vil sige det, vil jeg.

Anmeld Citér

7. august 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at gå efter bolden og ikke personen.

Anmeld Citér

7. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMom skriver:

Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri  

jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)

jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor. 

Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere. 

Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig

Ahva? Kan du ikke få job fordi du er alene med børn? Det er der altså virkelig mange der er inkl mig selv.. selvfølgelig kan man have et job samtidig 

jeg afleverer kl 6.45 og henter 16.15.. sådan var det også da jeg ikke var alene?. Far har ligeså et fuldtidsjob - vi deler også 7/7.. han har fået sit job efter vi splittede op.

Desuden er man da noget bedre stillet med 7/7 end hvis man havde 12/2 som så mange andre. Der er kun 50% chance for at du får børnenes sygedage og den ene uge kan du arbejde skæve tidspunkter. Jeg kan kun se det er en fordel når man nu endelig skal være alene.  

Anmeld Citér

7. august 2017

Aristocats

AnoMom skriver:

Igen. Så misforstå mig endelig ikke. For folk skal lade være at snyde uanset hvad grund de så mener de har til det. Der er ingen undskyldning for bedrageri  

jeg har været arbejdsløs i 4 år snart (inkl barsel og syge/dagpenge). Jeg er nu på kontanthjælp og jeg sidder ekstremt stramt i det. Havde det ikke været for ekstra ydelserne så var jeg gået nedenom og hjem nu. (Jeg er single så berettiget)

jeg ville uendelig gerne have et job og jeg er hamrende ligeglad med hvad jeg skulle foretage mig. Om jeg så skulle rengøre lokummer på Hovedbanegården så gjorde jeg det. Problemet er bare at som enlig mor med 7/7 ordning. Så passer arbejdstiderne meget sjældent når man skal kunne hente og bringe sit barn. Ofte så er jeg blevet afslået pga min status som enlig mor. 

Så ærligt. Føler mig lidt stødt når du skriver at hvis man bliver syg så er det ok (ikke snyd. Men tillæg osv) men at det er os der ikke bidrager der er skyld i sygemeldte ikk kan få mere. 

Ret mig gerne hvis jeg misforstår dig

Hvad med et rengøringsjob fra 6-7 om morgenen til 1 om eftermiddagen for eksempel? Det er ikke alle steder det er muligt men jeg ved at det godt kan lade sig gøre nogle steder. Rengøringsjobs har faktisk af og til nogle ret fleksible arbejdstider. Rengøring på skoler plejer også nogle gange at være om eftermiddagen 

Anmeld Citér

7. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Aristocats skriver:

Hvad med et rengøringsjob fra 6-7 om morgenen til 1 om eftermiddagen for eksempel? Det er ikke alle steder det er muligt men jeg ved at det godt kan lade sig gøre nogle steder. Rengøringsjobs har faktisk af og til nogle ret fleksible arbejdstider. Rengøring på skoler plejer også nogle gange at være om eftermiddagen 

Hvis man skal møde kl 6, er det sjældent en mulighed at nå at aflevere børn men et helt alm 7-15.30 eller 8-16 job, er absolut muligt. 

Der er også masser af bosteder for handicappede fx, der bruger medhjælpere/faste vikarer uden udd. Der er vagterne både 7-15, 15-22 og 22-7. Der kunne man jo fx forhøre sig om tiderne mellem 7-15 i den ene uge og så udelukkende tage de andre i den anden - hvis det er dem der er svære at afsætte. Der er i hvertfald masser af muligheder inden for mange fag. Telemarketing er også ret fleksibelt af hvad jeg ved af. 

Jeg er helt alm håndværker og det kører fint med hente og bringe og 37timers job.  

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonym

Nu er det godt nok gået lidt off-topic, men jeg bliver simplethen nødt til at spørge.

Jeg starter lige med at erklære at dette på ingen måde er et angreb eller en kritik - ej hellere fordi jeg ikke tror på at det kan lade sig gøre - men blot ren nysgerrighed.

Hvordan giver det mening at en forældre der kører 7/7 ordning har sværere ved at få et job end dem som har børn på "fuldtid"? Jeg ser da kun fordele ved at "have fri" hver anden uge - sådan rent arbejdssituationsmæssigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.