Flytning og 6 ugers varsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.749 visninger
35 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej

Hvad kan konsekvensen være for moren, som vælger at flytte til den anden del af landet med barnet, hvis hun ikke oplyser faderen om dette mindst 6 uger inden?

Barnet bor fast hos moren og der er fælles forældremyndighed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2017

Anonym

Hej

Hvad kan konsekvensen være for moren, som vælger at flytte til den anden del af landet med barnet, hvis hun ikke oplyser faderen om dette mindst 6 uger inden?

Barnet bor fast hos moren og der er fælles forældremyndighed. 

Vores erfaring er: i praksis ikke en fucking skid. Vi fik det at vide dagen inden de flyttede. Hun havde endda meldt ham ud af skolen uden vores samtykke, hun havde lavet dokumentfalsk. Skolen fik røde ører, da de selvfølgelig skal sikre sig far er indforstået med udmeldelse ved fælles forældremyndighed, men ingen af delene fik nogen konsekvenser. 

Jeg ved ikke om du er mor, far eller bonus i denne sag, men synes det er en skide fej handling.. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har en bekendt som ikke meldte det til faderen 6 uger før, men vist kun 14 dage før, og der meldte SF at så kunne hun ikke flytte.... 

Men hvor tit det er sådan ved jeg ikke..

Det er vist også afhængigt af hvor langt man flytter?.

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym

Hun kan miste bopælen- og det sker altså. Nogen hsr oplevet der ikke sker noget og nogen mister bopæl. Men det er også alt efter hvilken medarbejder der sidder med sagen.

Anmeld Citér

31. juli 2017

Dash

Anonym skriver:

Vores erfaring er: i praksis ikke en fucking skid. Vi fik det at vide dagen inden de flyttede. Hun havde endda meldt ham ud af skolen uden vores samtykke, hun havde lavet dokumentfalsk. Skolen fik røde ører, da de selvfølgelig skal sikre sig far er indforstået med udmeldelse ved fælles forældremyndighed, men ingen af delene fik nogen konsekvenser. 

Jeg ved ikke om du er mor, far eller bonus i denne sag, men synes det er en skide fej handling.. 

Hold nu kæft et usselt system! 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym

Dash skriver:

Dont even get me started  jeg har altid haft stor tiltro til "systemet" indtil jeg selv stiftede bekendtskab med det.. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dvs. Faren skal godkende udmeldelsen fra skolen? 

Jeg er bonusmor i det her 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg har en bekendt som ikke meldte det til faderen 6 uger før, men vist kun 14 dage før, og der meldte SF at så kunne hun ikke flytte.... 

Men hvor tit det er sådan ved jeg ikke..

Det er vist også afhængigt af hvor langt man flytter?.

Fra den ene til den anden ende af landet. Så rimelig langt. 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hun kan miste bopælen- og det sker altså. Nogen hsr oplevet der ikke sker noget og nogen mister bopæl. Men det er også alt efter hvilken medarbejder der sidder med sagen.

Altså at barnet så skal flytte ind hos far eller?

Anmeld Citér

31. juli 2017

Anonym trådstarter

Dash skriver:

SÅ enig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.