Saphiira skriver:
Jamen det er lidt i forhold til putning, hvor jeg mener, vi skal have ændret vores vaner for også at ændre hendes - men det er han ikke "klar til" - hvis man kan sige det.
Her forleden dag der stak han hende ipaden i stedet for at læse for hende eller noget andet, og så var hun umulig at putte - heldigvis kunne han godt se, at det var uhensigtmæssigt.
Han synes heller ikke, hun sover meget i dp, men kan være det bare er mig..hmm
Altså jeg er pædagog i en vuggestue, og har været på ekstra kurser ift børn og søvn. Også derfor jeg går ind for det, med ikke at vække børn osv.
MEN jeg synes det lyder til hun sover for meget i DP. Ja, det hjælper ofte også at putte tidligere. Men da bestemt ikke, hvis hun sover så meget i DP, at hun ikke er træt når det er sengetid.
Vi bøvlede meget med den store, og det ændrede sig ved at lægge ham tidligere. Han er snart 6år, og bliver lagt kl 19.00, senest 19.15. Hvis det bliver senere hænger han ikke sammen dagen efter. Lillesøster på 3, bliver lagt kl 18.30-18.45.
De falder begge i søvn (for det meste) på under 5 min, efter vi har læst/sunget og sagt godnat.
Men når det er sagt, kan man ikke forvente at jeres er træt kl 19.00, hvis hun sover så længe i dagplejen. Måske I kan rykke det bare 15 min om dagen. Det anbefaler man, når rytmen skal ændres. Men jeg mener sagens at DP bør holde hende vågen længere tid. Og hvis det ikke går, så må hun lade være med at sove 2. lur dernede. Så hun bare får én lur. Det gør det måske også nemmere at rykke tiden om aftenen.