Flytning og 6 ugers varsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hun kan miste bopælen- og det sker altså. Nogen hsr oplevet der ikke sker noget og nogen mister bopæl. Men det er også alt efter hvilken medarbejder der sidder med sagen.



Nej, det er afhængig af hvad der er i barnets bedste interesse. Men som forælder viser man i hvert fald at man ikke ønsker at samarbejde med den anden forælder, hvis man ikke overholder varslingspligten. Og det vil evt kunne inddrages i hvad der på sigt er barnes bedste, hvilket blandt andet er at bo hos en forælder som sørger for at barnet kan se sin anden forælder, og som fordrer et godt samarbejde med den anden forælder.

Så det kan godt få konsekvenser, men man bruger altså ikke bare børns liv til at afstraffe forældre, som er hensynsløse overfor den anden forælder til ikke at overholde varslingspligten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2017

Anonym

Dash skriver:



Hold nu kæft et usselt system! 



Det er altså ikke systemets skyld, at uansvarlige mennesker får børn med hinanden. Jeg er rimeligt træt af, at så snart folk føler afmagt, så er det "systemets" skyld. Du er også selv en del af systemet! Og først og fremmest handler det om to mennesker der ikke kunne holde bukserne på eller i hvert fald leve med konsekvenserne af ikke at gøre det. Og de slåskampe bruger vores velfærdsstat ualmindeligt mange resourcer på - og det er to voksne menneskers egen skyld!! Vi bruger naturligvis ressourcerne for børnenes skyld, men tænk lige hvis alle forældre var deres ansvar værdigt.

Hvad forslår du selv at man gør for at straffe disse forældre? Hvad er en passende straf, som ikke går udover barnet og som er juridisk holdbar?

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:



Nej, det er afhængig af hvad der er i barnets bedste interesse. Men som forælder viser man i hvert fald at man ikke ønsker at samarbejde med den anden forælder, hvis man ikke overholder varslingspligten. Og det vil evt kunne inddrages i hvad der på sigt er barnes bedste, hvilket blandt andet er at bo hos en forælder som sørger for at barnet kan se sin anden forælder, og som fordrer et godt samarbejde med den anden forælder.

Så det kan godt få konsekvenser, men man bruger altså ikke bare børns liv til at afstraffe forældre, som er hensynsløse overfor den anden forælder til ikke at overholde varslingspligten.



Desværre han moderen altid modarbejdet faderen. Og det tyder at barnet heller intet aner om flytningen, hvilket er det væreste af det hele 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:



Det er altså ikke systemets skyld, at uansvarlige mennesker får børn med hinanden. Jeg er rimeligt træt af, at så snart folk føler afmagt, så er det "systemets" skyld. Du er også selv en del af systemet! Og først og fremmest handler det om to mennesker der ikke kunne holde bukserne på eller i hvert fald leve med konsekvenserne af ikke at gøre det. Og de slåskampe bruger vores velfærdsstat ualmindeligt mange resourcer på - og det er to voksne menneskers egen skyld!! Vi bruger naturligvis ressourcerne for børnenes skyld, men tænk lige hvis alle forældre var deres ansvar værdigt.

Hvad forslår du selv at man gør for at straffe disse forældre? Hvad er en passende straf, som ikke går udover barnet og som er juridisk holdbar?



Hvad ved du om, om det handler om to mennesker der ikke kunne beholde bukserne på? Hvad er det for en udmelding? Du aner intet om det konkrete tilfæde. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Mortilah

Anonym skriver:



Altså at barnet så skal flytte ind hos far eller?



Hvis far ønsker det og tilknytningen til området og far er størrere end til mor og nyt område. Så kan det ske ja. Det er ihvertfald en stor risiko at løbe som mor! 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:



Nej, det er afhængig af hvad der er i barnets bedste interesse. Men som forælder viser man i hvert fald at man ikke ønsker at samarbejde med den anden forælder, hvis man ikke overholder varslingspligten. Og det vil evt kunne inddrages i hvad der på sigt er barnes bedste, hvilket blandt andet er at bo hos en forælder som sørger for at barnet kan se sin anden forælder, og som fordrer et godt samarbejde med den anden forælder.

Så det kan godt få konsekvenser, men man bruger altså ikke bare børns liv til at afstraffe forældre, som er hensynsløse overfor den anden forælder til ikke at overholde varslingspligten.



Jeg har selv haft dette tæt inde på livet. Så du behøver ikke belære mig om, at min holdning og mening om dette er forkert. 

Det et helt ok at du mener noget andet. Dette er min erfaring. Du har en anden. 

Anmeld Citér

1. august 2017

Dash

Anonym skriver:



Det er altså ikke systemets skyld, at uansvarlige mennesker får børn med hinanden. Jeg er rimeligt træt af, at så snart folk føler afmagt, så er det "systemets" skyld. Du er også selv en del af systemet! Og først og fremmest handler det om to mennesker der ikke kunne holde bukserne på eller i hvert fald leve med konsekvenserne af ikke at gøre det. Og de slåskampe bruger vores velfærdsstat ualmindeligt mange resourcer på - og det er to voksne menneskers egen skyld!! Vi bruger naturligvis ressourcerne for børnenes skyld, men tænk lige hvis alle forældre var deres ansvar værdigt.

Hvad forslår du selv at man gør for at straffe disse forældre? Hvad er en passende straf, som ikke går udover barnet og som er juridisk holdbar?



Hold nu kæft en ussel kommentar 

Anmeld Citér

1. august 2017

Abracadabra

Anonym skriver:



Det er altså ikke systemets skyld, at uansvarlige mennesker får børn med hinanden. Jeg er rimeligt træt af, at så snart folk føler afmagt, så er det "systemets" skyld. Du er også selv en del af systemet! Og først og fremmest handler det om to mennesker der ikke kunne holde bukserne på eller i hvert fald leve med konsekvenserne af ikke at gøre det. Og de slåskampe bruger vores velfærdsstat ualmindeligt mange resourcer på - og det er to voksne menneskers egen skyld!! Vi bruger naturligvis ressourcerne for børnenes skyld, men tænk lige hvis alle forældre var deres ansvar værdigt.

Hvad forslår du selv at man gør for at straffe disse forældre? Hvad er en passende straf, som ikke går udover barnet og som er juridisk holdbar?



Helt enig. Det er da et klassisk eksempel på en uansvarlig forælder. Systemet kan ikke tage højde for alle de absurditeter, mødre/fædre kan finde på. Og hensynet til barnet vejer tungere end den anden forælders retfærdighedssans. 

Og man skal bestemt overveje grundigt, hvem man blander DNA med. 

Anmeld Citér

1. august 2017

Anonym

Anonym skriver:



Det er altså ikke systemets skyld, at uansvarlige mennesker får børn med hinanden. Jeg er rimeligt træt af, at så snart folk føler afmagt, så er det "systemets" skyld. Du er også selv en del af systemet! Og først og fremmest handler det om to mennesker der ikke kunne holde bukserne på eller i hvert fald leve med konsekvenserne af ikke at gøre det. Og de slåskampe bruger vores velfærdsstat ualmindeligt mange resourcer på - og det er to voksne menneskers egen skyld!! Vi bruger naturligvis ressourcerne for børnenes skyld, men tænk lige hvis alle forældre var deres ansvar værdigt.

Hvad forslår du selv at man gør for at straffe disse forældre? Hvad er en passende straf, som ikke går udover barnet og som er juridisk holdbar?



Hold op hvor er det fejt sagt. Uansvarlige mennesker? Hvad havde du tænkt dig, at man skulle gøre? Når to mennesker får barn i fredstid, fordi de elsker hinanden. Den ene part vælger at være utro og ændrer sig helt vildt. De går derfor fra hinanden, og den utro part begynder fra dag et at køre massiv samværschikane. Der skulle man da gerne kunne stole på, at der er nogle instanser som arbejder for at sikre barnets tarv og bedste. Hvad havde du forestillet dig, at far skulle gøre? Hvordan skulle han havde forudset den vanvittige drejning? Det handler jo ikke om, at systemet skal være der for mor og far, men for barnet. Og selvfølgelig føler man sig derfor svigtet af selvsamme system, når mor kan fortsætte sin chikane, rykke rundt på barnet, uretmæssige skoleskift, tilbageholdelse fra samvær, og "systemet" ikke hjælper og gør noget trods henvendelser og beviser. 

Skal vi så heller ikke have et retssystem? Fordi det ikke kan være systemets problem, at der findes uopdragne mennesker, der ikke kan overholde loven? 

Anmeld Citér

1. august 2017

Anonym

Abracadabra skriver:



Helt enig. Det er da et klassisk eksempel på en uansvarlig forælder. Systemet kan ikke tage højde for alle de absurditeter, mødre/fædre kan finde på. Og hensynet til barnet vejer tungere end den anden forælders retfærdighedssans. 

Og man skal bestemt overveje grundigt, hvem man blander DNA med. 



Men det er jo netop det: når, i dette tilfælde mors, handlinger strider imod barnets tarv, men der ikke er hjælp at hente. Der er desværre mennesker, der ændrer sig meget pludseligt. Der er situationer, man ikke kunne have forudset. Og der er det virkelig smertefuldt, at der ingen hjælp er at hente trods beviser på, at barnets trivsel rammes.. I vores tilfælde fik vi at vide, at vi kunne melde mor til politiet for dokumentfalsk. Men det gjorde vi ikke, fordi det ikke skulle gå ud over barnet, at mor havde handlet sådan.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.