Fra "samsovning" til egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Det der var godt nok en fuldstændig unødvendig kommentar.

Trådstarter bad om vores råd, og jeg gav hende mit råd. At du er uenig er så din sag, så må du jo give hende dit eget råd. Men du behøver ikke nedgøre mit svar fordi du er uenig.

Egentlig tror jeg også, at mange sover med deres partner fordi "det gør man" og ikke fordi man har brug for det.. Jeg sover pisse dårligt med min kæreste, fordi han skærer tænder, men vores sofa er nolle at sove på, så jeg holder ud og sover med ørepropper når børnene er hos deres far. Jeg ville gerne sove for mig selv, det er skønt når han er i nattevagt 

Når det så er sagt, er der selvfølgelig en pointe i at vi fra naturens side ikke er skabt til at have små børn der skal sove selv, så derfor mener jeg personligt også man bør bestræbe sig må at samsove med små børn. Men ikke at man partout skal fortsætte for altid.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg kan godt forstå hvad du mener. Vi har lagt en madras på gulvet til min datter på 4 år, og der lægger hun sig når hun vågner om natten. Jeg tror det er meget normalt i den alder at de kommer ind til en når de har opvågninger om natten for at få lidt tryghed Jeg var selv et barn som havde et stort behov for at vide at jeg kunne gå ind i mine forældres seng, hvis jeg vågnede om natten og var utryg og må indrømme at jeg faktisk gik ind til dem helt til jeg var 12 år jeg havde også en madras på gulvet. Så jeg ved bare hvor meget det betyder for nogle børn at få den ekstra tryghed om natten ved behov. 

Hehe, det var jeg også 

Anmeld Citér

30. juli 2017

Julletullemor

Anonym skriver:

Trådstarter bad om vores råd, og jeg gav hende mit råd. At du er uenig er så din sag, så må du jo give hende dit eget råd. Men du behøver ikke nedgøre mit svar fordi du er uenig.

Anmeld Citér

30. juli 2017

Anonym

Anonymor skriver:

Altså du kender jo mig og ved, at jeg altid har været meget meget meget pro samsovning. Men jeg har på det seneste måtte erkende, at det må ikke altid er så simpelt som at det bedste er, at de bare får lov. Min pige, du ved, er altid kommet ind til os. De senere år på en ekstra madras. Men i et stykke tid nu har vi oplevet, at vanen - for det virkede bestemt som vane mere end behov - faktisk forstyrrede hendes søvn. Hun blev forstyrret af os, når vi gik i seng, hun blev forstyrret hvis en af os (eller.. Det er altid mig ) skulle op at tisse om natten osv. Det vil sige rigtig mange opvågninger selvom vi forsøgte at være stille. Derfor har vi den seneste uge arbejdet hende ind på at sove hele natten i egen seng, og hun sover SÅ godt nu. Hun falder hurtigt i søvn, sover hele natten og har mere energi om dagen. Så jeg tænker, at der er tilfælde hvor det er mere til skade end gavn for barnet at samsovning, selvom de allerhelst kunne tænke sig det hun tager det heldigvis fint. 

Nåh ja, til de der ikke kender mig, er min datter knap 6 år. 

PRÆCIS hvad jeg altid har tænkt når folk kommer med deres "behov"snak. Klart at hvis børn har mareridt skal de da bare ind i smørhullet og krammes i søvn, og trøstes, og så må man prøve at gøre så de ikke er bange for værelset.

Men børn kan altså også være meget accepterende, og gør altså indimellem som forældre nu har lært dem og viser dem er okay. Så hvis de nu engang tror at det er meningen man skal sove sammen, så gør de det altså, de ved ikke at de måske kunne have bedre søvn alene, uden fars snorken, og mors roteren rundt i sengen..

Skal lige siges vi voksne jo også indimellem skifter vores 1½ mands seng ud med 2 senge, så vi ikke mærker den andens bevægelser i sengen, og det kan ikke være sjovt for et barn at skulle sove på den samme madras som 2 voksne. 

Igen, indimellem er det okay man får ændret en vane, når der ikke længere er et dybere behov, og når det faktisk kun gør alle glade.

Anmeld Citér

30. juli 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Jamen, han bliver bare rigtig ked af det og hvis han falder i søvn igen er det fordi vi sidder ved ham, og så vågner han der sekund vi rejser os op...

Børn vil akkurat som voksne have tryghed og være en del af flokken.

Han føler sig utryg alene og søger pr instinkt det som kan give ham tryghed. Sine forældre.

Han er helt normal og stadig et lille barn.

Anmeld Citér

30. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke at man skal stemples fordi man ikke går ind for samsovning. Det er vel ligesom hvis man fravælger amning fx., så er man en dårlig mor fordi man ikke vil skabe den tætte nærkontakt? Eller? 

Man behøver jo ikke at være en dårlig mor eller forælder, fordi man ønsker sit barn på værelset. Jeg tror bestemt ikke at hende der skriver at hun ikke går ind for samsovning, kaster sit barn ud af soveværelset, bruger 3 timer på gråd og ulykkeligt barn fordi det absolut SKAL sove på eget værelse. Men hun har helt sikkert en anden teknik og et andet tav på sit barn og gør det der fungerer bedst for dem. Synes det er en tarvelig udmelding om antallet af værelser. 

Til trådstarter. Vores søn havde faktisk en periode omkring 4 års alderen, hvor han konsekvent kom ind om natten. Vi spurgte om vi skulle gå ind og putte ham. Nogle gange var han med på ideen og andre gange ikke og så sov han hos os, på en madras. Jeg tror denne periode varede et halvt års tid og så vendte det lige pludselig og han sov igennem igen på eget værelse. Måske er det et midlertidigt behov. 

Anmeld Citér

30. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonymor skriver:

Egentlig tror jeg også, at mange sover med deres partner fordi "det gør man" og ikke fordi man har brug for det.. Jeg sover pisse dårligt med min kæreste, fordi han skærer tænder, men vores sofa er nolle at sove på, så jeg holder ud og sover med ørepropper når børnene er hos deres far. Jeg ville gerne sove for mig selv, det er skønt når han er i nattevagt 

Når det så er sagt, er der selvfølgelig en pointe i at vi fra naturens side ikke er skabt til at have små børn der skal sove selv, så derfor mener jeg personligt også man bør bestræbe sig må at samsove med små børn. Men ikke at man partout skal fortsætte for altid.. 

Kan din kæreste ikke få bideskinne/natbøjle, så han ikke skære tænder? Der er jo ikk godt for tænderne,

Anmeld Citér

30. juli 2017

Anonymor

Supergirl skriver:

Kan din kæreste ikke få bideskinne/natbøjle, så han ikke skære tænder? Der er jo ikk godt for tænderne,

Det har han haft, men han gnaver dem i stykker ret hurtigt. Desuden snorker han også, så fra mit perspektiv er det ét fedt 

det er lidt strenge ind imellem. Det er godt han har så mange gode kvaliteter ellers 

Anmeld Citér

30. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonymor skriver:

Det har han haft, men han gnaver dem i stykker ret hurtigt. Desuden snorker han også, så fra mit perspektiv er det ét fedt 

det er lidt strenge ind imellem. Det er godt han har så mange gode kvaliteter ellers 

Jøsses,.. Ja så må du holde dig til ørepropper... Nøj jeg ville ikke få meget søvn(vågner så let) 

Anmeld Citér

31. juli 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator
Julletullemor skriver:

Har I nok soveværelser til at alle kan have sit eget? 

For du sover vel heller ikke med din partner? 

Husk lige at det ikke er i orden at blive personlig i debatten. Gå efter bolden (emnet). God nat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.