Fra "samsovning" til egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.751 visninger
33 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej alle.

Sagen er den, at min søn på 4 år stadig kommer ind til os om natten, når han vågner.
Det er begyndt at genere særligt faderen, fordi vores søn ligger helt oveni ham og ret uroligt til tider.
Men, hvordan pokker kan man vænne ham af med at komme ind til os? Nogle råd til at sove i sin egen seng hele natten?

På forhånd tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle.

Sagen er den, at min søn på 4 år stadig kommer ind til os om natten, når han vågner.
Det er begyndt at genere særligt faderen, fordi vores søn ligger helt oveni ham og ret uroligt til tider.
Men, hvordan pokker kan man vænne ham af med at komme ind til os? Nogle råd til at sove i sin egen seng hele natten?

På forhånd tak for svar

Kan jeres søn evt. svare på hvorfor han kommer ind til jer om natten? 

Nu går jeg ind for samsovning og mit svar bliver derfor også efter det. Umiddelbart ville jeg sige, at der er en grund til at han kommer ind om natten. Højst sandsynlig fordi han har brug for trygheden. Så mit bud vil være enten at købe en større seng eller have madras på gulvet under sengen, som kan hives ud når han kommer ind. Så kan enten barn eller mand sove på den. 

Anmeld Citér

29. juli 2017

Abracadabra

Madras på gulvet og tid.

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan jeres søn evt. svare på hvorfor han kommer ind til jer om natten? 

Nu går jeg ind for samsovning og mit svar bliver derfor også efter det. Umiddelbart ville jeg sige, at der er en grund til at han kommer ind om natten. Højst sandsynlig fordi han har brug for trygheden. Så mit bud vil være enten at købe en større seng eller have madras på gulvet under sengen, som kan hives ud når han kommer ind. Så kan enten barn eller mand sove på den. 

Det handler nok både om tryghed, men tænker også, at det efterhånden bare er en vane for ham? 

Men jeg går bestemt også ind for samsovning, men der kommer også en lille ny om et halvt års tid, så det bliver nok en madras-løsning. Vores seng er i forvejen 180x200, så den kan nærmest ikke blive større

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Madras på gulvet og tid.

Ja, det er nok det bedste at starte med en madras  

Anmeld Citér

29. juli 2017

Bananaalice

Hvad sker der når I løfter ham ind i sin seng igen?

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym

Jeg går ikke ind for samsovning selv.

Mit råd vil være at I om dagen tager en snak mes ham om, at han nu er for stor til at komme ind til jer om natten og sove, og at han derfor skal sove i sin egen seng hele natten. Og når/hvis han så fortsat kommer ind til jer om natten, så følger I ham stille og roligt tilbage til sin egen seng og fortæller ham igen, at han er så stor nu, at han skal sove i sin egen seng. Bare gør det så roligt og trygt I kan, men samtidigt konsekvent.

Det skal nok komme, kræver nok bare tilvænning og udholdenhed, og pludselig vil han helt automatisk blive i sin egen seng om natten 

Anmeld Citér

30. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg går ikke ind for samsovning selv.

Mit råd vil være at I om dagen tager en snak mes ham om, at han nu er for stor til at komme ind til jer om natten og sove, og at han derfor skal sove i sin egen seng hele natten. Og når/hvis han så fortsat kommer ind til jer om natten, så følger I ham stille og roligt tilbage til sin egen seng og fortæller ham igen, at han er så stor nu, at han skal sove i sin egen seng. Bare gør det så roligt og trygt I kan, men samtidigt konsekvent.

Det skal nok komme, kræver nok bare tilvænning og udholdenhed, og pludselig vil han helt automatisk blive i sin egen seng om natten 

Man er ikke særlig stor når man er 4 år. Ikke så stor at man ikke kan have behov for tryghed fra sin mor og far om natten, og der er sørme mange børn i den alder som har behov for den tryghed det giver at kunne komme ind og sove videre hos far og mor hvis man vågner om natten. 

Anmeld Citér

30. juli 2017

Ai sha

Det handler nok både om tryghed, men tænker også, at det efterhånden bare er en vane for ham? 

Men jeg går bestemt også ind for samsovning, men der kommer også en lille ny om et halvt års tid, så det bliver nok en madras-løsning. Vores seng er i forvejen 180x200, så den kan nærmest ikke blive større

Selvfølgelig kan den blive større. Vores er 3 x2.20 m

Han har brug for jer derfor kommer han

Anmeld Citér

30. juli 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Hvad sker der når I løfter ham ind i sin seng igen?

Jamen, han bliver bare rigtig ked af det og hvis han falder i søvn igen er det fordi vi sidder ved ham, og så vågner han der sekund vi rejser os op...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.