Det ville jeg også
Men jeg ved, at mine børn sover bedst sammen med andre - pt sover de sammen, men jeg ville aldrig nægte dem adgang til min seng, hvis de havde behov for det, og da især ikke, når jeg sover sammen med min mand. Synes det er et helt forkert signal at sende barnet.
Altså du kender jo mig og ved, at jeg altid har været meget meget meget pro samsovning. Men jeg har på det seneste måtte erkende, at det må ikke altid er så simpelt som at det bedste er, at de bare får lov. Min pige, du ved, er altid kommet ind til os. De senere år på en ekstra madras. Men i et stykke tid nu har vi oplevet, at vanen - for det virkede bestemt som vane mere end behov - faktisk forstyrrede hendes søvn. Hun blev forstyrret af os, når vi gik i seng, hun blev forstyrret hvis en af os (eller.. Det er altid mig
) skulle op at tisse om natten osv. Det vil sige rigtig mange opvågninger selvom vi forsøgte at være stille. Derfor har vi den seneste uge arbejdet hende ind på at sove hele natten i egen seng, og hun sover SÅ godt nu. Hun falder hurtigt i søvn, sover hele natten og har mere energi om dagen. Så jeg tænker, at der er tilfælde hvor det er mere til skade end gavn for barnet at samsovning, selvom de allerhelst kunne tænke sig det
hun tager det heldigvis fint.
Nåh ja, til de der ikke kender mig, er min datter knap 6 år.
Anmeld
Citér