Min datter er umulig at få til at sove...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Bananaalice skriver:

Hvad mener han da?

Jamen det er lidt i forhold til putning, hvor jeg mener, vi skal have ændret vores vaner for også at ændre hendes - men det er han ikke "klar til" - hvis man kan sige det.

Her forleden dag der stak han hende ipaden i stedet for at læse for hende eller noget andet, og så var hun umulig at putte - heldigvis kunne han godt se, at det var uhensigtmæssigt.

Han synes heller ikke, hun sover meget i dp, men kan være det bare er mig..hmm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2017

striber

Saphiira skriver:

Jamen det er lidt i forhold til putning, hvor jeg mener, vi skal have ændret vores vaner for også at ændre hendes - men det er han ikke "klar til" - hvis man kan sige det.

Her forleden dag der stak han hende ipaden i stedet for at læse for hende eller noget andet, og så var hun umulig at putte - heldigvis kunne han godt se, at det var uhensigtmæssigt.

Han synes heller ikke, hun sover meget i dp, men kan være det bare er mig..hmm

Altså jeg er pædagog i en vuggestue, og har været på ekstra kurser ift børn og søvn. Også derfor jeg går ind  for det, med ikke at vække børn osv.

MEN jeg synes det lyder til hun sover for meget i DP. Ja, det hjælper ofte også at putte tidligere. Men da bestemt ikke, hvis hun sover så meget i DP, at hun ikke er træt når det er sengetid.

Vi bøvlede meget med den store, og det ændrede sig ved at lægge ham tidligere. Han er snart 6år, og bliver lagt kl 19.00, senest 19.15. Hvis det bliver senere hænger han ikke sammen dagen efter. Lillesøster på 3, bliver lagt kl 18.30-18.45. 

De falder begge i søvn (for det meste) på under 5 min, efter vi har læst/sunget og sagt godnat. 

Men når det er sagt, kan man ikke forvente at jeres er træt kl 19.00, hvis hun sover så længe i dagplejen. Måske I kan rykke det bare 15 min om dagen. Det anbefaler man, når rytmen skal ændres. Men jeg mener sagens at DP bør holde hende vågen længere tid. Og hvis det ikke går, så må hun lade være med at sove 2. lur dernede. Så hun bare får én lur. Det gør det måske også nemmere at rykke tiden om aftenen.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tutter92

Hvordan går det med putning ? 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tullemoar

Det er desværre det samme. i øjeblikket hvis hun har en træls morgen, så bliver hun lagt i barnevognen, men hun sover ikke, så kommer hun op igen (hos dp) så hun sover ikke om morgenen.

og det har åbenbart heller ingen virkning.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tutter92

Lillefis90 skriver:

Det er desværre det samme. i øjeblikket hvis hun har en træls morgen, så bliver hun lagt i barnevognen, men hun sover ikke, så kommer hun op igen (hos dp) så hun sover ikke om morgenen.

og det har åbenbart heller ingen virkning.

Det ændre sig ikke fra den ene dag til den anden, det er en længere process at ændre søvnrytmen. 

Vi er endelig ved at være tilbage til vores gamle rytme herhjemme. De fleste dage er vi kun lige inde 1 gang og ligge ham ned, men der er også mange dage hvor han bare ligger sig til at sove med det samme. Så der er også håb forude for jer. 

Jeg vil sige at så længe I bliver ved med at gøre det klart overfor hende at hun skal sove, så skal det nok komme. 

Må jeg spørge hvordan I putter nu? Og hvornår hun sover ? 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tullemoar

Tutter92 skriver:

Det ændre sig ikke fra den ene dag til den anden, det er en længere process at ændre søvnrytmen. 

Vi er endelig ved at være tilbage til vores gamle rytme herhjemme. De fleste dage er vi kun lige inde 1 gang og ligge ham ned, men der er også mange dage hvor han bare ligger sig til at sove med det samme. Så der er også håb forude for jer. 

Jeg vil sige at så længe I bliver ved med at gøre det klart overfor hende at hun skal sove, så skal det nok komme. 

Må jeg spørge hvordan I putter nu? Og hvornår hun sover ? 

Vi lægger hende ind og siger hun skal sove, så sidder vi ved hende.. Hun er så begyndt at snakke helt vildt, selvom vi siger, hun skal sove nu. Hvis det er rigtigt slemt, så er hun rigtig umulig, og er bare ikke til at få til at falde til ro.

vi prøvede med "kaninen der så gerne ville sove" men det kunne hun slet ikke have. Blev nærmest værre.

hun sover mellem 20:30-21:00 nu.

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tutter92

Lillefis90 skriver:

Vi lægger hende ind og siger hun skal sove, så sidder vi ved hende.. Hun er så begyndt at snakke helt vildt, selvom vi siger, hun skal sove nu. Hvis det er rigtigt slemt, så er hun rigtig umulig, og er bare ikke til at få til at falde til ro.

vi prøvede med "kaninen der så gerne ville sove" men det kunne hun slet ikke have. Blev nærmest værre.

hun sover mellem 20:30-21:00 nu.

Sidder I hos hende indtil hun sover ? 

Da det var slemt med min søn, sov han også først der. I en periode puttede jeg ham først 20.30 så jeg ikke skulle kæmpe med ham, for der vidste jeg han var træt. 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tullemoar

Tutter92 skriver:

Sidder I hos hende indtil hun sover ? 

Da det var slemt med min søn, sov han også først der. I en periode puttede jeg ham først 20.30 så jeg ikke skulle kæmpe med ham, for der vidste jeg han var træt. 

Ja.. hvis vi går, så laver hun ballade 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tutter92

Lillefis90 skriver:

Ja.. hvis vi går, så laver hun ballade 

Hmm, ja den er lidt svær kan jeg godt se 

Anmeld Citér

4. juli 2017

Tullemoar

Tutter92 skriver:

Hmm, ja den er lidt svær kan jeg godt se 

Hun har ellers været sådan et barn, hvor man lagde hende, og så gik... og så sov hun... hun har aldrig kunne overskue at vi var der... men nu er det helt omvendt. Tænker det er noget tryghed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.