Min datter er umulig at få til at sove...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2017

Tutter92

Saphiira skriver:

Tjo. Hun hører efter og lægger sig. Så går der 2-5 min, så er der gang i hende igen...

Har du fået sagt noget til dp mor idag ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Tutter92 skriver:

Har du fået sagt noget til dp mor idag ? 

Nej det har været min mand, som har afleveret. 

Jeg skal lige have snakket med min mand, for vi er åbenbart lidt uenige i det her...

Anmeld Citér

23. juni 2017

Tutter92

Saphiira skriver:

Jeg skal lige have snakket med min mand, for vi er åbenbart lidt uenige i det her...

Ja så er det også svært. 

Det er bare så vigtigt, og det bliver han nødt til at forstå. Det er så hårdt at skulle kæmpe hver aften, og det sidder som en knude i maven når det er ved at være puttetid. 

Det er så hårdt at skulle slutte aftenen med sit barn på denne måde, og det er også synd for jeres datter, for hun kan ikke gøre for at hun ikke er træt. 

Anmeld Citér

23. juni 2017

CBirkmose

Saphiira skriver:

Min datter er 2,5 år... Og har faktisk altid været nem at putte. Men vi har en fase, som har i hvert fald varet i 4 måneder...

Hun er simpelthen UMULIG at putte om aftenen... Vi prøver med samme rutine: aftensmad, bad, og putning...

Men hun kan simpelthen ikke finde ro - og hun er overhovedet ikke træt. 

Det resulterer i, at hun er mega træt om morgenen, og hun faktisk er rigtig svær at aflevere nogle gange.

Nogle gange putter DP hende til at sove 2 gange om dagen (det sker ikke så ofte), fordi hun om morgenen har behov for ro, og hun er træt - hvilket giver mening, men jeg tror simpelthen, at vi er kommet i en rigtig dum rytme, hvor hun måske sover alt for meget hos dp?

Men alligevel - hun er jo træt, så skal hun selvf. sove.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad vi skal gøre - Har I nogle gode fif?

Vi blev anbefalet noget relaxing musik for børn, men min datter bliver bare mere aktiv af det...

Hej. 

Jeg har haft den samme udfordring med min datter på samme alder.

Vi begyndte derfor at læse "Kaninen der så gerne ville sove" (mega god til at få de små til at falde til ro), og så købte vi en sovetræner natlampe fra Claessens Kids, hvis du kender det mærke? Lampen har en vågen kanin + en sovende kanin på displayet, og så kan du selv indstille hvornår den skal skifte. Du kan derfor forklare din datter, at nu skal du sove fordi kaninen er gået i seng, og ligeså snart at kaninen er vågen, så er det tid til at stå op. Smart og det virker her

Det er lidt blevet som en "regel" man følger sig efter fordi kaninen er sej. Jeg købte den her hos Med24.dk, hvor jeg fandt den billigst:  https://www.med24.dk/mor-og-barn/sovetid/natlamper/claessens-kids-kidsleep-classic-hvid 

Håber det kommer til at gå bedre fordi det er hååååårdt. 

Mvh C. 

Anmeld Citér

23. juni 2017

Tullemoar

Tutter92 skriver:

Ja så er det også svært. 

Det er bare så vigtigt, og det bliver han nødt til at forstå. Det er så hårdt at skulle kæmpe hver aften, og det sidder som en knude i maven når det er ved at være puttetid. 

Det er så hårdt at skulle slutte aftenen med sit barn på denne måde, og det er også synd for jeres datter, for hun kan ikke gøre for at hun ikke er træt. 

Netop.. det er bare en træls måde at slutte dagen på. 

Snakkede med en pædagog (som jeg kender privat) som er meget uenig i, at hun sover for meget, men tværtimod sover for lidt.. og memer hun skal puttes endnu tidligere end kl 19.. 

og det er jeg så sikker på er, at umuligt...

Anmeld Citér

23. juni 2017

Tullemoar

CBirkmose skriver:

Hej. 

Jeg har haft den samme udfordring med min datter på samme alder.

Vi begyndte derfor at læse "Kaninen der så gerne ville sove" (mega god til at få de små til at falde til ro), og så købte vi en sovetræner natlampe fra Claessens Kids, hvis du kender det mærke? Lampen har en vågen kanin + en sovende kanin på displayet, og så kan du selv indstille hvornår den skal skifte. Du kan derfor forklare din datter, at nu skal du sove fordi kaninen er gået i seng, og ligeså snart at kaninen er vågen, så er det tid til at stå op. Smart og det virker her

Det er lidt blevet som en "regel" man følger sig efter fordi kaninen er sej. Jeg købte den her hos Med24.dk, hvor jeg fandt den billigst:  https://www.med24.dk/mor-og-barn/sovetid/natlamper/claessens-kids-kidsleep-classic-hvid 

Håber det kommer til at gå bedre fordi det er hååååårdt. 

Mvh C. 

Mange tak for dit svar. 

Bogen har vi købt, har prøvet 1 gang, men hun kunne ikke holde fokus. Dog vil vi prøve flere gange.. synes nemlig også bogen er god! 

Jeg kender faktisk godt uret, og har kigget på det, så det er meget rart at høre, at I har haft gode erfaringer med det!

Anmeld Citér

23. juni 2017

Tutter92

Saphiira skriver:

Netop.. det er bare en træls måde at slutte dagen på. 

Snakkede med en pædagog (som jeg kender privat) som er meget uenig i, at hun sover for meget, men tværtimod sover for lidt.. og memer hun skal puttes endnu tidligere end kl 19.. 

og det er jeg så sikker på er, at umuligt...

Det kan også have en negativ virkning for søvnen som pædagogen siger, men lige i jeres datters tilfælde lyder det som om hun får for meget søvn i dp, og derfor skubber søvnen.

Men det skader jo ikke at prøve at putte hende tideligere. Men nu hvor det er weekend kan I selv styre hendes søvn om dagen, så kan det være at det går nemmere når I skal læse bog om aftenen. 

Anmeld Citér

23. juni 2017

Tutter92

Jeg har også helt glemt at komme ind på at hun også har den alder hvor hun prøver jer af, og tester hvortil jeres grænser går.

Og det lyder specielt sådan når hun hopper i sengen når I skal læse. Og der er det vigtig at I sætter jer i respekt, for ellers bliver hun bare ved. 

Min søn prøver også os af, nogle dage mere end andre. Men jo mere han kan se at vi står fast, jo hurtigere stopper han med at prøve.

Anmeld Citér

24. juni 2017

Tullemoar

Tutter92 skriver:

Jeg har også helt glemt at komme ind på at hun også har den alder hvor hun prøver jer af, og tester hvortil jeres grænser går.

Og det lyder specielt sådan når hun hopper i sengen når I skal læse. Og der er det vigtig at I sætter jer i respekt, for ellers bliver hun bare ved. 

Min søn prøver også os af, nogle dage mere end andre. Men jo mere han kan se at vi står fast, jo hurtigere stopper han med at prøve.

Ja, det kan vi også mærke. Hun prøver virkelig grænser af for tiden.. Det er også hårdt..

Anmeld Citér

24. juni 2017

Bananaalice

Saphiira skriver:

Hvad mener han da?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.