Saphiira skriver:
Min datter er 2,5 år... Og har faktisk altid været nem at putte. Men vi har en fase, som har i hvert fald varet i 4 måneder...
Hun er simpelthen UMULIG at putte om aftenen... Vi prøver med samme rutine: aftensmad, bad, og putning...
Men hun kan simpelthen ikke finde ro - og hun er overhovedet ikke træt.
Det resulterer i, at hun er mega træt om morgenen, og hun faktisk er rigtig svær at aflevere nogle gange.
Nogle gange putter DP hende til at sove 2 gange om dagen (det sker ikke så ofte), fordi hun om morgenen har behov for ro, og hun er træt - hvilket giver mening, men jeg tror simpelthen, at vi er kommet i en rigtig dum rytme, hvor hun måske sover alt for meget hos dp?
Men alligevel - hun er jo træt, så skal hun selvf. sove.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad vi skal gøre - Har I nogle gode fif?
Vi blev anbefalet noget relaxing musik for børn, men min datter bliver bare mere aktiv af det...
Hej.
Jeg har haft den samme udfordring med min datter på samme alder.
Vi begyndte derfor at læse "Kaninen der så gerne ville sove" (mega god til at få de små til at falde til ro), og så købte vi en sovetræner natlampe fra Claessens Kids, hvis du kender det mærke? Lampen har en vågen kanin + en sovende kanin på displayet, og så kan du selv indstille hvornår den skal skifte. Du kan derfor forklare din datter, at nu skal du sove fordi kaninen er gået i seng, og ligeså snart at kaninen er vågen, så er det tid til at stå op. Smart og det virker her 
Det er lidt blevet som en "regel" man følger sig efter fordi kaninen er sej. Jeg købte den her hos Med24.dk, hvor jeg fandt den billigst: https://www.med24.dk/mor-og-barn/sovetid/natlamper/claessens-kids-kidsleep-classic-hvid
Håber det kommer til at gå bedre fordi det er hååååårdt.
Mvh C.